واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها

اگر به دنبال واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها هستید، پس مطمئن باشید به جای درستی آمده‌اید. ما در اینجا واقعیت‌هایی جالب در مورد کشور چین بیان کرده‌ایم که در مطلب زیر می‌توانید برخی از این واقعیت‌ها را درباره چین و مردم چین مطالعه نمائید. چین به همراه هند، مصر و بین‌النهرین (عراق و ایران مدرن)، تمدنی […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر به دنبال واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها هستید، پس مطمئن باشید به جای درستی آمده‌اید. ما در اینجا واقعیت‌هایی جالب در مورد کشور چین بیان کرده‌ایم که در مطلب زیر می‌توانید برخی از این واقعیت‌ها را درباره چین و مردم چین مطالعه نمائید.

چین به همراه هند، مصر و بین‌النهرین (عراق و ایران مدرن)، تمدنی باستانی با قدمتی بیش از 5000 سال دارد.

این کشور که با عنوان جمهوری خلق چین در دنیا شناخته می‌شود، در قاره آسیا قرار دارد که که با دارا داشتن مساحتی به میزان 9706.961 کیلومتر مربع (3.747.879 مایل مربع) به‌عنوان سومین کشور بزرگ و از ماه ژوئیه سال 2012 با جمعیتی بیش از 1.3 میلیارد نفر ( 1.343.239.923 نفر)، بیشترین جمعیت جهان را در اختیار دارد.

واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها

 

واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها کدامند؟

چینی‌ها دارای فرهنگی غنی با ارزش‌های مادی و معنوی بسیار زیادی هستند که به رغم تأثیرپذیری از بیرون و تهاجم‌های بیشمار، فرهنگ چین فردیت و هویت منحصر به فرد خود را حفظ کرده است و در طی قرن‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

در این میان، جاده بزرگ ابریشم نقش مهمی را در شکل‌گیری فرهنگ چینی ایفا کرده است، زیرا این جاده، مسیری بود که طی آن بودیسم (مذهب بودا) که یکی از ادیان اصلی تمدن چین است، توانست به امپراتوری آسمانی یا امپراتوری چین [(امپراتوری آسمان(چینی: 天朝، انگلیسی: Celestial Empire) یا تیان‌چائو یکی از قدیمی‌ترین نام‌هایی است که از آن برای اشاره به کشور چین استفاده شده‌است)] راه پیدا کند.

دلیل معروفیت چین

سرزمین چین باستان، سرزمین اختراعات بود. چینی‌ها طی قرن‌ها در علوم و فنون، نجوم و ریاضیات بسیار پیشرفته‌تر از سایر کشورها بودند. به این دلیل که چینی‌ها کاغذ، ادویه‌، قطب‌نمای مغناطیسی، چاپ، چای پرسلن tea – porcelain (نوعی چای که در ظروف چینی به نام Porcelainتهیه و سرو می‌شود)، ابریشم و باروت و چیزهای دیگری را اختراع کردند.

فرهنگ چین،یکی از مهم‌ترین واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها

فرهنگ چینی‌ها که شامل آداب و رسوم و سنت‌ها، موسیقی و رقص سنتی، نقاشی، زبان، آشپزی، لباس و هنر کاربردی است.

از نکات ویژه فرهنگ چینی‌ها می‌توان به زبان نوشتاری چینی اشاره کرد. زبان نوشتاری چینی، یکی از زبانهای باستانی جهان به روش خاص خود است که در میان زبان‌های نوشتاری، بی نظیر است و حتی اکنون چینی‌ها با کمک همان الفبایی که پنج هزار سال پیش استفاده شده می‌کردند، می‌نویسند.

در ابتدا چینی‌ها روی صفحات از چوب می‌نوشتند، سپس کار نوشتن را به روی ابریشم منتقل می‌کنند و در عصر ما، کاغذ را اختراع کردند و بدین ترتیب از آن زمان به بعد، نوشتن بر روی کاغذ آغاز گردید.

واقعیت‌های مهم چینی‌ها،مطالبی برای درکی بهتر از کشور چین

چینی‌ها دارای فرهنگی هستند که از طریق جمعیت و نفوذ چینی‌ها به خارج از کشور، در همه نقاط جهان گشترش داده می‌شود، ولی با این وجود باز هم یک فرهنگ بسیار متفاوت و ناشناخته می‌تواند به نظر بیاید. در ذیل به بیان مطالبی می‌پردازیم که واقعیت‌های مهم و جالبی از کشور چین را در مورد شرایط و زندگی و فرهنگ کشور چین بیان می‌کند که به درک بهتر زندگی و فرهنگ چینی کمک شایانی خواهد کرد.

1) تاثیرپذیری عمیق چین از مکتب و آئین کنفوسیسیسم

آئین کنفوسیوس‌ (حکیم و سیاست‌مدار چینی)

آیین کنفوسیوس، کنفوسیوس‌گرایی یا کنفوسیانیسم (Confucianism)، به دست کنفوسیوس (Confucius)، حکیم و سیاست‌مدار چینی، بنیان‌گذاری شد که با وجود مقبولیت عامه، پس از چندی از رونق افتاد و جای خود را به آئین بودا داد. تعالیم کنفوسیوس ترکیبی بود از اصول اخلاقی، سیاست مُدُن و مقداری مسائل دینی). در این مکتب و آئین، تأکید زیادی بر اهمیت احترام به حاکمان، خانواده و هماهنگی اجتماعی شده است.

در واقع، این نه تنها یک فلسفه ملی، بلکه یک سیستم اعتقادی مذهبی در این کشور است. بطوری‌که حتی با گذشت بیش از 2500 سال، اعتقادات کنفوسیوس هنوز هم در اخلاق و هم در دین اصلی جریان دارد.

2) “پادشاهی میانه” در کشور چین

مردم چین لقب Zhōngguó را برای کشورشان انتخاب کرده‌اند که به عنوان (پادشاهی میانه) می‌توان آن را ترجمه کرد، و این لقب، موضوعِ جهان بینی باستانی چینی را منعکس می‌کند که چین مرکز جهان است.

این امر منجر به امتناع از تجارت خارجی که پیامد پس از آن، شکست نظامی توسط اروپا و معاهدات اجباری شده است که در نهایت با پایان دوره امپراطوری چین مواجهه شد .

مردم چین همچنین به قدمت تاریخ طولانی و فرهنگ عمیق خود بسیار افتخار می‌کنند، که به احتمال زیاد هنگام سفر با چینی ها و بازدید از اماکن توریستی مطمئناً متوجه این موضوع خواهید شد.

 

 

 

3) تأکید بسیار بر خانواده

ساختار خانواده و خانواده در بین مردم چین از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ازدواج، خانواده و فرزندان از موارد بسیار مهمی هستند و کوچکترین فرزندان مرکز توجه و فعالیت عمده زندگی افراد خانواده است.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تمایل زیادی به زندگی با فرزندانشان دارند و از فرزندان نیز انتظار می‌رود که آنها نیز بعد از ازدواج و کار، در کنار والدین خود زندگی بکنند. از همه مهمتر اینکه در زمان برگزاری جشنواره سنتی، اجتماعات خانوادگی بسیار مهم هستند.

4) پینگ‌پنگ محبوب‌ترین ورزش در چین

پینگ‌پنگ محبوب‌ترین ورزش در چین

این ورزش که به عنوان تنیس روی میز نیز شناخته می‌شود‌، محبوب‌ترین ورزش آماتور در بین مردم چین است، اگرچه امروزه در بین جوانان چین ورزش‌هایی مثل بسکتبال، والیبال و بدمینتون، بیشتر مورد توجه جوانان چینی قرار گرفته است، اما ورزش تنیس روی میز علی‌رغم افزایش جمعیت مسن در چین، همچنان ورزش شماره یک در این کشور باقی مانده است.

در دهه 50، رئیس مائو برای برگرداندن و البته حفظ غرور ملی و درضمن برای تسهیل در روابط بین الملل، آن را ورزش ملی معرفی کرد. این موضوع می‌تواند این موضوع را توضیح بدهد که چرا چین همیشه در مسابقات جهانی پینگ‌پنگ این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

همچنین این موضوع می‌تواند دلیلی باشد بر اینکه چرا بسیاری از محله‌های چین دارای میزهای پینگ‌پنگ برای عموم هستند.

5) خوشنویسی چینی هنر مورد احترام در بین مردم چین

خوشنویسی چینی

هنر خوشنویسی به خودی خود یک هنر سنتی و مشهور است که باعث پیشرفت بسیاری از اشکال دیگر هنر چینی نیز شده است. در این باره می‌توان به حکاکی‌های مهر و موم، کاغذهای تزئینی و … اشاره است.

خوشنویسی در چین دارای سبک‌های مختلفی است که شما می‌توانید با سفر در مناطق مختلف چین به این موضوع پی ببرید.

خوشنویسی چیزی بیشتر از نوشتن هنری است و با کشف معنای عمیق‌تر شخصیت‌های چینی در ارتباط است.

 

 

6) قدمت تاریخ کونگ‌فو چینی را می‌توان به جامعه اولیه چین دانست.

کونگ‌فو چینی

قدمت ورزش کونگ‌فو چینی به زمانی که مردم برای جنگیدن با جانوران وحشی‌، از نوازندگان گاو استفاده می‌کردند و به تدریج به نوعی ورزش دفاع از خود و شکار تبدیل شد، برمی‌گردد. سپس كونگ‌فو به نوعی هنر رزمی برای آموزش سربازان و بهبود روحیه آنها پیش از جنگ تبدیل شد.

7) چای ؛ نشان‌دهنده وضعیت اجتماعی افراد در جامعه چین

چای نوشیدنی مرسوم مردم چین

چای، نوشیدنی ملی چین است و در فرهنگ کشور چین، این مطالب که شما چای می‌نوشید و کدام چای را می‌نوشید، می‌تواند نشانگر وضعیت اجتماعی شما باشد.

امروزه نوشیدن یک قابلمه چای هنگام بازدید ملاقات‌کنندگان، روش مرسوم استقبال از بازدیدکنندگان است. مراسم چای یا بازدید از خانه‌های چای نیز به‌عنوان یک راه مهم انجام معاملات تجاری است.

8) هان در چین اکثریت هستند و کشور چین رسماً دارای 55 اقلیت است.

قوم (هان)

در کشور چین 56 گروه قومی توسط دولت به رسمیت شناخته شده‌اند، اما قوم (هان) بیشترین تعداد را در بین سایر اقوام تشکیل می‌دهد که این میزان در حدود 92 درصد از کل جمعیت چین تخمین زده شده است. هر اقلیت قومی دارای آداب و رسوم اجتماعی، زبان، فرهنگ، لباس، زبان و موارد دیگر مخصوص به خود است.

شما می‌توانید با سفر به مکان‌هایی مانند Guangxi یا Yunnan، این فرصت را بدست بیاورید که با قومیت‌های مختلف چین که دارای فرهنگ‌های مختلفی هستند، بیشتر آشنا بشوید.

9) جشنواره‌های سنتی چینی ؛ جزئی جدائی‌ناپذیر و مهم در فرهنگ چین

جشنواره های سنتی چینی‌ها

تا حدود زیادی جشنواره‌های سنتی متمرکز در فرهنگ چین هستند. مهمترین جشنواره‌ها شامل جشنواره بهار (به مناسبت سال نو چینی شناخته می‌شود)، جشنواره فانوس، جشنواره چینگینگ یا مقبره آرام، جشنواره قایق اژدها و درنهایت جشنواره اواسط پاییز است.

 

 

 

10) فرهنگ غذایی چینی‌ها

فرهنگ غذائی چینی‌ها

در چین قطعاً یک فرهنگ غذائی وجود دارد. چینی‌ها طیف وسیعی از غذاها را مصرف می‌کنند. بسیاری از غذاهای آنها در فرهنگ چینی، دارای معانی نمادین هستند.

غذاها اغلب نقطه اوج جشنواره‌ها هستند و اولین چیزی که بسیاری از چینی‌ها می‌پرسند این است که “آیا شما غذا خورده اید”.

برای جالب‌تر کردن این مطلب، از شما می‌خواهم که با هم چالشی را تجربه کنیم. بعد از خواندن این چند واقعیت، بیان کنید که آیا مواردی در مورد واقعیت‌های مهم درباره چینی‌ها را از قبل می‌شناسید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

منابع:

chinahighlights

swedishnomad

 

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید