بهترین منابع زبان چینی : معرفی کتاب‌ ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین کتاب های زبان چینی :

امروزه برعکس گذشته منابع فراوانی در دسترس زبان آموزان به صورت کتاب، مقالات، وبسایت ها و اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان چینی قرار دارد. برخی از این منابع کامل و جامع و برخی دیگر متوسط است. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع زبان چینی را معرفی کنیم.

در ادامه به معرفی جامع ترین و بهترین منابع آموزش زبان چینی می‌پردازیم.

کتاب‌های HSK

در واقع مطالعه بهترین روش یادگیری زبان چینی مطالعه کتاب های HSK برای کسانی که قصد شرکت در آزمون HSK زبان چینی را دارند ضروری، و برای دیگر زبان آموزانی که قصد ندارند در آزمون شرکت کنند خوب است. کتاب ‌های HSK مطابق با این آزمون در 6 سطح تالیف شده اند. بدیهی است برای مشرف شدن به یک زبان تنها مطالعه یک منبع کافی نمی‌باشد اما می‌توان این کتاب ها را در کنار کتاب‌های کار HSK منبع خوبی در نظر گرفت.

در این کتاب ها گرامر زبان چینی به صورت روان و ساده، درس به درس توضیح داده شده است. در کتا‌ب‌های HSK کلمات و عبارات هدف آزمون به طور علمی سازماندهی شده اند علاوه بر این اغلب در زندگی روزمره استفاده می شوند.

کتاب های Developing Chinese

این مجموعه از کتاب‌ها شامل 34 جلد کتاب می باشد. این مجموعه را می توان به سه سطح ابتدایی، متوسطه و پیشرفته تقسیم کرد. تمرکز این کتاب ها بر آموزش جامع و چهار مهارتی می‌باشد بنابراین کتاب ها به پنج سری کتاب جامع، کتاب شنیداری، کتاب گفتاری، کتاب نوشتاری و کتاب خواندن تقسیم می‌شوند.

پیشرفت و بهبود همزمان مهارت های چهارگانه زبان چینی، مهارت های ارتباطی چینی و همچنین افزایش علاقه و توانایی زبان آموزان در یادگیری زبان چینی هدف کلی این کتاب هااست.

Developing Chinese مجموعه ای از کتاب های درسی برنامه ریزی شده ملی چینی برای آموزش عالی است.

کتاب‌های قدم به قدم آموزش زبان چینی

کتاب‌های قدم به قدم آموزش زبان چینی ترجمه دکتر وثوقی جزو بهترین منابع آموزشی زبان چینی مخصوصا برای رده سنی نوجوان می‌باشد. این مجموعه شامل 16 کتاب، 8 جلد کتاب آموزشی و 8 جلد کتاب تمرین می‌باشد که سطح مقدماتی تا پیشرفته را شامل می‌شود.

مطالعه کامل این مجموعه باعث پبشرفت مهارت های زبان چینی شما شده و کمک می‌کند دایره لغات خود د زمینه های مختلف گسترش دهید.

Du Chinese

Du Chinese برنامه ای است که با یک چالش بزرگ در یادگیری زبان چینی ساخته شده است. در واقع تمرکز این برنامه پیشرفت مهارت خواندن و همچنین آشنایی بیشتر با کاراکتر های چینی می‌باشد. بسیاری از زبان آموزان با این مشکل که نمی‌توانند کاراکترها را به یاد بیاورند رو به رو هستند.

“دو چینی” خود را به عنوان راه حلی برای این مشکل با ارائه درس های خواندن جامع به پنج دسته طبقه بندی می کند: مبتدی، متوسطه، پیشرفته، تکمیلی و استاد. در هر درس، پین‌یین برای کل قسمت ارائه شده است و کلمات واژگانی هر سطح از HSK با رنگ های مختلف طبقه بندی شده اند.

با نگه داشتن ماوس روی یک کلمه خاص، سطح HSK و معنی کلمه در بالای متن نمایش داده می‌شود، بنابراین می‌توانید بدون اینکه برای یافتن ترجمه حروف چینی ناآشنا به متن نگاه کنید، به خواندن ادامه دهید.

The chairman’s Bao

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید روزنامه‌های چینی را بخوانید؟ The chairman’s Bao مطمئناً شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. درس‌های خواندن درجه‌بندی‌شده آن‌ها بر اساس مقاله‌های خبری بازنویسی شده است که برای مطابقت با سطوح HSK از HSK1 تا HSK6+ تنظیم شده است.

دروس به مجموعه ای از مسائل از جامعه و فرهنگ گرفته تا تجارت و جرم و جنایت و ورزش و فناوری می پردازد. همچنین این برنامه شامل مجموعه‌ای کامل از فایل‌های صوتی، فهرستی از کلمات کلیدی، نکات گرامری زبان چینی، تمرین‌های خواندن و تمرینات شنیداری می‌باشد.

Mandarin Bean

Mandarin Bean صدها متن درجه بندی شده را برای زبان آموزان چینی از سطح مبتدی HSK1 تا سطح پیشرفته HSK6 ارائه می‌دهد. هرچند گستردگی مطالب سطح مبتدی به اندازه سطح پیشرفته نیست اما برای مبتدیان جای نگرانی نیست زیرا می‌توانند به اندازه کافی مطالب مختلفی را در این سایت پیدا کنند.

زمانی که تمای مطالب مربوط به سطح مبتدی را فراگرفتید می‌توانید به سطح بعدی بروید. موضوعات که ذکر شده است عبارتند از روابط، سبک زندگی، فرهنگ ، اقتصاد و موارد دیگر. هر تمرین متن با یک فایل صوتی همرا است تا بتوانید مهارت شنیداری زبان چینی خود را تقویت کنید و هر گونه تلفظ اشتباه را اصلاح کنید.

همچنین برای پیدا کردن معنای انگلیسی، پین‌یین و سطح HSK هر کلمه می‌توانید روی آن کلمه نگهدارید. البته توصیه می‌شود خود را محدود به آموزش لغات نکنید تا ترجمه متون برایتان سخت نشود. بعد از پیشرفت دایره لغات خود خوب است به سراغ متون طولانی تر بروید.

HSK Reading

یک سایت عالی برای تقویت مهارت خواندن متون چینی. رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا طراحی شده، استفاده از وب‌سایت را آسان می‌کند، و تعداد نسبتاً زیادی از مطالب را به خوانندگان درجه‌بندی‌شده مبتنی بر HSK را به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت‌نام ارائه می‌کند.

پین‌یین فقط از طریق پاپ در دسترس است. اما ترجمه کامل را می توان در زیر متن اصلی چینی مشاهده کرد. هر درس ریدینگ شامل مجموعه ای از سوالات درک مطلب می‌باشد و پاسخ ها به راحتی در همان صفحه موجود است.

Clavis Sinica 释文解字

Clavis Sinica انواع منابع یادگیری چینی را برای سطوح مختلف زبان آموزان چینی از جمله مطالب خواندنی ارائه می دهد. مبتدیان می توانند قبل از رفتن به سطح بعدی با مقاله‌های کوتاه سطح متوسطه ارائه شده در قسمت فایل های صوتی چینی مراجعه کنند و یادگیری چینی را درس‌های سری Stepping stones که شامل قسمت های کوتاه می‌باشد شروه کنند.

از سوی دیگر، اگر می توانید زبان چینی را در سطح پیشرفته بخوانید، بخش نمونه متن چینی آنها ممکن است برای شما مناسب تر باشد. این صفحه مجموعه ای مشروح از نمونه های متن چینی از انواع ادبیات رایج کلاسیک و معاصر چین را با ژانرها ارائه می‌دهد.

از جمله رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، شعر، شیانگ‌شنگ (تقابل چینی)، متن‌های فیلم و متن آهنگ، افسانه‌ها، و همچنین سخنرانی‌ها و اسناد تاریخی و سیاسی.

Chinese Tools

با این که این وب سایت طراحی خیلی مناسبی ندارد، اما جزو معدود منابع خواندن متون متمرکز بر سطح مبتدی است که واقعا هم مفید می‌باشد. رباط کاربری آشفته، پیمایش در وب سایت را کمی دشوار کرده است؛ با این حال همچنان این پلتفرم چیزهای زیادی دارد.

از آنجایی که یافتن مطالب خواندنی برای سطح مبتدی دشوار است، نباید مطالب موجود در این وبسایت را نادیده گرفت، به خصوص که همه آن ها رایگان است. در بخش خواندن چینی، شعر، آهنگ و اصطلاحات چینی را با پینیین خواهید یافت، اگرچه به نظر می‌رسد ترجمه‌ها فقط برای کاراکترهای منفرد در دسترس هستند.

همچنین 40 درس چینی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد که خود برای تمرین خواندن ساخته نشده‌اند، اما هنوز حاوی متون سطح مبتدی است. علاوه بر این، این وب سایت ابزارهای زیادی را برای دانشجویان چینی ارائه می دهد که مطمئناً برای شما مفید است.

The Culture Yard Blog

هر کسی که برای سطح بالا تر از HSK4 به دنبال متون خواندنی خوب و مملو از عناصر فرهنگی است، دیگر به دنبال آن نباشد. در The Culture Yard Blog، تعدادی از محبوب ترین اصطلاحات چینی و همچنین ریشه آنها را خواهید آموخت.

همچنین می‌توانید یاد بگیرید که چگونه عبارات رایج انگلیسی مانند “یک قطره در اقیانوس”، “به جلو گذاشتن” یا “تمرین باعث عالی شدن می شود” در چینی بگویید. پینیین فقط برای خود اصطلاح چینی ارائه شده است، اما ترجمه انگلیسی هم دارند.

Slow Chinese

Slow Chinese خود را به عنوان یک “پادکست فرهنگی برای زبان آموزان چینی” توصیف می کند که در آن تیمی از چینی زبانان بومی روایت های شخصی را به اشتراک می گذارند. علاوه بر این که متن پاکست های این وب سایت یک منبع عالی برای تقویت مهارت شنیداری است، برای تقویت مهارت خواندن متون چینی نیز کمک شایانی می‌کند.

این پادکست ها موضوعاتی از قبیل زبان چینی، فرهنگ چینی و مسائل اجتماعی را پوشش می‌دهد. متن پادکست ها به سطح HSK مربوط نمی‌شوند، به علاوه ایین متن ها با پین‌یین و ترجمه انگلیسی همراه نیستند، بنابراین کار برای زبان آموزان چینی در سطوح متوسط تا پیشرفته راحت تر است.

بهترین منابع آموزش زبان چینی
بهترین منابع آموزش زبان چینی

منابع پیشنهادی برای آموزش زبان چینی مناسب زبان آموزان سطح متوسط تا پیشرفته

امکانات و منابع بی پایانی برای زبان آموزان سطح پیشرفته وجود دارد. اگرچه کتاب‌های درسی زیادی برای زبان‌آموزان پیشرفته چینی در بازار نوشته نشده است، دانش‌آموزان می‌توانند با خواندن مطالبی که برای چینی‌های بومی ساخته شده‌اند خود را به چالش بکشند. این مطالب شامل اخبار، مقالات، رمان ها و حتی ادبیات کلاسیک چینی می‌باشد.

چنین مطالبی معمولاً برای اهداف یادگیری زبان نوشته نمی‌شوند، بنابراین شما پینیین یا ترجمه‌های انگلیسی را همراه با آن‌ها نخواهید دید، اما همیشه می‌توانید در مواقعی که با حروف چینی ناآشنا روبرو می‌شوید از فرهنگ لغت چینی مانند نرم افزارهای Hanping و Pleco استفاده کنید.

اخبار و مقالات

اسناد اطلاعاتی مانند مقالات خبری یا مقالات دایره المعارفی اغلب در مورد موضوعات پیچیده ای مانند امور مالی، اقتصاد، علم و سیاست بحث می کنند که خواننده را در معرض واژگان پیچیده تری قرار می دهد.

یک مکان عالی برای شروع، اخبار بی‌بی‌سی به زبان چینی است، در مورد مقاله‌های موضوعی، می‌توانید هر چیزی را که مورد توجه شما قرار می‌گیرد در Baike Baidu، نسخه چینی ویکی‌پدیا، بخوانید یا به سادگی مقاله‌هایی را در ویکی‌پدیا به زبان چینی ماندارین بخوانید.

رمان و داستان کوتاه

خواندن رمان‌ها و داستان‌های کوتاه نوشته‌شده توسط نویسندگان چینی برای زبان‌آموزان چینی نیز راهی عالی است تا واژگان جدید را رفته رفته بی آموزند. اکثر رمان های چینی را باید بخرید اما تعداد زیادی نیز رمان رایگان هم وجود دارد، که میتوانید در سایت های انگلیسی و یا چینی دانلود کنید.

در مورد داستان های کوتاه، می‌توانید از وب سایت Xiaogushi استفاده کنید. در این وب سایت، 11264 داستان کوتاه را خواهید یافت که به دسته های مختلف از جمله طنز، داستان های کودکانه، داستان های عاشقانه، داستان های محل کار، داستان های الهام بخش، داستان های فلسفی و افسانه تقسیم می شوند.

ممکن است فکر کنید که خواندن داستان‌های کودکان کار ساده‌ای است، اما با وجود زبان ساده، اغلب برای خوانندگان چالش برانگیز هستند. این وب سایت زیبایی خاصی ندارد، اما این موضوع از فراوانی محتوای رایگانی که ارائه می کند کم نمی کند.

Chinese Text Project

این کتابخانه آنلاین گنجینه ای از متون باستانی چینی است که مربوط به دوران پیش از چین و هان است.

در اینجا نسخه‌های دیجیتالی از کتاب‌های رایج فلسفی چینی مانند آنالکت‌های کنفوسیوس و منسیوس، علاوه بر 诗经-کتاب شعر، شانگ شو-شانگ شو، 礼记-کتاب مناسک و ژویی-کتاب تغییرات را ارائه می‌دهد که همگی بخشی از چهار کتاب و پنج کلاسیک آیین کنفوسیوس هستند.

به طور خلاصه، تعداد زیادی از منابع خواندن آنلاین موجود شامل مطالب مفید و باکیفیت است. در این مقاله، فهرستی از مطالب خواندنی چینی که بر پیشرفت آموزش زبان شما کمک می‌کند را نام برده و توضیح دادیم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

تسلط کامل روی پین یین ها + راهنمای جامع برای زبان آموزان چینی
یادگیری زبان چینی می‌تواند یک مسیر هیجان‌انگیز باشد، اما تسلط...
آزمون BCT + اطلاعات جامع و هزینه ها
آیا در نظر دارید آزمون های زبان چینی را انجام...
0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان چینی اندیشید، آزمون YCT ممکن...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید