مزایای زبان چینی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زبان چینی طولانی‌ترین و قدیمی ترین سنت ادبی و داستان های قدیمی را نسبت به زبان های دیگر کشورها دارد. کاراکترهای چینی از سیستم‌های الفبایی سایر زبان ها دشوارتر هستند، با این حال اموختن دستور زبان چینی به نسبت دیگر زبان ها آسانتر است و به فرد اجازه ی پیشرفت سریع را در یادگیری این زبان می‌دهد و به همین دلیل است که، افراد بیشتری می‌خواهند زبان چینی را یاد بگیرند. امتحان کردن آن ضرری ندارد چرا که مزایای زبان چینی بسیار زیاد است و زبان آیندگان می باشد.

در واقع زبان چینی از پرکابردترین زبان ها در سراسر جهان است و انواع گوناگونی دارد. در جهان چیزی حدود ۱.۳میلیارد نفر به زبان چینی صحبت می‌کنند و همین موضوع است که باعث شده زبان چینی شامل ارتباطات گسترده ای برای افراد باشد.

 

مزایای زبان چینی

پرکاربرد‌ترین زبان چینی و زبان چینی استاندارد است که به زبان چینی ماندارین (Mandarin) این زبان به عنوان زبان زبان رسمی جمهوری چین است ، و زبان بومی ۸۷۳ میلیون نفر است و زبان‌های چینی دیگر غالبا به عنوان گویش کشور چین شناخته می‌شوند. زبان ماندارین را تمام افرادی که به زبان چینی صحبت می‌کنند، میفهمنن و درک می کنند. همه زبان های چینی‌ یک سیستم نوشتاری مشترکی دارند که بین ۴۰۰۰سال تا ۵۰۰۰ سال قدمت دارد.

از مزایای یادگیری زبان چینی این است که فرصت های زیادی را برای رشد فردی و حرفه‌ای در شغل و مهارت به ارمغان می‌آورد. کمترین مزیت زبان چینی این است که ، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های جهان بهتر درک می کنید. میلیونها نفر از مردم به چین سفر می‌کنند تا مقبره‌ها را ببینند، دیوار بزرگ چین را ببینند و در بازارهای شگفت انگیز غذا میل کنند و در کل با فرهنگ و تمدن و اداب رسوم این کشور اشنا شوند .

 

یادگیری زبان چینی چه اهمیتی دارد؟

زبان چینی دومین زبان پرگویش دنیاست. اما این تنها دلیل یادگیری و اهمیت این زبان نیست. حال به شما خواهیم گفت که یادگیری زبان چینی چرا اهمیت دارد و هر چیزی که در باره ی آن نیاز دارید را برای شما توضیح می دهیم.

اولویت آمریکایی‌ها در یادگیری زبان خارجی ،زبان چینی است. بهتر است نهضت زبان آموزی چینی در ایران ایجاد شود حال میپرسید چرا؟ پاسخ ان را به شما میدهیم

در سراسر دنیا، اقتصاد چین، تاثیر خود را بر زندگی اشخاص میگذارد. همه دربرابره آینده اقتصادی و سلطه چین بر دنیای اقتصاد صحبت می کنند و این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است! اما این موضوع در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نه تنها بخاطر روابط قدرتمند ما با شرق، بلکه روابط تجاری ایران و چین سالانه بیش از ده میلیارد دلار است و در حال حاضر صدها پروژه‌ مختلف در زمینه پتروشیمی، کارخانه فولاد، کارخانه آلومنیوم و راه‌سازی و صید ماهی وغیره نیز در ایران با چینی‌ها در دست انجام است و ایران با هیچ کشوری تا این حد روابط تجاری نداشته است.

 

یادگیری زبان چینی چه اهمیتی دارد؟ - مزایای زبان چینی - بنیاد چین

در سالهای اخیر ،برقراری روابط تجاری و در کنار آن روابط تکنولوژیک ، ایران با چین که در آینده هم توسعه پیدا خواهد کرد، نیازمند افرادی است که در داخل ایران ، که شناخت کاملی از کشوری که در حال تجارت و انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها با آن‌ها است، داشته باشند. بنابراین یادگیری زبان چینی برای ایرانیان امر مهم و ضروری است تاعلاوه بر سهولت کاری، سود بیشتری را در رابطه با چین کسب کنند.

خصوصا اینکه دولت چین می خواهد زبان خودش را تبدیل به زبان دوم دنیا در رابط بین المللی کند. مسئولان چینی با اعطا کردن بورسیه تحصیلی به ۴۰ هزارنفر دانشجو از ۱۸۲ کشور جهان در سال ۲۰۱۵ که بیشتر از ۸۰ درصد آنها به زبان چینی درس می‌خوانند، گام بلندی را برای رساندن زبان چینی به دومین زبان مطرح دنیا برداشته است. همینطور این کشور با تاسیس موسسه‌ای به نام کنفسیوس (Confucius) که در داخل و خارج از چین فعالیت می کند ، قصد گسترش زبان چینی در جهان را دارد. قریب به ۵۰۰ موسسه کنفسیوس در بیش از ۱۳۰ کشور در جهان دایر شده اند که به آموزش زبان چینی می پردازند و نزدیک به ۴ میلیون نفر در دنیا در حال یادگیری زبان چینی هستند.

پس بطور خلاصه باید بگوییم که زبان چینی، زبان آینده ی جهان است و زبان اقتصاد آینده در دنیا محسوب می شود ! و نکته بسیار مهم این است که در مورد مزیت ها و ویژگی های یادگیری این زبان برای کسانی میخواهند به این طریق شغلی داشته باشند و یا بخواهند در کشور چین تجارت کنند.

زبان چینی یک زبان نوظهور در کشور ایران است و ازنظر دانشگاهی در ایران به جزدر دانشگاه شهید بهشتی که رشته آموزش زبان چینی را تدریس می کنند و هم چنین دانشگاه تهران که چند ترم زبان چینی رابه عنوان زبان دوم رشته های دیگر برگزار می کند، کلاسهای آموزش مکالمه زبان چینی تا همین چند وقت پیش فقط در سطح شهر تهران بود ،آن هم به تعداد محدود برگزار میشد اما این روزها استقبال شرکتهای تجاری، صاحبان کسب وکار، دانشجویان و جوانان ازیادگیری این زبان بیشتر از قبل شده و به همین سبب این امرموجب ان شده ، که اموزشگاه ها در ایران به تشکیل کلاسهای زبان چینی روی آورده اند.

شرکت های ایرانی که با شرکت ها و کارخانه های چینی ، قرارداد تجاری دارند ، علاه بر اینکه به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند اما بازمجبور هستند حتما مترجم زبان چینی نیز داشته باشند ،زیرا که به ندرت شرکتهای چینی توانی مکالمه به زبان انگلیسی را دارند.

نکات جالب در رابطه با مزایای زبان چینی

  • آمریکا با اینکه ۹۶% از زبان مادریشان استفاده می کنند و انگلیسی هنوز برای خیلی از کشورها یک زبان بین المللی محسوب می شود با این حال در مراکز معتبر خود ، به آموزش زبان چینی می پردازند.
  • اگر تا به حال خریدار اجناس چینی بوده اید متوجه می شوید که بسیاری از کالاهایی که از چین به تمام کشورهای دنیا صادر می شود دارای دستورالعمل و دفترچه راهنما به زبان چینی است و دفترچه راهنمای به زبان انگلیسی در ان وجود ندارد. (نمونه اش گوشی های محبوب هوشمند شیائومی)
  • درصد کمی از مردم چین سعی می کنند که زبان انگلیسی را بیاموزند ،زیرا از این زبان برای مکالمات بین المللی استفاده نمی کنند بلکه سایر کشورها را وادار نموده تا زبان چینی بیاموزند .
  • جورج بوش ریاست جمهوری اسبق امریکا در زمان ریاست خود ،تدریس زبان چینی را لازم دانست.
  • مردمان آمریکایی و اروپایی حاضر هستند که با حقوق پایین در چین کار کنند ولی درقبال ان زبان چینی بیاموزند .
  • مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه آکسفورد ،زبان چینی را به عنوان مفید ترین و بهترین زبان در آینده جهت آموختن معرفی کرده است .
  • باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا بر آموزش دهی سالانه زبان چینی توسط صد هزار آمریکایی اذعان کرد.
  • در کشورهایی که ،درحال توسعه هستند سالانه هزاران دانشجو به آموختن زبان چینی علاقه پیدا می کنند .
  • دولت آمریکا با پرداخت هزینه های گزاف مدرسان چینی را به آمریکا دعوت می کند. تا به تدریس این زبان مشغول شوند.
  • جالب است بدانیدکه، بیشتر از ۵۰ % از صفحات اینترنت به زبان چینی نوشته شده است .
  • قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ( سال ۹۱) اعلام کرد که: اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه های چینی باید با سرعت بالاتری صورت پذیرید .این بخشی از مزیت های زبان چینی بود.

نکات قابل توجه مزایای زبان چینی - بنیاد چین

 

  • کشوری که مردان از زنان خود حساب می برند و به اصطلاح زن ذلیل هستند .
  • در کشورچین برخلاف تمامی فرهنگ های دنیا، مردان از زنان خود حساب می برند. دادگاههای قضایی در چین پر از شکایت مردانی است که ،از زنان خود به خاطر کتک خوردن و عدم نارضایتی از آنها شکایت کرده اند. حتی این موضوع در زبان ادبیات چینی نیز وجود دارد. مثلا برای آموزش فعل «ترسیدن» یا «کتک زدن» جمله های که به بچه ها می دهند تا جای خالی را با ان پرکنند شبیه این جملات می باشد:«بابا از مامان می ترسد.»، «مامان بابا را کتک زد.» این موضوع به طوری رواج دارد که ،حتی در داستان کوتاه های آموزشی چینی که برای آموزش زبان این کشور است دیده می شود.

 

نکاتی جالب در مورد کشور چین

۱. چین با جمعیتی بالغ بر ، ۱/۳۸ میلیاردی پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب میگردد وهم چنین از نظر وسعت ، دومین کشور بزرگ دنیا است.

۲. چین یکی از بزرگ‌ترین ارتش دائمی جهان را دارا است و بودجه‌ی اختصاص یافته‌ی نظامی آن‌ها در جهان در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

۳. ۱۰۰ میلیون نفر درکشور چین با درآمد پایین تر از ۱ دلار در روز زندگی می گذارنند!

۴. تعداد نفراتی که در چین به اعدام مجازات میشوند ، بیشتر از کل افراد اعدام‌شده‌ در جهان است!

۵. مردم چین در سال بیش از ۴۵ میلیارد چاپستیک (چوبک غذاخوری یا به اختصار چوبک) نوعی وسیلهٔ رایج برای خوردن غذا در آسیای شرقی را مصرف می‌کنند.

۶. چین یکی از بزرگترین صادرکننده‌ی کالا درسراسر دنیاست و در امر واردات در رتبه‌ی دوم دنیا قرار دارد.

۷. درکشور چین بیشتر از ۳۵ میلیون نفر هنوز هم در غار زندگی می کنند!

۸. در کشورچین حدود ۷۰۰ میلیون نفر آب آلوده را برای اشامیدن استفاده می کنند.

۹. یک سوم از آلودگی هوای سانفرانسیسکو از کشور چین به وجود می اید!

۱۰. در بعضی قسمت‌های چین خورشید در ساعت ۱۰ صبح طلوع می‌کند چون این کشور پنج محدوده‌ی زمانی را به یک محدوده‌ی زمانی مبدل کرده است!

۱۱. در سال ۲۰۱۰، ۷۸ % نرم افزارهای نصب شده درسیستم عامل های چین دزدی بودند!

۱۲. در کشور چین پلی میان سرزمین اصلی آن و ماکائو هست که خودروها در مسیر رفت ، حرکت خود را از چپ به راست، و در زمان برگشت بالعکس تعویض می کنند!

۱۳. در چین در هر ۳۰ ثانیه یک نوزاد با معلولیت مادرزادی به دنیا می اید که ممکن است عامل های مختلفی سبب این امر شده باشد.

در اینجا ۱۰ دلیل برای آموزش زبان چینی را ذکر می کنیم :

 

1- زبان چینی پراستفاده ترین زبان در جهان است

به گفته منابع معتبر۱۴ % از جمعیت دنیا به زبان چینی حرف میزنند. زبان چینی یکی از رایج‌ترین زبان در جهان با حدود ۱،۱۹۷،۰۰۰،۰۰۰ نفر بومی است که از این تعداد حدود ۸۷۳،۰۰۰ میلیون نفر از آن‌ها به زبان ماندارین حرف میزنند.

2- زبان چینی ماندارین زبان رسمی چندین کشور است

ماندارین علاوه بر چین در کشورهایی نظیر مالزی، تایوان، سنگاپور، اندونزی، تایلند، برونیی، فیلیپین وغیره نیز استفاده می شود. بنابراین اگر تمایل به تجارت در این کشورها دارید، از مزیت های زبان چینی می تواند بسیار موثر و کابردی باشد و ارتباطات شما را با کشورها بهبود بخشد.

 

3- از مزایای زبان چینی یادگیری تاریخ و فرهنگ و تمدن چندین هزارساله چین است

تاریخ و فرهنگ و تمدن چین یکی از غنی‌ترین و قدیمی‌ترین فرهنگ در جهان است. چین برای تولید رمان‌های زیبا، داستان‌های کوتاه، شعر و جدیدا در حیطه فیلم معروف است.

دانستن زندگی نامه بزرگان چینی و دیدن فیلم‌های کوتاه در مورد تاریخ چین، درک بهتری از این زبان را برای افراد فراهم می‌کند.

 

4- با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید

چین بیش‌ترین جمعیت جهان را در حدود ۱.۲۸ میلیارد نفر را دارد، پس یادگیری این زبان امکان برقراری ارتباط با بسیاری از مردم را می‌دهد و می توانید در یک سطح عمیق‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید ومی توانید با چینی ها برای بهبود نوشتن و درک زندگی خانوادگی در چین ارتباط برقرار کنید و دوستان زیادی پیدا کنید.

 

5- از مزایای زبان چینی ایجاد فرصت برای کسب‌و کار است

مارک زاکربرگ طفداران خود را در جهان با مهارت‌های زبان چینی حیرت زده کرد ، این مهارت برای مدیران اجرایی کسب و کارها بسیار مهم است. در واقع مدیران بسیاری وجود دارد که زبان چینی را به عنوان زبان دوم می اموزند وصحبت می‌کند به دلیل انکه در صادرات و واردات به کشور خود کاملا ضروری میباشد.

مارک زاکربرگ در طی جلسه‌ای در دانشگاه Tsinghua در چین، به زبان چینی سخنرانی کرد.

تا به حال از خود پرسیدی که چرا یک شخص که خیلی موفق است زبان چینی را می اموزد و یک سخنرانی چندین دقیقه ای به زبان چینی ارائه می دهد؟! این مهارت بخشی از یک استراتژی تجاری است برای اینکه بتوانیم فیس بوک را به چین واز ان جا به سایر نقاط جهان انتقال دهیم .

 

6- میتوان به راحتی آن را اموزش دید

یادگیری زبان ماندارین آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در مورد افعال نگران نباشید! زیرا که فعل، شکل جمع، زمان فعل ها و حروف ربطی در زبان ماندارین وجود ندارد. بیش از ۸۰۰۰۰ کاراکتر چینی وجود دارد،در حالی که به طور کلی فقط ۳۵۰۰ کاراکتر در مکالمات بین افراد استفاده می‌شوند. می توان آن را به عنوان یک زبان استدلالی در نظر گرفت.

 

7- دیگر مزیت زبان چینی بهبود مهارت هنری است.

علامت ها و کاراکتر‌ها و کلمات چینی نیازمند یک دست توانمند وبا ذوق هستند. کلمات نوشته شده در وحقیقت کارکترهای و شبیه نقاشی هستند. بنابراین کسی که زبان چینی می اموزد صاحب ذوق و سلیقه نقاشی و خطاطی می شود و این دو هنر را در خود پرورش میدهد.

8- از مزایای زبان چینی مغز را تقویت می کند .

ما می‌دانیم که نیاز به تقویت و نگهداری حافظه داریم و مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که به زبان ماندارین صحبت می کنند از هر دو طرف مغز خود استفاده می‌کنند یعنی هم از نیم کره راست هم از نیم کره چپ! قطعا این کار باعث تقویت و حفظ توانایی های مغز خواهد شد و حتی در سنین بالاتر خطر ابتلا به الزایمر را کاهش میدهد..

 

9- مزایای زبان چینی، سفر به کشورهای آسیای شرقی

یکی از مزایای زبان چینی برای شما این است اگر می‌توانید به زبان ماندارین صحبت کنید، می توانید به کشورهای زیادی سفر کنید. می توانید به سرتاسر جنوب شرقی آسیا سفر می‌کنید در حالی که با اعتماد به نفس با بومی ها در چین صحبت کنید. ممکن است شما را به خانه‌های خود دعوت کنند تا غذای خانگی چین را تجربه کنید. مسافرت در سراسر دنیا همیشه زمانی جذاب تر است که با مردم محلی دوست شوید و از لذت اداب و رسوم و فرهنگ انان بهره مند شوید.

 

10- غذا خوب و محلی بخورید!

بازارهای غذا در چین غذاهای خاص و ویژه را عرضه می‌کنند که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند. توانایی صحبت کردن به زبان چینی به شما این امکان را می دهد که تا از غذاهای چینی محلی لذت ببرید.

یک چشم انداز خاص و ویژه در زندگی خودتان به دست می آورید.

یادگیری زبان پیچیده ای مانند چینی نیازمند به صبر، تعهد و عزم و اراده و پشتکار فروان دارد. قبول کردن زبان چینی بیانگر این است که شما آماده ی این هستید که درباره ی سنت های خود، تاریخ و همچنین یک فرهنگ، که ممکن است با شخصیت شما درتقابل باشد، را یاد بگیرید. این امر،نه تنها به شما کمک می کند قدر چیزهای کوچ زندگی خود را بدانید ، بلکه به شما آموزش می دهد که چگونه به اعتقادات دیگران احترام بگذارید، حتی اگر از آن‌ها خوشتان نیایدو یا اعتقادی به این اصول نداشته باشید.

در پایان بابت همراهیتان تشکر میکنیم و امیدواریم که این مطالب هرچند کوتاه ولی موثر بوده باشد و یک اطلاعات کلی و جامع در باره ی مزایای زبان چینی و اداب و رسوم آن به شما بدهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون BCT + اطلاعات جامع و هزینه ها
آیا در نظر دارید آزمون های زبان چینی را انجام...
0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان چینی اندیشید، آزمون YCT ممکن...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید