کنفوسیوس که بود و چه کرد ؟

در پاسخ به این سوال که کنفوسیوس که بود باید بگوییم کنفوسیوس شناخته شده ترین شخصیت در تاریخ چین است . این حکیم و عالم چینی 551 سال قبل از میلاد در شهر لو به دنیا آمد . این حکیم چینی در سن 19 سالگی با دختری به نام جی گوان شی ازدواج می کند […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در پاسخ به این سوال که کنفوسیوس که بود باید بگوییم کنفوسیوس شناخته شده ترین شخصیت در تاریخ چین است . این حکیم و عالم چینی 551 سال قبل از میلاد در شهر لو به دنیا آمد . این حکیم چینی در سن 19 سالگی با دختری به نام جی گوان شی ازدواج می کند . و پس از یک سال صاحب یک پسر می شود که نام او را کونگ لی می گذارد .

کنفوسیوس که بود

فعالیت سیاسی کنفوسیوس

او از 20 سالگی به فعالیت سیاسی میپردازد و در آن زمان به کار انبار داری نیز مشغول بود . او در سن 51 سالگی شهردار یکی از شهر ها میشود . سال ها بعد نخست وزیر موقت کشورلو می شود . در این زمان مخالفانی در سیستم حکومتی پیدا کرد و افرادی با او به دشمنی پرداختند . در واقع او بر رفتار و خوی درست باور داشت ولی اعضای حکومت با رفتار و نحوه تفکر او موافق نبودند . او در سن 55 سالگی کشورش را ترک می کند و برای تبلیغ و پخش کردن اندیشه های خود به دیگر کشور ها مهاجرت می کند . در این سال ها سختی ها زیادی را متحمل شد و عذاب زیادی کشید . چند وقت در فقر شدید بود و مدتی را نیز در زندان بود .

بازگشت کنفوسیوس بعد از 13 سال

او بعد از 13 سال به کشور خودش برمی گردد . او نتوانست اندیشه های خود را در کشور های دیگر پخش کند ولی بعد از برگشتن به وطن خویش تصمیم گرفت که به تنظیم کتاب هایی در زمینه های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی بپردازد و شاگردانی را نیز در این زمینه پرورش داد.

کنفوسیوس در سن ۷۲ سالگی در کشور خویش درگذشت .

پند هایی از این حکیم بزرگ

از نکته هایی در مورد کنفوسیوس می توان گفت که او تفکراتی فلسفی داشت و دینی نبود ولی اکثر خارجی ها او را برای دین کنفوسیانیسم می شناسند ولی این دین توسط او نبود بلکه از همراهان و شاگردان او تراوش شده . او به اخلاق و آداب خوش بسیار تاکید داشت . یکی از افکار او این بود که مهم ترین قسمت برای یک کشور تغذیه آن است یعنی برای این که پیشرفت کشور باید برای همه غذای کافی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:مخترع زبان چینی کیست؟

 

چند جمله از این حکیم بزرگ :

این که در به کاربردن کلمه ها دقت کنیم. چرا که ممکن است، یک کلمه ما را عاقل، و کلمه دیگر ما را کم عقل جلوه گر کند.

اشتباه را درست نکردن، خود اشتباه دیگری است.

اگر به فکر فردا نیستی به غم آن دچار می شوی .

کسی که دور اندیش نباشد، گرفتار خطرهای نزدیک می شود. دور اندیشی کلید پیشگیری بسیاری از سختی ها است.

آنچه نمی خواهید، به دیگران ندهید.

مردان بزرگ کم می گویند و بسیار می کوشند.

کتاب معروف حکیم بزرگ چینی

کتاب “لون یو” کتاب معروف که به دست شاگردان کنفوسیوس گردآوری شده است. آن ها اندیشه های سیاسی، اخلاقی و آموزشی کنفوسیوس را جمع آوری کردند و با در کنار هم قرار دادن آن و دسته بندی جملات ، این کتاب فوق العاده را یعنی “لون یو” را برای مردم چین به یادگار گذاشتند .

 

موسسه بین‌المللی بنیاد چین تمامی خدمات مربوط به کشور چین، در ایران را انجام می‌دهد. برخی از این خدمات شامل: آموزش زبان چینی، ثبت برند در چین، ثبت شرکت در چین، واردات از چین، صادرات به چین، تبدیل ارز چینی، تحصیل در چین و … است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید