کتاب اسرار چینی برای موفقیت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یوکونگ ژائو “پنج ارزش کنفوسیوس الهام بخش” را در کتاب اسرار چینی که یکی از منابع زبان چینی است برای موفقیت به اشتراک‌ می‌گذارد که به گفته وی راز موفقیت برای چینی‌‌ها است و با روحیه افشای کامل، به اشتراک می‌گذارد که در طول دهه 90 مدت زمان زیادی را صرف مطالعه تائوئیسم و کمی کنفوسیوس کرده است.

وقتی صحبت از فلسفه زندگی من است، تائوئیسم با من طنین انداز‌ می‌شود. بنابراین من “مستعد” هستم که این پیام را جدی بگیرم.

علاوه بر این، من آموخته‌ام که به دنبال منابع مختلف زیادی برای ایده‌های جدید، مدل‌های کسب و کار و راه‌های تغییر شکل مجدد چالش‌‌ها باشید.

از بین بسیاری از ارزش‌های کنفوسیوس برای یک جامعه صلح آمیز و سالم، آقای ژائو این پنج مورد را در کتاب اسرار چینی برای موفقیت انتخاب کرد:

تعیین برای یک زندگی برجسته: داشتن یک رویای بزرگ

دنبال یک آموزش عالی: در خاطر داشتن یک اقتصاد جهانی

صرفه جویی در زندگی بهتر : درس‌های سال 2008 نشان‌ می‌دهد که چقدر این مهم است.

مراقبت از خانواده خود: مهمترین مجموعه ساختمانی جامعه به حساب‌ می‌آید.

توسعه دوستی مطلوب: ایجاد مجامع نه تنها مخاطبین و آشنایان

دشوار است بدانید که در صورت اتخاذ و تقویت توسط این شهروندان آمریکایی، چگونه این ارزش‌ها مفید نیستند.

و پس از تأمل، این‌ها ارزش‌هایی هستند که در گذشته پذیرای آن‌ها بودیم. همچنین شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه این ارزش‌ها واقعاً به خوبی چین خدمت کردهاند. آنچه من را جذب‌ می‌کند مفهوم بکارگیری این ارزش‌‌ها در کنار منافع ایالات متحده برای فردگرایی، ابتکار عمل و فرض ریسک معقول است.

چین بهترین نظام سرمایه‌داری را به کار می‌گیرد و آن را شکل‌ می‌دهد تا در یک اقتصاد برنامه ریزی شده مرکزی قرار بگیرد.

برای آن‌ها، چالش اینست که ارزش‌های کنفوسیوسی را از دست ندهید که به آن‌ها کمک کند تا جامعه‌ای منسجم برقرار کنند و در عین حال اجازه‌ می‌دهند گرایش عمومی به سمت بازارهای آزاد باشد.

چند سال پیش در بازدید از چین، دیدگاه من این بود که در واقع سرمایه‌داری در بازارهای کوچک محلی زنده و خوب است. این نمی‌توانست از دست مقامات چینی باشد، بنابراین فقط‌ می‌توان نتیجه گرفت که دولت اجازه ادامه این آزمایش را داده است.

به نظر‌ می‌رسد کشور ما در امتداد خطوط اقتصادی تقسیم شده است. به نظر‌ می‌رسد که ممکن است این مبارزه بین فردگرایی ناهموار که قبلاً به آن عادت کرده ایم، بین “قهرمانان فوق العاده” (1درصد برتر) و نیاز بازیکنان تیم برای سوق دادن ما به رقابت موفق در اقتصاد جهانی باشد.

اگر کسی بر این باور باشد که برای نقش‌آفرینی در بازی جهانی، ما باید به عنوان یک کشور جمع شویم، توصیه آقای ژائو در کتاب اسرار موفقیت چینی برای در نظر گرفتن این ارزش‌های کنفوسیایی به خوبی صورت گرفته است.

با این وجود باید دید که ایالات متحده به اندازه کافی بالغ است که بپذیرد که ما لزوماً تمام جواب‌‌هارا نداریم و دیگر لزوماً در صدر بازی خود نیستیم.

بیشتر بخوانید: اهمیت زبان چینی در تجارت امروز جهان

کتاب اسرار چینی برای موفقیت

آیا ما‌ می‌توانیم از کشورهای دیگر یاد بگیریم؟ آیا‌ می‌توانیم بهترین شیوه‌‌هارا انجام دهیم و آن‌هارا در فرهنگ خودمان بکار ببریم؟

من اعتقاد دارم که اگر قرار باشد در آینده جزو رهبران جهانی باشیم، در این مورد چاره‌ای نداریم. پس کتاب اسرار چینی برای موفقیت، شروع خوبی است که حداقل باعث‌ می‌شود ما به روشی مولد فکر کنیم.

ژائو اولین شروع کننده باب خرد چینی باستان، بر استفاده از مقادیر کنفوسیوس برای پاسخگویی به چالش‌های آمریکای امروزی متمرکز است.

او‌ می‌گوید آموزه‌های کنفوسیوس همان اندازه که 2500 سال پیش طنین انداز بودند، اکنون هم بسیار طنین انداز است.

این نویسنده در دوران طغیان انقلاب فرهنگی چین پیش از اینکه در سال 1992 مقیم آمریکا شود، مطرح شد و آشنایی وی با هر دو فرهنگ، چشم اندازی بی نظیر به این عنوان‌ می‌دهد.

او اندیشه کنفوسیایی و اخلاق پروتستان آمریکا را رویکردهای مکمل‌ می‌داند. به گفته وی، آن‌هامی‌توانند ارزشهای سنتی آمریكایی مانند پیشرفت و سختگیری را احیا كنند، كه به نظر‌ می‌رسد در دهه‌های اخیر در فاجعه اجتماعی و مالی از بین رفته‌اند.

ژائو پنج ارزش کنفوسیوس را به عنوان – تعیین هدف، آموزش، پیشرفت، خانواده و دوستی برگزیده است – و در بخش‌های تفصیلی جداگانه ای آورده است که چگونه‌ می‌توان هر یک از آن‌هارا در زندگی روزمره و نیازهای بیشتر آمریکایی‌‌ها به کار برد.

بیشتر بخوانید: اقتصاد کشور چین

کتاب اسرار چینی برای موفقیت - بنیاد چین

کتاب اسرار چینی برای موفقیت-بنیاد چین

در اکثر موارد، ژائو موفقیت قابل توجه را تحسین‌ می‌کند. رویکرد او عملی، سرراست و تحقیق شده است وی در یادداشت‌های خود بیش از 200 منبع ذکر کرده است.

از نظر ساختاری، با این حال، کتاب اسرار چینی موفقیت کمتر موثر است. ژائو اظهارات خود را با مشاهدات مربوط به موفقیت‌های آشنا آمریکایی‌های آسیایی در مناطقی مانند علوم و ریاضیات، بارگذاری‌ می‌کند.

اگر کسی فقط مطالب مقدماتی هر بخش را بخواند، این احساس را خواهد داشت که مثلاً مقادیر کنفوسیایی کاملاً اعتبار امی چوا را تایید‌ می‌کنند.

رویکرد ببر مادر، اما این واقعاً حرفی نیست که ژائو‌ می‌گوید. فقط بعداً در هر بخش، ژائو درباره تفاوت‌های ظریف اندیشه کنفوسیوس بحث‌ می‌کند، و یک توضیح دقیق تر و مفید ارائه‌ می‌دهد.

با پیشرفت اندک، این ممکن است برای هر کسی که امروز آموزه‌های کهنه را‌ می‌تواند تحمل کند، امری قابل خواندن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

تسلط کامل روی پین یین ها + راهنمای جامع برای زبان آموزان چینی
یادگیری زبان چینی می‌تواند یک مسیر هیجان‌انگیز باشد، اما تسلط...
آزمون BCT + اطلاعات جامع و هزینه ها
آیا در نظر دارید آزمون های زبان چینی را انجام...
0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان چینی اندیشید، آزمون YCT ممکن...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید