فرهنگ چینی در بازرگانی

از آنجایی که چین یک بازار تجاری بزرگ است، هر روز معاملات تجاری زیادی بین تجار چینی و تجار ما انجام می شود. برخی از این تراکنش ها موفقیت آمیز بوده اند، در حالی که برخی دیگر موفق نبوده اند. فرهنگ چینی در بازرگانی رویداد تجاری، تبدیل تفاوت‌های فرهنگی چینی به شیوه‌های تجاری غربی می‌تواند […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

از آنجایی که چین یک بازار تجاری بزرگ است، هر روز معاملات تجاری زیادی بین تجار چینی و تجار ما انجام می شود. برخی از این تراکنش ها موفقیت آمیز بوده اند، در حالی که برخی دیگر موفق نبوده اند.

فرهنگ چینی در بازرگانی

فرهنگ چینی در بازرگانی

رویداد تجاری، تبدیل تفاوت‌های فرهنگی چینی به شیوه‌های تجاری غربی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تجارت بیشتری در چین انجام دهند.

1.مفهوم حفظ چهره در فرهنگ چین مهم است. سؤالات شخصی نپرسید، مثلاً چقدر پول در می آورید؟ آیا مالک خانه خود هستید؟ همچنین، هنگام بحث ظریف رفتار کنید و هنگام ملاقات با افراد برای اولین بار، تماس چشمی مستقیم برقرار نکنید مناسب تر است.

پگی مک کرچر، کارشناس آداب معاشرت آزاد در فینیکس، می‌گوید:

هدایای تجاری معمولاً در جلسه اولیه داده می‌شوند، نه درست یا بعد از آن.

McKercherget an می گوید:

ارسال اقلام غذایی در چین مناسب است، اما مراقب نحوه ارائه آنها باشید – در یک کاغذ یا جعبه تا شده و انتهای آن آویزان شده باشد، این نشانه بی احترامی است.

راجیو جانگیانی، رئیس Exemplar Global!، یک شرکت مشاوره مدیریت، می‌گوید:

هنگام ملاقات حضوری برای اولین بار، انتظار داشته باشید که قبل از رسیدن به اصل موضوع یا بحث در مورد جزئیات کسب‌وکار، مکالمه طولانی‌ای داشته باشید. این برخلاف فرهنگ غربی است که تعامل اولیه بر ایجاد اعتبار و ایجاد ارتباط متمرکز است و بعداً تجارت مورد بحث قرار می گیرد.

کوین چانگ، موسس گروه سرمایه گذاری KJ، توصیه می کند هنگام تعامل با افراد و شرکت های چینی، بیشتر از صحبت کردن، گوش کنید. چونگ که در سن 11 سالگی به همراه خانواده اش از هنگ کنگ مهاجرت کرده است، می گوید برای درک بهتر فرد یا موقعیتی که با آن سر و کار دارید، گوش دهید و از بروز هرگونه تخلف تصادفی احتمالی که می تواند شانس شما را با یک شریک تجاری بالقوه چینی به خطر اندازد، خودداری کنید.

یک توزیع کننده بالقوه چینی به آلن لاو، کارآفرین سنگاپوری گفته است که اگر قصد دارید در چین تجارت کنید، داشتن درک اولیه از زبان بسیار مهم است. دانستن واژگان و جملات ضروری چینی به شما کمک می کند تا به طور موثر و مطمئن با شرکای چینی خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا، ما به برخی از مهم ترین کلمات و عبارات موفقیت تجاری در چین نگاه می کنیم. بیا شروع کنیم!

شرایط کسب و کارGējì hángyè (企业، ENTERPRISE)

Xiǎo pǐn (小品牌، نام تجاری کوچک)

Jīqù Shāngpì (去市 shāngpì، دریافت کمک هزینه)ط

Kǎijì (账机، کامپیوتر)

موفانگ (物流، تدارکات)

Shāzhàn (协作، کار تعاونی)

lǐxì (社会، جامعه)

rénshēn (人性، طبیعت انسان)

zhìdù (معامله، 椻ìdù)

اگر شما یک فرد تجاری هستید که سعی می کنید در چین تجارت کنید، یادگیری واژگان تجاری چینی کاملا منطقی است. فقط در چند دقیقه در روز، می‌توانید با این عبارات و جملات تجاری اولیه خود را برای موفقیت آماده کنید و اگر فقط چند کلمه و عبارت دیگر اضافه کنید، اصول اولیه زبانی را خواهید داشت که برای برقراری ارتباط با مشاغل یا افراد، درک محیط اطرافتان، برقراری ارتباط با نیازهایتان و رسیدن به اهدافتان نیاز دارید.

این راهنمای کوتاه مفیدترین کلمات و جملات تجاری – ما آنها را “ضرورت های تجاری” می نامیم – برای افرادی که به دنبال تجارت در چین هستند معرفی می کند. همچنین نکاتی را برای نحوه انجام تجارت در چین ارائه می دهد، از جمله اگر در یک جلسه کاری یا در یک جلسه هستید.

 

واژگان ضروری چینی برای موفقیت در تجارت

دستیابی به موفقیت در تجارت چینی مستلزم درک دقیق واژگان ضروری چینی است. مدیران تجاری باید تفاوت های ظریف ارتباطات چینی را درک کنند و بتوانند ایده های خود را با استفاده از اصطلاحات و عبارات صحیح به وضوح بیان کنند. دانستن اصطلاحات چینی مناسب، هنگام شرکت در مذاکرات تجاری یا سایر فعالیت های تجاری با شرکای چینی ضروری است. علاوه بر این، درک عمیق بافت و فرهنگ چینی برای اطمینان از نتایج موفقیت آمیز تجاری ضروری است. بنابراین، ضروری است که رهبران کسب و کار با ارتباطات و آداب چینی آشنا شوند تا موفقیت خود را در محیط تجاری چین تضمین کنند.

 

با جامعه چینی در استرالیا و یا کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید.

همیشه بهتر است به صورت محلی شروع کنید، و یک راه عالی برای درک جامعه چینی در استرالیا، ارتباط با انجمن ها یا گروه ها است. همچنین می توانید از طریق رسانه های اجتماعی با افراد ارتباط برقرار کنید. خلاق باشید و به رویدادهایی که در استرالیا رخ می دهد و ممکن است حضور چینی قوی داشته باشد نگاه کنید.

بنابراین برای دستیابی به جایگاهی مناسب در بازار جهانی، برای حرفه ای ها مهم است که با کلمات اصلی چینی مورد استفاده در محیط های تجاری آشنا شوند. این موارد شامل کلمات مربوط به امور مالی، مذاکرات، بازاریابی، حقوق، منابع انسانی و سایر موضوعات مرتبط است. درک این واژگان ضروری به شرکت ها مزیت متمایز در هنگام درگیر شدن در فعالیت های تجاری بین المللی را می دهد. این دانش به شرکت ها در هنگام حضور در مسابقات بین المللی برتری می دهد.

 

جملات ضروری چینی برای موفقیت در تجارت

درک فرهنگ و آداب و رسوم چینی برای انجام موفقیت آمیز تجارت در چین ضروری است. آشنایی با عبارات و جملات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی در موقعیت های تجاری پیمایش کنید. قبل از آن، مهم است که در مورد آداب و رسوم، پروتکل ها و آداب محلی تحقیق کنید که ممکن است با آنچه شما به آن عادت دارید متفاوت باشد. شرکای تجاری چینی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت اگر شما برای فرهنگ کشورشان احترام و قدردانی نشان دهید. علاوه بر این، هنگام انجام تجارت در چین، توسعه روابط مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل نیز بسیار مهم است. ایجاد و حفظ این روابط بلندمدت برای یک تجارت موفق در چین به زمان نیاز دارد، زیرا بازار های چین بسیار ارزشمند هستند.

دانستن عبارات صحیح برای استفاده در هنگام ملاقات با همکاران تجاری چینی، معرفی خود یا پاسخ دادن به سوالات می تواند به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط کمک کند. همچنین نشان می‌دهد که برای یادگیری زبان وقت می‌گذارید، که نشانه مهمی از احترام در فرهنگ چینی است. در مرحله بعد، بسیار مهم است که برای یادگیری عبارات و آداب چینی مناسب برای محیط تجاری وقت بگذارید. این می تواند به شما کمک کند تا رابطه مثبتی با همکاران تجاری چینی خود ایجاد کنید و احترام خود را به فرهنگ آنها نشان دهید. دانستن عبارات صحیح برای استفاده می تواند به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط کمک کند.

 

نتیجه گیری

در پایان، هنگام انجام تجارت در چین، درک زبان و فرهنگ مهم است. انجام تحقیقات پیش از موعد به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از بازدید خود ببرید. دانستن واژگان و جملات ضروری چینی کلید برگزاری جلسات کاری روان و موفق است. با کمی تمرین و آمادگی، به خوبی در مسیر موفقیت در چین خواهید بود. امیدواریم این راهنمای تجاری چین مفید بوده باشد و به شما اعتماد به نفس لازم برای ورود به این بازار هیجان انگیز را بدهد. همچنین شما همچنین می توانید از متخصصان بنیاد چین جهت پیشبرد بهتر اهدافتان یاری بگیرید.

امیدواریم در هر کاری موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید