یادگیری زبان چینی با 7 روش شگفت‌انگیز

مهم‌ترین نکات در مورد یادگیری زبان چینی که بهتر است بدانید و برای مطالعات خود بکار بگیرید، عبارتند از: گوش دادن به زبان چینی ماندارین در هر زمانی که ممکن است. چگونگی یادگیری زبان چینی با 7 روش شگفت‌انگیز با تمرکز روی گوش دادن شروع کنید. فقط به صدا‌ها عادت کنید. شما باید هر آنچه […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مهم‌ترین نکات در مورد یادگیری زبان چینی که بهتر است بدانید و برای مطالعات خود بکار بگیرید، عبارتند از: گوش دادن به زبان چینی ماندارین در هر زمانی که ممکن است.

چگونگی یادگیری زبان چینی با 7 روش شگفت‌انگیز

با تمرکز روی گوش دادن شروع کنید. فقط به صدا‌ها عادت کنید. شما باید هر آنچه را که گوش می‌دهید بخوانید، اما این کار را با استفاده از یک سیستم نوشتن آوایی مانند پین‌یین انجام دهید تا حس بهتری از آنچه می‌شنوید بدست آورید. شما باید در نهایت کاراکتر‌ها را یاد بگیرید اما می‌توانید در ابتدا کاراکتر‌ها را کنار بگذارید و در عوض، سعی کنید کمی جنبش در زبان را بدست آورید.

حال،یادگیری زبان چینی خیلی سخت خواهد بود وقتی کلمات را درک نمی‌کنید، و نمی‌توانید اصطلاحات آن‌ها را صدا کنید یا اینکه چگونه با هم کار می‌کنند. در ابتدا یک زبان جدید می‌تواند مانند سر و صدای نامتمایز به نظر برسد.

اولین قدم این است که به صدا‌های فردی زبان عادت کنید، یاد بگیرید که کلمات را از یکدیگر متمایز کنید و حتی اینکه چند کلمه و عبارت را در مغز خود تکرار کنید.

امروزه پین‌یین توسعه‌یافته در چین، به شکل استاندارد رومانیایی برای ماندارین تبدیل شده است. در گفتگو‌های چینی،آنان چنان سریع صحبت می‌کنند که فکر می‌کنید شما را شکنجه می‌کنند. اما بعد از گذشت یک ماه یا بیشتر به سرعت زبان چینی عادت می‌کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است، که برای چگونگی یادگیری‌ چینی از متون سطح متوسط که شامل تکرار واژگان است استفاده کنید، نه متن‌‌های مبتدی بسیار ساده. پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی برای این کار عالی هستند.

بنابراین نکته اصلی این است که باید دو ماه یا بیشتر روی گوش دادن و پین‌یین تمرکز کنید.

زمان را به یادآوری کاراکتر‌ها اختصاص دهید

پس از بررسی چگونگی یادگیری زبان چینی و کاراکتر‌های زبان چینی، هر روز روی آن‌ها کار کنید. فقط نیم ساعت در روز را به یادگیری کاراکتر‌ها اختصاص دهید. از هر روشی که می‌خواهید استفاده کنید، اما هرروز زمان را برای یادگیری کاراکتر مخصوصی کنار بگذارید. چرا هر روز؟ زیرا کاراکتر‌ها را به همان سرعت که یاد می‌گیرید، فراموش خواهید کرد.

و به همین دلیل باید دوباره و دوباره آن‌ها را یادآوری کنید. دانش خود را با استفاده از سیستم تکرار هوشمند تثبیت کنید. تکرار بی‌پایان کلمات فواید بسیاری در یادگیری زبان چینی دارد. با این حال، بین تکرار‌ها یک فاصله جادویی وجود دارد که به شما کمک می کند در هر لحظه کلمات و عبارات جدید را به خاطر بسپارید.

چگونگی یادگیری زبان چینی

با گذشت زمان، یادگیری کاراکتر‌ها آسان‌تر می‌شوند زیرا عناصر زیادی در کاراکتر‌ها تکرار می‌شوند. همه این کاراکتر‌ها دارای “ریشه” هستند، مؤلفه‌‌هایی که به معنی یک کاراکتر می‌پردازند. هم‌چنین مؤلفه‌‌هایی از کاراکتر‌ها وجود دارند که صدا را نشان می‌دهند. عادت به این اجزاء مدتی طول می‌کشد. خواهید دانست توضیح این ریشه‌‌ها و سایر مؤلفه‌‌ها در یادگیری زبان چینی سودمند نیست. فقط پس از قرار گرفتن درموقعیت مکالمه، فهمیدم که این‌‌ها چگونه کار می‌کنند و این باعث افزایش یادگیری کاراکتر‌ها شد.

نکته بعد این است که واقعاً یک تلاش مداوم و اختصاصی برای یادگیری کاراکتر‌ها داشته باشید.

زبان چینی را، از طریق عبارات رایج و نه کلمات، تمرین کنید

به خاطر سپردن عبارات آسان‌تر هستند زیرا معنی دارند، آن‌ها یک تصویر را نقاشی می‌کنند، یا یک داستان را بیان می‌کنند. با تمرکز روی عبارات رایج، فقط در عرض چند دقیقه شما شروع به یاد آوردن رایج‌ترین عبارات چینی می‌کنید، یاد می‌گیرید که عبارات چینی را صحبت کنید و در مکالمات شرکت کنید.

الگو‌ها را بجای قوانین بشناسید

در توضیحات پیچیده گرامر گرفتار نشوید ، فقط به الگو‌ها توجه کنید، کتاب خارق‌العاد‌ه‌ای از هریت میلز وجود داردکه در هر درس تک‌تک آن الگو‌ها را معرفی کرده است. الگو‌ها قاب‌‌هایی هستند برای اینکه بتوانید هر آنچه را که می‌خواهید بیان کنید.

بهتر است برای بیان الگو‌های زبان چینی از الگو‌هایی که به زبان انگلیسی بیان می‌شود استفاده کنید، چینی یک گرامر نسبتاً بدون عارضه دارد، یکی از لذت‌‌های یادگیری زبان چینی این است که در آن هیچ‌گونه اعلامیه، حماسه، جنسیت، جنبه‌‌های فعل، حرکات پیچیده یا دیگر منابع سردرگمی وجود ندارد که در بسیاری از زبان‌‌های اروپایی یافت می‌شود.

نکته بعد اینکه روی الگو‌ها متمرکز شوید، آن‌ها را بنویسید، در هنگام صحبت از آن‌ها استفاده کنید و هنگام گوش دادن و خواندن آن‌ها، مراقب باشید. اگر دوست دارید یک منبع دستور زبان رایگان برای تکمیل یادگیری خود داشته باشید، از دستور زبان چینی Ling Q استفاده کنید.

بخوانید بیشتر از آنچه می‌توانید

نکته بعد این است که تا حد امکان بخوانید. امروزه این کار بسیار ساده‌تر است. می‌توانید در اینترنت متریالی پیدا کنید، از فرهنگ لغت آنلاین و برنامه‌هایی مانند LingQ استفاده کنید.

ریتم زبان را برای تسلط بر تن‌ها دریافت کنید

سعی کنید به هر محتوایی که می‌خوانید گوش دهید. خواندن به شما در یادگیری واژگان کمک می‌کند، اما گوش دادن به شما کمک می‌کند تا با زبان در ارتباط باشید و آمادگی سخنرانی را پیدا کنید. درک گوش دادن مهارت اصلی لازم برای برقراری مکالمه با افراد است.

یکی از چالش‌های ماندارین، تن است. شما تن‌های کاراکترها را می‌آموزید اما یادآوری این‌ها هنگام صحبت کردن دشوار است. تثبیت کردن تن‌ها به عنوان بخشی از عبارات مهم است. گوش دادن به شما در انجام این کار کمک می‌کند. لحن و ریتم ماندارین یا هر زبان دیگری فقط از گوش دادن به گوینده بومی ناشی می‌شود.

شما نمی‌توانید آن را به صورت تئوری یاد بگیرید. به طور خاص، گوش دادن به دیالوگ‌های طنز سنتی چینی، شیانگ شنگ، 相声، می‌تواند روش خوبی برای بدست آوردن ریتم زبان و لحن‌ها باشد. امروزه می‌توانید این موارد را بصورت آنلاین از جمله رونوشت‌ها پیدا کرده و حتی آن‌ها را به سیستمی مانند Ling Q وارد کنید.
در حقیقت، موارد شنوایی فراوانی برای بارگیری در همه موضوعات ممکن در دسترس است، یا اگر در کشور چین هستید می‌توانید CD خریداری کنید. از فرصت استفاده کرده و در هر زمان ممکن است گوش دهید.

زیاد صحبت کنید و خودتان حدس نزنید

صدا‌های ماندارین برای یک گوینده انگلیسی دشوار نیست. لحن‌‌ها ماجرای متفاوتی دارند. شما نیاز به تمرین زیادی دارید، چه با خود صحبت کنید و چه با دیگران صحبت کنید. تمرین کنید که از آنچه گوش می‌دهید تقلید کنید. متونی را که صوتی برای آن‌ها دارید پیدا کنید. به یک عبارت یا جمله گوش دهید، سپس بدون نگرانی زیاد درباره صدا‌ی خودتان، سعی کنید از لحن آن تقلید کنید. حتی ممکن است بخواهید صدای خود را ضبط کنید تا مقایسه کنید. اگر بتوانید آمیخته با ریتم زبان شوید، نه تنها کنترل صدای شما بهبود می‌یابد بلکه انتخاب کلمات شما نیز مانند بومیان بیشتر می‌شود.

وقتی صحبت می‌کنید، خودتان را در مورد لحن یا هر جنبه دیگری از زبان حدس نزنید. فقط بگذارید کلمات و عباراتی که شنیده‌اید و تمرین کرده‌اید، جاری شوند. هر بار که از زبانی که تمرین می‌کنید از آن استفاده کنید به آن عادت می‌کنید.

اگر از تعامل با زبان چینی لذت می‌برید، اگر با ریتم آواز می‌خوانید، آنگاه ماندارین شما بهبود می یابد.

منبع : thelinguist

 

سوالات متداول یادگیری زبان چینی

آیا یادگیری زبان چینی آسان است؟

در واقع زبان چینی آسان تر از زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی است، زیرا زبان چینی ماندارین با کلمات پرکاربرد تشابه کمتری دارد. در این زبان صرف وجود ندارد. این دیدگاه رایج مبنی بر اینکه صداها برای گوش غربی ها قابل درک نیستند، یک افسانه است

اعداد شانس در چین کدامند؟

اعداد 3، 6 و 8 در فرهنگ چین، به طور کلی به عنوان اعداد شانس در نظر گرفته می شوند، در حالی که 4 را بدشانسی می دانند. این سنت‌ها منحصر به فرهنگ چینی نیست. در کشورهای دیگر نیز اعتقادات مشابهی ناشی از این مفاهیم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید