بنیاد بین‌المللی چین
جستجو کردن

آموزش زبان چینی از پایه

آموزش چینی با پادکست
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش زبان چینی از پایه با مجموعه گسترده‌ای از کلیپ‌های صوتی که به عنوان نمونه عمل می‌کنند، انجام می‌شود. با توجه به گسترش جغرافیایی زبان چینی و عملکرد آن به عنوان یک زبان میانجی با زبان‌های محلی، شگفت‌انگیز نیست که گستره‌ی وسیعی از تنوع در تلفظ، انتخاب کلمه، دستور زبان و کاربرد را نشان می‌دهد.

یادگیری چینی یک سیستم صوتی استاندارد برای ماندارین را تشخیص می‌دهد، اما در غیر این صورت طیف گسترده‌ای از کاربردها را می‌پذیرد، که بیشتر آن ناشی از عوامل اجتماعی یا جغرافیایی است

 

یادگیری زبان چینی برای مخاطبان گوناگون، متخصص و غیرمتخصص در نظر گرفته شده است، که به یک دوره نیاز دارند که نه تنها آن‌ها را به سمت مهارت‌های اساسی مکالمه و ادبی هدایت کند بلکه کنجکاوی آن‌ها را در مورد تنظیم زبان و جغرافیا، تاریخ و فرهنگ نیز تحریک می‌کند.

هنگامی که شما شروع به مطالعه‌ی زبان چینی می‌کنید، باید زمانی را صرف کنید تا خود را با «کد» آشنا کنید: صداها ، کلمات و سازماندهی زبان.

این زبان به طور سیستماتیک زبان را معرفی می‌کند، توضیحات مفصلی در مورد کاربرد و همچنین پیشنهادها در مورد چگونگی یادگیری مطالب درون آن دارد، این یک مسیر برای یادگیری استقرایی هم بین مهارت‌های محاوره‌ای و هم ادبی فراهم می‌کند و با انتخاب وسایل صوتی و مطالب دیگر که می‌تواند به صورت الکترونیکی قابل ‌دسترسی باشد، ارائه می‌شود.

برای ثبت نام در  آموزش بازرگانی زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

پادکست های آموزشی

پادکست ها















ده اصل کلی برای استفاده از زبان چینی

  • قبل از کلاس آماده شوید، در کلاس اجرا کنید و بعد از کلاس تقویت کنید.
  • از ساده به پیچیده حرکت کنید.
  • روی مبادلات معمولی متمرکز شوید، آن‌ها را در صورت امکان شخصی‌سازی کنید و آن‌ها را در مکالمه‌های طولانی‌تر قرار دهید.
  • از زبان چینی به عنوان راهنما استفاده کنید، اما ورودی اضافی از معلمان و مشاهدات خود را قبول کنید.
  • عبارات عملکردی را به جای کلمات فردی یاد بگیرید، تعاملات را تجسم کنید و با زبان مناسب همخوانی داشته باشید و سناریوهای مختلف را نمایش دهید.
  • تشخیص کاراکتر از خواندن را متمایز کنید و فعالیت‌های خواندن را در فهم متمرکز کنید.
  • برای بهبود توانایی تشخیص، کاراکترها را بنویسید، اما از برنامه‌های پردازش کلمه برای تهیه متن استفاده کنید.
  • مهارت استفاده از کاراکتر را بررسی کنید در حالی که واحدهای محاوره‌ای را مورد مطالعه قرار می‌دهید.
  • تا حد امکان، زبان را در زمینه یاد بگیرید و نه از لیست. (اما توجه داشته باشید که لیست‌ها می‌توانند در فراخوان و بررسی کمک کنند.)
  • هسته را بشناسید و هسته را امتحان کنید. برای کاراکتر‌ها، درک مطلب را امتحان کنید.

کلمات و عبارات اساسی چینی ماندارین برای یادگیری

زبان چینی‌ از ده‌ها هزار کاراکتر تشکیل شده‌ است. هر کاراکتر به جای ترکیب حروف، از حرکت‌های خاص ساخته شده‌ است. چون هیچ الفبایی وجود ندارد، شما نمی‌توانید کلمات را با توجه به صداهای آن‌ها هجی کنید و یا یک کلمه به سادگی با کشیدن حروف شروع کنید. یادگیری چینی واقعا یک فرایند حفظ مستقیم است.

بیشتر بخوانید  روش‌های یادگیری زبان - 7 راهکار جدید

برای خواندن و نوشتن در سطح مقطع ابتدایی باید حدود ۲۵۰۰ کاراکتر داشته باشید که در ترکیب با هم می‌توانید هزاران کلمه بیشتر خلق کنید.

هر کلمه در زبان چینی لحن خاصی دارد که معنای آن را مشخص می‌کند. همان صدا را می توان با پنج روش مختلف، با پنج معانی مختلف بیان کرد.

برای مثال کلمه “مادر” را در نظر بگیرید. اگر با لحن دیگری تلفظ شود، می‌تواند به معنی بی‌حس شدن یا اسب باشد.

گویش‌های مختلف چینی وجود دارد که  در آموزش محاوره زبان چینی باید آن‌ها را در نظر بگیرید. زبان چینی ماندارین دارای بیشترین سخنران در چین است و زبان رسمی چین، تایوان و سنگاپور است.

اما در هنگ‌کنگ و استان گوانگدونگ به کانتونی صحبت می‌کنند. در شانگهای، گویش محلی شانگائینزی است. در استان فوجیان با گویشی به نام مین صحبت می‌کنند که هشت لهجه‌ی فرعی مختلف در استان دارد. و در تایوان، بسیاری از مردم، به ویژه نسل‌های قدیمی، تایوانی صحبت می‌کنند. متأسفانه، این گویش‌ها متقابلاً قابل فهم نیستند. دانستن ماندارین در درک سایر گویش‌ها کمکی نمی‌کند زیرا آن‌ها زبان‌های متفاوتی هستند که شباهت‌های اندکی دارند.

از آنجا که حروف زبان چینی بسیار پیچیده هستند، پینیین توسط زبان‌شناسان چینی به عنوان یک سیستم رسمی رومانیایی تلفظ ماندارین ساخته شد. پینیین کاراکترهای زبان چینی چینی را با استفاده از فقط 26 حرف الفبای انگلیسی به یک فرمت آشنا و خواندنی تبدیل می‌کند، بنابراین زبان‌آموزان غربی را قادر می‌سازند بدون نیاز به شناخت کاراکترها چینی صحبت کنند.

ممکن است شما نتوانید بدون مطالعه جدی به زبان چینی مسلط شوید، اما به حافظه سپردن چند عبارت اصلی باعث ایجاد تعامل با افراد محلی خواهد شد.

اگر شما قصد دارید زبان چینی‌ را یاد بگیرید، از آن لذت ببرید و خجالتی نباشید. در ابتدا احساس ناراحتی خواهید کرد، اما پس از آن به تدریج زبان شما قوی خواهد شد و مردم شروع به درک شما خواهند کرد.

با کلمات و اصطلاحات ساده ماندارین شروع کنید. آن ها ابتدا در پینین با تلفظ آوایی در پرانتز بیان می‌شوند. علائم بالای پینین نشانگر لحن صدا هستند، گرچه این ممکن است سخت‌ترین قسمت یادگیری زبان چینی باشد، بهترین راه برای آشنایی با ذکاوت گوش دادن به تلفظ است.

کاراکتر‌های چینی به طور کلی چگونگی صدا در هنگام صحبت را بیان نمی‌کنند. برای همین، سیستم تلفظی با نام پینیین وجود دارد. گذشته از نشان دادن نحوه تلفظ ماندارین، پینین نیز روش اصلی تایپ چینی است.

هر صدا در زبان چینی از سه بخش تشکیل می‌شود: حروف اول، نهایی و آهنگ. هنگامی که کلمات با پینیین نوشته می‌شوند، علامت‌های فضای بالای حروف کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید  خواندن زبان چینی

ترجمه‌ی گوگل برای این کار بسیار مفید است، زیرا شما می‌توانید زبان خود را وارد کنید و صدای نسخه گفتاری را به زبان چینی پخش کنید، می‌توانید از برنامه‌ی مترجم  زبان چینی گوگل یا یک اپلیکیشن بسیار مفید دیگر به نام Pleco برای گرفتن عکس‌هایی از متن چینی استفاده کنید (مثلا در منوی غذا) و ترجمه‌ی آن را در محل انجام دهید.

برای ثبت نام در دوره های HSK زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

ده ویژگی اصلی آموزش زبان چینی از پایه

    • آموزش زبان ماندارین گفتاری و کتبی را ارائه می‌کند. پیشینه قبلی فرض نشده است.
    • به عنوان یک منبع جامع برای سطح پایه‌های مطالعه زبان چینی خدمت می‌کند. یادگیری زبان چینی و میزان همراهی آینده تقریباً 200 ساعت کلاس را شامل می شود.
    • شامل برنامه‌ زمان‌بندی برای همه‌ی 200 ساعت مطالعه در کلاس است.
  • محتوای غنی را ارائه می‌دهد که به صورت تدریجی و با جزئیات ارائه می‌شود، با دقت صورت می‌گیرد و به سمت دیالوگ‌ها یا روایت‌هایی ساخته می‌شود که مطالب مهم را تلاوت می‌کنند.
  • شامل انواع تمرین‌ها و نوار‎‌های صوتی برای مطالعه است.
  • حاوی مطالبی است که به راحتی به فعالیت‌های کلاس تبدیل می‌شود و به راحتی توسط مواد آنلاین یا دیگر تکمیل می‌شود.
  • شامل دروس مکالمه و دروس کاراکتر است که می‌توانند به طور جداگانه یا با هم استفاده شوند.
  • شامل دروس مکالمه‌ای و کاراکتری است که مرتبط هستند اما با یکدیگر یکسان نیستند و می‌توانند در هم تنیده شوند.
  • خواندن را با مجموعه‌های کاراکتر‌های سنتی (تایوان) و ساده (سرزمین اصلی) آموزش می‌دهد.
  • با تأکید بر خواندن در متن تا حد امکان کاراکتر‌ها را به صورت استقرایی آموزش می‌دهد.

کلمات و عبارات رایج در گفتگوهای روزمره چینی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدن به خواسته‌های شما هنگام حضور در کشور چین، شناخت نام این موارد است. کلمات اساسی چینی را یاد بگیرید تا برقراری ارتباط در چین برای شما بسیار آسان شود.

یادگیری جملات کامل و گرامرهای موجود در آن‌ها همیشه آسان نیست. غالباً اگر درخواستی دارید یا می‌خواهید مودب باشید فقط یک کلمه کافی است و می‌توانید در موقعیت‌‌های متنوعی از آن‌ها استفاده کنید.

مانند سلام چینی‌ها و کلمات مودب مانند لطفا و از شما سپاسگزارم. اگر می‌خواهید تاثیر خوبی روی افراد محلی داشته باشید، قادر به گفتن سلام و مودب بودن، یک روش عالی برای شروع است.

مجموعه کامل از درس‌های مختلف وجود دارد که شامل لیست‌های کلمات چینی است. از شمارش تا روزهای هفته، فقط واژه‌ی اصلی چینی را پیدا خواهید کرد تا تجربیات چینی خود را به یک ماجراجویی تبدیل کنید نه یک آزمایش!

آموزش زبان چینی با پادکست

 

سلام: hāluó

اگر فقط یک کلمه یاد بگیرید، این است. از این کلمه برای سلام و احوال‌پرسی استفاده کنید.

متشکرم: xièxie

و اگر یک کلمه دوم هم برای دانستن وجود داشته باشد، این می‌تواند باشد. همیشه یک توریست مودب باشید.

بیشتر بخوانید  روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان

شب بخیر: Wǎn’ān

این به طور معمول در هنگام رفتن به رختخواب استفاده می‌شود.

صبح بخیر: Zǎo

خواهش میکنم: Bù kèqì

بله: shì

نخیر: Bù shì

لطفا: bàituō

خدانگهدار: zàijiàn

ببخشید: duìbuqǐ

خوب: Hǎo

بد: Bù hǎo

امروز: Jīntiān

فردا: Míngtiān

دیروز: Zuótiān

اسم من هست … : …Wǒ jiào

اسم دوست من هست … : …Wǒ de péngyǒu jiào

اگر با یک دوست سفر می‌کنید، می‌توانید او را به خوبی معرفی کنید. اگر کسی شما را “peng” صدا می‌زند، نگران نباشید، آن‌ها فقط شما را یک دوست می‌خوانند.

سرویس بهداشتی کجاست؟: ?Xǐshǒujiān zài nǎlǐ

چقدر؟: ?Duō shǎo

خیلی گران هست!: !Tài guìle

ارزان‌تربدهید: Piányí yī diǎn

خیلی زیباست: Hĕn piàoliang

خوشمزه است: Hào chī

لطفا بررسی کنید: Măi dān

متوجه نمی‌شوم: Wǒ bù dǒng

بیا برویم: Wǒmen zǒu ba

آهنگ‌ها محدود نمی‌شوند

زبان چینی ماندارین 4 آهنگ دارد، در حالی که کانتونی دارای 6 آهنگ است. ویتنامی ۶ آهنگ در شمال دارد و بسته به مناطق دیگر می‌تواند فقط ۵ آهنگ داشته باشد، در جهان زبان‌های بسیار متنوعی وجود دارد.

4 آهنگ در زبان ماندارین عبارتند از:

آهنگ مسطح –> —(ping)

آهنگ افزایشی –> /(shang)

آهنگ کاهشی qu) –> V)

آهنگ ورود/توقف-نهایی –>(ru)

یک کلمه در زبان چینی می‌تواند به معنای کاملا متفاوت از زمانی باشد که شما آهنگ را تغییر می‌دهید. لحن مهم است، اما محدود به آن‌ها نباشید. حس خوب شوخ طبعی داشته باشید و وقتی عصبانی هستید، خودتان را راحت کنید.

برای غلبه بر چالش‌ها، مانند هر مشکلی در زندگی، زمان و تمرین معمول نیز به طول می‌انجامد و موفقیت شما در این زمینه را شکوفا می‌کند.

می‌توانید با موارد زیر صحبت کردن را تمرین کنید:

با دوستان چینی خود ملاقات کنید و از آن‌ها بخواهید که با شما چینی صحبت کنند.

رفتن به محله چینی‌ها و غذا خوردن در رستوران‌های محلی آنجا.

تماشای فیلم‌های چینی یا نمایش‌های تلویزیونی.

گوش دادن به آهنگ‌های چینی.

بازدید و سفر در سرتاسر چین یا تایوان.

افراد هنگام انجام آموزش رسمی، یادگیری را برای آنچه انجام می‌دهند اشتباه می‌گیرند. این یک دیدگاه کوتاه بین است، زیرا یادگیری یک فرآیند، فعالیت، عادت، اکتشاف و کشف روزانه است.

با تلاش آموزش زبان چینی از پایه را بیاموزید، با اشتباه کردن یاد بگیرید؛ اما اجازه ندهید این اشتباهات شما را از ادامه کار باز دارد.

با ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان چینی موسسه بین‌المللی بنیاد چین، زبان چینی را، از پایه بیاموزید و با بیش از 1 میلیارد انسان در کره‌ی زمین، ارتباط برقرار کنید.

موسسه بین‌المللی بنیاد چین تمامی خدمات مربوط به کشور چین، در ایران را انجام می‌دهد. برخی از این خدمات شامل: ثبت شرکت در چین، ثبت برند در چین، آموزش زبان چینی، واردات از چین، صادرات به چین، تبدیل ارز چینی، تحصیل در چین و … است.

آموزش زبان‌چینی    ۰۲۱۶۶۱۲۳۰۸۶
ثبت‌شرکت در چین  ۰۲۱۶۶۱۲۷۹۹۸
تحصیل در چین       ۰۲۱۸۸۰۶۰۶۰۱

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی هستم، فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی از چین با بیش از بیست و چهارسال سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایران و چین، بنیانگذار بنیاد چین،مولف و مترجم کتاب‌های چینی و برگزارکننده دوره های تخصصی تجارت با چین

رشته‌های مختلف فرهنگ و هنر به زبان چینی +مقاله جامع
فرهنگ و هنر نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به هویت...
آموزش زبان چینی برای تجارت
در دنیای امروز، تسلط به زبان‌های خارجی به‌ویژه زبان چینی...
انواع لباس‌ها به زبان چینی + 5 نوع لباس
لباس‌ها بخش مهمی از فرهنگ و زندگی روزمره انسان‌ها را...
25 تا از کاربردی ترین اصطلاحات زبان چینی
در یادگیری زبان چینی، برخی از اصطلاحات و عبارات هستند...
نقشه راه آموزش زبان چینی : از مبتدی تا پیشرفته
زبان چینی یکی از پرطرفدارترین زبان‌های دنیا است که بیش...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد بین‌المللی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید