گردشگران چینی در راه ایران

ایران و چین اشتراکات زیادی دارند. هر دوی آنها سابقه مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مسیر جاده ابریشم از سال ها پیش تا امروز داشته اند. این دو کشور بزرگ اخیراً یک مشارکت اقتصادی و استراتژیک دوستانه ایجاد کرده اند. هر ساله گردشگران چینی زیادی برای تفریح، تجارت و یا هر دو به ایران […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ایران و چین اشتراکات زیادی دارند. هر دوی آنها سابقه مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مسیر جاده ابریشم از سال ها پیش تا امروز داشته اند. این دو کشور بزرگ اخیراً یک مشارکت اقتصادی و استراتژیک دوستانه ایجاد کرده اند.

هر ساله گردشگران چینی زیادی برای تفریح، تجارت و یا هر دو به ایران سفر می کنند و با سفر به ایران مورد استقبال گرم ایرانیان قرار می گیرند.

کارهای زیادی برای انجام، بازدید و کشف وجود دارد. وقتی به ایران می‌آیید، هرگز نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست و قرار است با چه کسی ملاقات کنید، هر روز با شگفتی‌های زیادی روبرو می‌شوید که سفر شما را فراموش نشدنی‌ترین می‌کند.

تیم  گردشگری بنیاد چین با بیش از ده سال سابقه ، مفتخر است که برنامه های سفری سفارشی در سراسر ایران ترتیب دهد تا انعطاف پذیری کامل را ارائه دهد.

همچنین مشتریان زیادی داشته ایم که هموطنان شما هستند و قبلا توسط شرکت ما به ایران سفر کرده اند. به همین دلیل تیم حرفه ای و مجرب ما با سلیقه و علایق شما آشنایی کافی دارد.

اگر شما فردی هستید که دوست دارید از مرزهای بازدید از آثار تاریخی و طبیعی فراتر بروید، لطفا به ما اعتماد کنید. تیم ما همیشه سعی می کند با گردشگری جهان به روز شود و برنامه سفری را برای شما ترتیب دهد تا سفری متنوع و خاص را تجربه کنید که در آن بیشتر درگیر زندگی روزمره مردم و فرهنگ آنها در کشور زیبای ما ایران شوید.

همه بسته ها خصوصی هستند و در هر زمان اجرا می شوند، اما اگر ترجیح می دهید در بهترین فصل به ایران بیایید ، می توانید اطلاعات مفیدی در مورد بهترین فصول برای سفر به ایران پیدا کنید.

چینی ها می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند ؟

تیم تور لیدری بنیاد چین یک خبر خوب برای شهروندان چینی دارد که مایل به سفر به ایران هستند. وزارت امور خارجه اعلام کرد افرادی که اهل چین هستند برای ورود به ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند. آنها می توانند بدون دریافت ویزا به ایران سفر کنند و حداکثر 21 روز برای کاری یا تفریحی اقامت داشته باشند. تنها مدرکی که برای سفر به ایران باید همراه داشته باشند پاسپورت معتبر است.

ما سعی کرده‌ایم برنامه‌های سفر ویژه‌ای داشته باشیم که ارزش بازدید از شهرها و مکان‌های ایران را داشته باشد. اما باید به شما بگویم که اینها تنها برنامه های سفر ممکنی نیستند که می توانید انتخاب کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ما بگویید چند روز می خواهید بمانید، سپس بسته ای را بر اساس آن ترتیب می دهیم، مطمئن باشید که این کشور را دوست خواهید داشت و سفر شگفت انگیزی خواهید داشت. لطفاً فراموش نکنید که اگر می‌خواهید چیزها را کمی کندتر تجربه کنید یا می‌خواهید تعداد مکان‌های بازدید را کاهش دهیم، فراموش نکنید.

گردشگر چينی اطلاعات و انگيزه سفر به ايران را از کجا به دست می آورد؟

  • • اخبار و تبليغات مثبت و منفی رسانه ها.
  • • کتاب های تاريخی و توريستی.
  • •روابط کاری و تجاری با ايران و يا ارتباط با دوستان و اقوامی که ارتباط کاری با ايران دارند.
  • • ارتباط دوستی يا فاميلی با گردشگران چينی که قبال به ايران سفر کرده اند. اين افراد می توانند به ساير آشنايان خود در دوحالت توصيه و عدم توصيه به سفر ايران نقش موثری داشته باشند .
  • •ارتباط با دوستان ايرانی در چين يا کشورهای ديگر.
  • • آشنايی با کشور ايران در نمايشگاه های فرهنگی چين.

جست و جوی تور های گردشگری متناسب با نیاز شما

برای گروه های چينی وجود کتری برقی در اتاق ها از ضروريات سفر است زيرا چينی ها عادت زيادی به مصرف چايی و نودل دارند. وجود اينترنت با سرعت باال يکی از مهمترين نيازهای گردشگران پس از بازگشت به هتل است. گردشگران چينی معموال هر روز بعد از اتمام تور گزارشی کوتاه همراه با بهترين عکس های خود در برنامه اجتماعی ويچت به اشتراک می گذارند. – کارکنان پذيرش هتل و راهنمايان تور بايد اين مساله را بدانند که حتی المقدور اتاق های گروه های چينی در طبقه چهارم يا اتاقی با شماره 44 نباشد زيرا به دليل باورهای خرافی ممکن است بسياری از مسافران چينی در اين طبقه احساس راحتی نداشته باشند. – بهترين اندازه تخت در اتاق ها از نظر گردشگران چينی، عرض 120 سانتيمتر برای تخت يک نفره و عرض دو متر برای تخت دو نفره است. – هنگام ورود به هتل ساعت حرکت فردا، ساعت و محل صبحانه و شماره اتاق راهنما به مسافران اعالم شود. – با توجه به لوکيشن هتل نکات مربوط به خروج توريست به صورت انفرادی به او تذکر داده شود و کارت هتل به همراه شماره تلفن راهنم به تک تک مسافران تحويل داده شود .

همه ی این موارد گوشه ای از ملاحظات مجموعه برای به سفری دلنشین برای گردشگران چینی است که توسط مجموعه به ارمغان آمده است .

 

تور کویر

برای لذت بردن از تماشای غروب خورشید، پیاده روی در Sandhill، سافاری، یک گردهمایی شبانه، آتش زدن و نوشیدن یک فنجان چای که روی آتش درست می شود. گوش دادن به موسیقی سنتی.

تور فرشبافی

از کارگاه‌هایی که توسط مردان و زنان بافندگی و رنگ‌آمیزی سنتی اداره می‌شود، بازدید کنید و نحوه ساخت و طراحی و رنگ‌آمیزی فرش را مشاهده خواهید کرد.

تور آشپزی شیراز

با هم آشپزی کنید و مدتی را در مکان های سنتی با خانواده و دوستان بگذرانید.

تور عشایر

در کنار عشایر میمانیم تا زندگی روزمره آنها را بیشتر احساس کنیم و در آن طبیعت آرام و ناب مراقبه کنیم و از سفری سبک در میان کوه لذت ببریم.

تور زورخانه

نوعی ورزش پهلوانی سنتی است که ایرانیان در آن اشعار خوش اخلاق فارسی را تمرین کرده و می سرایند.

یک برنامه سفر پیشنهادی برای مهمانان چینی ما

روز اول – تهران :

ورود به تهران، انتقال به هتل. پس از کمی استراحت در هتل، راهنمای شما برنامه روزانه را هنگام صرف صبحانه با شما بررسی می کند.

بعد از صرف صبحانه و در صورت عدم خستگی، یک گشت شهری نیم روزه در تهران برای بازدید از موزه باستان شناسی و کاخ گلستان خواهید داشت. سپس در بازار بزرگ تهران گشتی میزنید تا در بین مردم ایران باشید تا با زندگی روزمره آنها آشنا شوید.

روز دوم – تهران-شیراز :

در روز دوم سفر به تهران، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اما به شدت توصیه می شود از مجموعه سعدآباد و کاخ نیاوران دیدن کنید.

اگر به دنبال آمیزه ای از ماجراجویی و طبیعت هستید، می توانید به پارک جنگلی چیتگر بروید.

در پایان گشت شهری شما، اگر خسته نیستید می‌توانیم به دربند برویم تا در میان مردم این مکان دیدنی باشیم تا غذاهای لذیذی بچشیم.

روز سوم – شیراز :

شما در شهری خواهید بود که مردمان آسان گیر، شعرهای عالی، باغ های زیبا و میوه ها هستند.

شیراز مرکز استان فارس است که از نظر کشاورزی استان مرکزی ایران است. تاکستان های زیادی در اطراف وجود دارد، بنابراین شهر قبل از انقلاب به خاطر شراب قرمزش مشهور بود. امروز مجموعه وکیل شامل بازار، حمام و مسجد را خواهید دید. امروز هم از مسجد نصیرالملک بازدید می شود که در آن نظر خود را در مورد رنگ ها تغییر خواهید داد. شما در آنجا با رنگ های مختلف احاطه شده اید و احساس می کنید در حال پرواز بر فراز یک رنگین کمان بزرگ هستید. پس از بازدید از این مناظر، ناهار خود را در یک رستوران مجلل سنتی میل خواهید کرد. بعدازظهر در بافت قدیمی شهر پیاده روی خواهید داشت و سپس از آرامگاه حافظ و سعدی دیدن خواهید کرد. ایرانیان بر این باورند که اشعار حافظ می تواند به آنها بگوید که در آینده چه بلایی سرشان می آید. به همین دلیل است که ابتدا روی آرزوی خود متمرکز می شوند، چشمان خود را می بندند، کتاب حافظ را به صورت تصادفی باز می کنند و سعی می کنند بین معنای آن شعر و آرزوی خود ارتباطی بیابند.

روز چهارم – شیراز – پرسپولیس – یزد :

صبح زود به سمت تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد حرکت کنید و سپس از طریق زمین به سمت یزد در قلب ایران حرکت کنید. در بین راه توقف کوتاهی برای بازدید از درخت سرو 4500 ساله خواهیم داشت.

روز پنجم – یزد :

امروز شهر زرتشتی پذیرای شماست. شهر مردمان صمیمی، قراردادهای قدیمی، شیرینی های خوشمزه و قنات های عالی. از آنجایی که این شهر یک شهر کویری است، مردم در گذشته مجبور بودند آب را صرفه جویی کنند و آن را قابل خوردن و تمیز نگه دارند. به همین دلیل قنات های زیادی را در یزد ساختند که در آن آب نگهداری می کردند. امروز بعد از صرف صبحانه خواهید دید: آتشکده، گانات و سپس در قسمت قدیمی شهر قدم بزنید تا مسجد جامع را ببینید. بعد از خوردن ناهار مجموعه امیرچخماق را خواهید دید. سپس برای تماشای غروب خورشید و تماشای ستارگان در شب به صحرای سرپوشی نزدیک شهر هدایت می شوید، همچنین می توانید سوار شتر و موتورسیکلت شوید. پس از نوشیدن چای و استراحت در سکوت شب کویر، به شهر باز می گردید.

روز ششم – یزد – اصفهان:

از طریق روستاهای میبد و نایین به سمت اصفهان حرکت کنید. بازدید از برج کبوتر، قلعه نارین و بازدید از کارگاه پنبه زنی و مسجد جامع نایین.

روز هفتم – اصفهان:

شما شروع به بازدید از شهر خواهید کرد. میدان امام منتظر شماست تا شما را به جایی ببرد که تا به حال نرفته اید. این میدان بزرگ دومین میدان بزرگ جهان است. می توانید مساجد زیبا و علیقاپو را ببینید، همچنین می توانید کاخ چهل ستون را ببینید. در بازار زمان می گذرد و تازه متوجه می شوید که شب است و فروشنده ها در حال رفتن هستند. در شب، پل های خوبی را بین سیوسپل و خواجو خواهید دید. لامپ ها روشن هستند و نور را در رودخانه منعکس می کنند. مردم می آیند و می روند و خانواده ها از اوقات خود با هم لذت می برند. پس از مدتی استراحت در کنار رودخانه، به هتل باز می گردید.

روز هشتم – اصفهان تهران:

یک روز دیگر در اصفهان برای دیدن مناظر دیگری مانند کبوترخانه که می توانید با دانه به کبوتر غذا بدهید دور شما می آیند و بالای سرتان پرواز می کنند. مسجد جامع یکی دیگر از مساجد زیبای اصفهان است که مسلمانان را در حال نیایش و عبادت خدای خود می بیند. از سوی دیگر، کلیسای وانک مکانی است که می توانید با دوران مسیحیت در یک شهر مسلمان آشنا شوید. داستان های زیبای پیامبران بزرگ در تصاویر رنگارنگ روی دیوار نشان داده شده است. توضیحات هر تصویر را توسط راوی خواهید شنید. در محله مسیحی نشین جلفا، در خیابان های زیبا قدم می زنید و مراکز خرید مختلفی را می بینید که صنایع دستی مانند دستبند، گردنبند، کیف، کفش و سایر کالاهای دست ساز به فروش می رسد. پس از صرف ناهار خوب، با بازدید از باغ پرندگان و موزه موسیقی به تور خود می روید. در موزه موسیقی می توانید به سازهای سنتی گوش دهید و ببینید. می توانید با نام ها و صداها یا هر چیزی که دوست دارید یاد بگیرید آشنا شوید. یک شب دیگر در هتل اصفهان. سپس به تهران بروید.

روز نهم – روز عزیمت:

انتقال به تهران فرودگاه برای پرواز برگشت شما

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید