جستجو کردن

راهنمای کامل آزمون HSK 5 از 0 تا 100 با معرفی منابع

HSK 5
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آزمون HSK5 (هان یو شوئی کائوش)یکی از سطح های معتبر آزمون های زبان چینی با استاندار های بین المللی و تائید شده کشور چین است است که توسط سازمان کنفسیوس در دانشگاه تهران برگزار میشود و اهمیت آن در ارتباط با مکالمه روزمره به عنوان زبان دوم وامور مربوط  به تحصیل و کار در مراکز چینی زبان و حتی خود کشور چین میباشد.

هدف آزمون HSK5

این آزمون برای کسانی در نظر گرفته شده که مقدار 2الی 4 ساعت در هفته یا بیشتر از آن مطالعه یا کلاس  داشته و بیش از 2 سال تحصیلات آکادمیک در رابطه با این زبان داشته باشند وبه بیش از 2500کلمه محاوره ای و دستور زبان یا همان گرامر زبان چینی تسلط داشته باشند .

ساختار آزمون HSK5

آزمون HSK5 از سه بخش شنیداری ،خوانداری و نوشتاری تشکیل شده که هر بخش دارای سوالات خود هستند و از 2یا 3 بخش تشکیل میشوند و به صورت جداگانه و سیستماتیک نمره دهی میشوند .

شنیداری (listening)

بخش شنیداری آزمون HSK 5 از بخش های مهم و حیاتی این آزمون است و تاثیر زیادی در قبولی شما دارد که شمال فایل های صوتی ،داستان های کوتاه و مکالمات روز مره است که شما طبق محتوای هر بخش آزمون جواب مرتبط به این سوالات را میدهید.

در سطح 5 این آزمون،بخش شنیداری از 2 قسمت تشکیل شده که بخش اول شامل 20 سوال است که هر فایل صوتی آن فقط یکبار پخش میشود . هر آیتم شامل یک گفتگوی دو نفره با یک نفر سومی است و شرکت کننده باید طبق اطلاعاتی که با شنیدن به دست آورده به این سوالات که چهار گزینه ای هستند پاسخ بدهد و یکی از گزینه ها که فکر میکند مرتبط تر است را انتخاب کند.

بخش دوم این شامل 25 سوال است که فقط یکبار پخش میشود و بین 4 یا 5 دیالوگ یا مونولوگ است که یک یا چند سوال را به همراه دارد و شما باید با توجه به شنیده های خود بین 4 گزینه مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

در مجموع بخش شنیداری این آزمون 45 سوال است و زمان اختصاص داده شده به آن در کل 30 دقیقه است که در پایان این بخش 5 دقیقه به شما زمان داده میشود که جواب های خود را داخل پاسخنامه وارد کنید پس با احتساب زمان پاسخ نویسی کلا 35 دقیقه زمان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد میشود برای تقویت خود در این بخش به پادکست ها و موسیقی زبان چینی بیشتری در طول زندگی روزمره خود گوش بدهید تا درک شنیداری شما از این زبان بیشتر شود

خوانداری (Reading)

این بخش زمون در این سطح به سه بخش تقسیم شده که مربوط میشود به درک خوانداری و درک مطلب شما از جمله، فهم و درک متن داده شده و قدرت جواب به سوالات.

قسمت اول این بخش از 15سوال تشکیل شده که هر سوال جملاتی است که بین آن جای خالی است و شرکت کننده باید بین 4 گزینه جواب مورد نظر را انتخاب کنند.

در قسمت دوم آزمون HSK 5 ده سوال وجود دارد و هر سوال شامل یک متن و چهار گزینه است و شرکت کننده باید انتخاب کند کدام جواب با متن سازگار تر است .

قسمت سوم این آزمون شامل 20 سوال است که دارای چند متن است که به دنبال آن چند سوال مطرح میشود و شرکت کننده باید بین 4 گزینه جواب مورد نظر را انتخاب کند.

در کل این بخش 45 سوال دارد و برای هر سوال 1 دقیقه و در مجموع 45 دقیقه در نظر گرفته شده است.

برای تقویت این بخش پیشنهاد میشود داستان های کوتاه ،وبلاگ ها و مقالات زبان چینی را دنبال کنید و به طور مستمر تکرار و تمرین لغات داشته باشید.

نوشتاری (Writing)

بخش نوشتاری حاوی 2 بخش است و کلا 10 سوال دارد و بیشتر روی وازگان و درک مطلب شما تمرکز دارد .

در بخش اول قسمت نوشتاری 8 آیتم گذاشته شده متقاضی باید با کلمات بهم ریخته جمله سازی کند ب و 18 دقیقه برای این بخش وقت در نظر گرفته شده.

2 مورد در قسمت دوم بخش نوشتاری وجود دارد. در مورد اول شرکت کننده با استفاده با کلمات داده شده یک مقاله بلند با 80 کاراکتر را باید بنویسد  و در قسمت دوم آن آزمون دهنده باید از تصویر داده شده به او یک مقاله دیگر با 80 کاراکتر بنویسد. وقت این بخش آزمون هم 22 دقیقه میباشد.

برای تقویت خود در این بخش حتما کتاب واژگان و ممطالب و مقالات را هرروزه و بطور مستمر مطالعه نمایید.

آزمون HSK 5

بارم بندی و نمره دهی آزمون HSK5

همانطور که در اول این بلاگ گفته شد نمره دهی این آزمون سیستماتیک است وهر بخش نمرات مخصوص خود را دارد که  الان به آن میپردازیم.
کل این آزمون 300 نمره دارد که طبیعتا هر بخش 100 نمره دارد که با توجه به سختی سوالات ریز نمرات پخش میشود.

حد نصاب قبولی

حد اقل نمره قبولی برای آزمون HSK 5،180 از 300 میباشد که نشان دهنده گذر شما از حالت مبتدی به مرحله پیشرفته میباشد و کسانی که این آزمون را پاس کنند میتوانند به راحتی مکالمات روزمره خود و گفتگوی روزانه خود وموقعیت های کاری خود را به زبان چینی پی ببرند.

قبولی در این آزمون به منزله درک نسبتا بالای شما به دستور زبان و مفاهیم و کلمات زبان چینی است ولی بهتر است قبل از تحصیل و شرکت در این سطح از آزمون مراحل قبلی ازآزمون های HSK مانند HSK 4 و HSK 3 را بگذرانید.

این دانش ها و ثبت نام آزمون HSK  به زبان آموزان کمک میکند تا در حین سفر وانجام امور کاری خود به مشکلی بر نخورنند و به راحتی از پس کارهای خود بربیایند و آماده سطح بعدی این آزمون باشند.

برای ثبت نام در دوره های HSK یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

منابع و کتب آزمون HSK 5

برای آمادگی در آزمون HSK 5،منابع و کتب مختلفی وجود دارد که به پیشرفتد شما کمک شایانی میکند در این قسمت به چند نمونه از آن میپردازیم .

HSK standard course:

این مجموعه کتاب ها به صورت خاص برای این آزمون ها تهیه شدند و شامل درس ها،تمرین ها و آزمون های شبیه سازی شده اند

HSK Official Examination Papers:

این کتاب ها شامل نمونه آزمون های گذشته هستند وشمارا با فضای آزمون و شکل سوالات آن آشنا میکنند.

کتاب های تمرینی و تقویت مهارت:

این کتاب ها به صورت مکمل عمل میکنند و مهارت شمارا به صورت چشمگیری افزایش میدهند.

Road to Success:

مجموعه ای جامع شامل کتاب های درسی و تمرینی که توان شنیداری،گفتاری و نوشتاری شمارا افزایش میدهد.

Developing Chinese:

این کتاب ها به صورت تخصصی برای افزایش توان زبانی شما طراحی شدند و دامنه اطلاعات گرامری و واژگان شمارا افزایش میدهند.

منابع آنلاین:

منابع آنلاین و اپلیکیشن های آموزش زبان چینی  از آن بابت بسیار مفید هستند زیرا که هم از لحاظ قیمت بسیار به صرفه و کم قیمت تر هستند و بعضا رایگان و هم مکان فیزیکی را اشغال نمیکنند و عملا هرجایی در دسترس هستند.

Pleco:

اپلیکیشنی جامع دارای دیکشنری واژگان وسیع وفلش کارت های متنوع

chinise skills:

اپلیکیشنی تعاملی که تمرینات متنوعی را برای تقویت زبان چینی ارائه میدهد.

منابع تکمیلی:

این منابع منابعی هستند که میتوانند در یادگیری بهتر کمکتان کنند.

(HSK Vocabulary and Character Book):

این کتاب شامل تمامی واژگان وکاراکتر های لازم برای سطوح مختلف آزمون HSK است.

Integrated Chinese:

یک مجموعه کتاب درسی شناخته شده که میتواند برای تقویت پایه های زبان چینی و آمادگی بهتر برای آزمون مفید باشد.

کتاب های داستان و متون خواندنی:

علاوه بر منابع بالا کتاب داستان ها و مقاله های خواندنی متناسب با سطح شما  میتواند شمارا برای شرکت در آزمون HSK 5 اماده کند.

Chinese Breeze:

مجموعه ای از داستان های ساده شده که با توجه به سطح زبان آموزان نوشته شده وبه قدرت درک مطالب ومفاهیم کمک میکند.

علاوه بر همه این منابع بشدت توصیه میشود که از منابع صوتی وویدیویی نیز استفاده شود تا به آمادگی هرچه بیشتر شما در این آزمون کمک کند.

 

برای ثبت نام در کلاس آموزش زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

تکنیک‌های موفقیت در آزمون HSK 5

برای موفقیت در هر آزمونی احتیاج به یکسری تکنیک و استراتژی هایی است که به شما کمک میکند نتیجه خودرا بشدت بهبود ببخشید و نتیجه خیلی بهتری کسب کنید.

یادگیری واژگان

واژگان بخش مهمی از آزمون های HSK و طبیعتا آزمون HSK 5 هستنئد و با اشراف کامل به واژگان میتوان آزمون بی دردسری داشت.

فلش کارت ها:

تکرار و تمرین فلش کارت ها به شما کمک زیادی میکند تا به واژگان ولغات تسلط پیدا کنید و استفاده از این روش بسیار موثر است.

خواندن متون ساده چینی:

خواندن متون ساده چینی از جمله روزنامه ها و داستان های کوتاه باعث میشود شما بهتر واژگان را یاد بگیرید و کاربرد آن ها را در موقعیت های مختلف درک کنید.

مکالمات روزمره:

مکالمات روزمره و گفتگو های کوتاه و ساده یکی از موثر ترین روش ها برای یادگیری زبان چینی است.

درک مطلب:

بهترین روش های درک مطلب فقط مطالعه منابع و تمرین مستمر است.

تمرین مستمر:

هنگام گوش دادن به متون و خواندن مقالات به صورت مستمربه جزئیات متن و فایل صوتی توجه کرده و حتی الامکان آن را یادداشت کنید تا به صورت مستمر و در طول زمان به اصطلاح ملکه ذهن شما شود.

برای ثبت نام در دوره های بازرگانی زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

روش های مدیریت آزمون

برای آزمون HSK 5 لازم است برای نتیجه گیری بهتر است یسری کارها از جمله مدیریت زمان آزمون و حفظ تمرکز و دقت را انجام دهیم .

مدیریت زمان آزمون HSK 5:

مدیریت آزمون یک بخش بسیار مهم است و با مدیریت زمان آن هم به حفظ خونسردی خود کمک کردید وهم با انجام دادن هرسوال در زمان خودش از لحاظ کم و زیاد آوردن زمان به مشکلی نخواهید خورد.

حفظ تمرکز و دقت:

ازآنجایی که تمرکزدر آزمون های زبان چینی با وجود کاراکتر های مختلف خیلی مهم است درنتیجه حفظ تمرکز و دوری از استرس های ناشی از برگزاری آزمون میتواند در نتایجی که کسب میکنید بسیلر تاثیر کذار است و نمره شمارا چندین پله بالا میبرد.

بیشتر بخوانید  مترجم زبان چینی

مزایای قبولی در آزمون HSK 5:

از آنجا که آزمون HSK 5 یک آزمون معتبر و بین المللی است ،هرچه سطح توانایی و مدرک شما بالا تر باشد و در نتیجه فرصت های شغلی و تحصیلی بیشتری برای شما فراهم میشود و میتوانید آینده بهتر و درخشان تری را برای خود رقم بزنید.

یکی از این مزایا شانس تحصیل بیشتر در کشور چین است از آنجا که کشور چین دارای رتبه بالایی از لحاظ کیفیت تحصیلی است متقاضیان زیادی هم دارند و افراد هرساله برای تحصیل و کار در چین اقدام میکند و این ازمون ها شانس شمارا به طور چشمگیری افزایش میدهد.

سخن پایانی:

با توجه مطالبی که  گفته شد میتوان گفت که این مطلب یک راهنمای کامل از آزمون HSK 5 و منابع کمکی آن است و نکات کلیدی از جمله منابع ،تکنیک های آزمون و مهارت هایی که باید در مورد این آزمون بدانیم گفته شد.

با استفاده از منابع و دقت وتمرکز همراه با مدیریت زمان میتوان نتیجه خوبی در این آزمون بدست آورد و کار و آینده خود را عوض کرد .

14 پاسخ

  1. باتوجه به اینکه نیاز روز افزون به رشته زبان چینی بسیار پرطرفدار شده خودم برای اینکه آشنایی بیشتری پیدا کنم خیلی به مقالات این بنیاد توجه میکنم و متوجه شدم از استانداردهای بین المللی تبعیت می‌برد و بسیار مشتاقم که کلاسام رو با این بنیاد شروع کنم و سفرم برای رسیدن به مدارج عالی در کشوری مثل چین و تایوان و هنگ کنگ به ثمر برسانم.

  2. مطلب مفید و کاملی بود. به دوستان توصیه میکنم سطح پنج رو جدی بگیرن و بیشتر مطالعه کنن. چون اختلاف سختی این دوتا سطح بیشتر از اونی هست که فکر میکنید.

  3. مطلب کامل و مفیدی بود. دوستان توصیه میکنم سطح پنج رو سرسری نگیرید. چون اختلاف سختیش با سطح چهار خیلی زیاده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی هستم، فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی از چین با بیش از بیست و چهارسال سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایران و چین، بنیانگذار بنیاد چین،مولف و مترجم کتاب‌های چینی و برگزارکننده دوره های تخصصی تجارت با چین

15 اصطلاحات چینی بازرگانی
در دنیای تجارت بین‌المللی، آشنایی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف...
چینی محاوره‌ای و حمل و نقل در زبان چینی
چینی محاوره‌ای یکی از پیچیده‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های دنیاست که...
بیان احساسات به چینی
در هر زبانی بیان احساسات بخش مهمی از مکالمات روزانه...
بازی ماژونگ چینی
بازی ماژونگ یکی از قدیمی‌ترین، پرطرفدارترین و محبوب ترین تفریحات...
آموزش اسامی خویشاوندان به چینی
اسامی خویشاوندان به چینی یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین جنبه‌های...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد بین‌المللی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید