آزمون زبان HSK 1

در این مطلب

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در این مطلب هر آنچه که باید در مورد آزمون مهارت چینی Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) بدانید را آورده ایم؛ پس از آن به توضیح سطوح HSK زبان چینی و آموزش زبان چینی HSK1 می‌پردازیم.

تعریف HSK

HSK مخفف Hanyu Shuiping Kaoshi است و یک امتحان استاندارد بین المللی مهارت زبان چینی برای کسانی است که زبان مادری آن‌ها جینی نیست. HSK آزمون رسمی چینی برای خارجی ها است، مشابه آزمون کمبریج و آیلتس برای زبان انگلیسی. دولت چین در سال 2010 این تست بین المللی را که شامل دو بخش شفاهی و کتبی است، معرفی کرد.

آزمون کتبی شامل شش سطح از HSK سطح 1 تا HSK سطح 6 است. آزمون شفاهی نیز به سه مرحله HSK پایه، HSK متوسط تا HSK پیشرفته تقسیم می شود. برای تحصیل در چین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، داشتن مدرک HSK از ملزومات است.

امتحان زبان چینی HSK چگونه است؟

HSK آزمون بین المللی زبان چینی است که برای ادامه تحصیل، برقراری ارتباط، کار و زندگی در چین به آن نیاز دارید. علاوه بر این که برای ورود به دانشگاه های چین نیاز به مدرک HSK دارید، برخی از شرکت ها نیز مدرک این آزمون را برای استخدام نیرو در دفاتر خود در چین الزامی می‌دانند.

سطوح زبان چینی HSK

آزمون HSK زبان چینی 6 سطح دارد؛ تعداد کاراکتر‌‎هایی که شما در هر سطح یادخواهید گرفت به شرح زیر می‌باشد:

HSK سطح 1 : 150 لغت؛ در این سطح زبان آموزان می‌توانند برخی از کلمات و جملات ساده زبان چینی را برای رفع نیازهای روزمره خود به کار برند.

HSK سطح 2 : 300 لغت؛ در این سطح داوطلبان می‌توانند با فراگیری موضوعات روزانه به سطح پایین تر از متوسط برسند.

HSK سطح 3 : 600 لغت؛ با رسیدن به سطح HSK 3 داوطلبان می‌توانند در هنگام سفر، تحصیل، کار و زندگی در چین به خوبی ارتباط برقرار کنند.

HSK سطح 4 : 1200 لغت؛ علاوه بر این که زبان آموزان در این سطح می‌توانند روان تر صحبت کنند و با افراد بومی راحت تر ارتباط برقرار کنند می‌توانند در رابطه با طیف گسترده ای از موضوعات صحبت کنند.

HSK سطح 5 : 2500 لغت؛ در سطح HSK5 داوطلبان می‎‌توانند متون چینی از جمله مجلات و روزنامه‌ها را بخوانند و درک کنند، برنامه‌های تلویزیونی را ببینند و کامل متوجه شوند همچنین سخنرانی کاملی به زبان چینی داشته باشند.

HSK سطح 6 : 5000 لغت؛ داوطلبان می توانند به راحتی آنچه را که به زبان چینی می شنوند یا می خوانند درک کنند و نظرات خود را به زبان چینی چه به صورت شفاهی یا کتبی روان بیان کنند.

آیا صحبت کردن به زبان چینی سخت است ؟

صحبت کردن به زبان چینی، برای بسیاری از افراد، به نظر زبانی عجیب و غریب می‌آید. اما آیا این قدر سخت است؟ با نزدیک به 1.3 میلیارد صحبت کننده در سراسر جهان به این زبان، چینی یکی از مهم ترین زبان ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. اما همچنان خیلی ها یادگیری زبان چینی را سخت میشمارند.

خط چینی که چینی ها خیلی به آن افتخار می‌کنند، یک نسخه گرافیکی است که یک نقاشی معنای کاراکتر را نشان می‌دهد. با این که حدود 800000 کاراکتر در زبان چینی وجود دارد اما برای خواندن روان یک روزنامه به یاد داشتن حدود 2500 کاراکتر کافی است. در زبان چینی 4 تون (لحن) مختلف وجئد دارد که با عوض شدن تون کلمه معنی آن تغییر می‌کند.

تون در زبان چینی چیست؟

زبان چینی طوری است که اگر یک کامه را با لحن متفاوتی بیان کنید معنی آن کلمه تغییر خواهد کرد. زبان چینی مانند انگلیسی نیست که املا با تلفظ مستقیما مرتبط باشد؛ در این زبان تلفظ و املا سیستم جداگانه ای دارد بنابراین با توجه به کلمه و تون آن، تلفظ ها متفاوت خواهد بود. 4 نون اصلی و یک تون خنثی در زبان چینی نحوه تلفظ هر کلمه را تعیین می‌کند.

آیا نوشتن کاراکترهای چینی ترتیب خاصی دارد ؟

بله، نمیتوان کاراکتر ها را به هر صورتی نوشت زیرا قوانینی برای ترتیب نوشتار خنزه ها وجود دارد. هر کاراکتر از چندین خط تیره افقی و عمودی به ترتیب ساخته شده است. در آینده فرایند نوشتار توسط کامپیوترها خودکار می‌شود.

روش یادگیری چینی چیست؟

تسلط بر زبان چینی در گرو فراگیری تلفظ ها و تون ها است. بهتر است با یادگیری تلفظ ها و تون ها شروع کنید سپس یادگیری کلمات و بعد از آن جملات طولانی تر را بیاموزید. به این ترتیب شما می‌توانید از دستور زبان در ساخت جملات خود استفاده کنید زیرا یادگیری چینی متفاوت از دیگر زبان ها است. 4 مهارت اصلی زبان آموزی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را می‌توانید همزمان یا به صورت جدا بیاموزید اما توصیه می‌شود که فراگیری مهارت ها همزمان با هم پیش روند.

 

 

 

نقشه راه برای آموزش زبان چینی HSK1

در این قسمت مراحل قدم به قدم آموزش زبان چینی HSK1 را توضیح خواهیم داد.

مرحله یکم ابتدا بر تلفظ ها و تون ها مسلط شوید

همانطور که توضیح داده شد 4 تون زبان چینی لحن های متفاوت و در نتیجه معانی متتفاوتی ایجاد می‌کنند.بنابراین ضروری است قبل از یادگیری هر چیز شما با حروف آغازگر و پایانگر و نحوه تشکیل سیلاب ها و تون ها آشنا شوید و به مرور زمان به آنها مسلط شوید. به عنوان یک مبتدی قبل از تلفظ کلمات چند سیلابی ابتدا باید از درست تلفظ کردن هر هجا مطمئن شوید.

مرحله دوم یادگیری سیلاب ها و هجاهای چینی

پس از یادگیری تلفظ ها، هجاها را یاد خواهید گرفت. هر هجا با لحن به خصوص تلفظ می‌شود. یکی از چالش برانگیزترین بخش های یادگیری زبان چینی همین تلفظ درست کلمات است. قبل از این که به مرحله بعدی بروید ضروری است که تلفظ های خود را با استاد زبان چینی خود چک کنید زیرا تلفظ درست بسیار اهمیت دارد.

مرحله سوم جمله سازی

قدم بعدی پس از تسلط بر تلفظ ها ساخت جملات کوتاه و بلند است. در این مرحله شما به تدریج با دستور زبان و الگوها و ساختار های زبان چینی آشنا خواهید شد. پس می‌توانید با الگو گرفتن از جملات و متونی که خوانده اید جملات جدید بسازید. بعد از مسلط شدن به این بخش میتوتنید رفته رفته متن های طولانی تر و حتی انشا بنویسید.

مرحله چهارم آموزش کاراکتر های زبان چینی HSK1 چینی

در این مرحله باید شروع به یادگیری کاراکتر های چینی کنید. توصیه میشود قبل از خواندن و فراگیری مراحل قبل به سرغ خنزه ها نروید. زبان چینی الفبا ندارد بنابراین شما باید به ازای هر لغت باید کاراکتری منحصر به فرد را بیاموزید. پس از آن که توانستید پین یین ها را (ترکیب حروف صدادار و بی صدا و تون ها ) بخوانید به سراغ کاراکترهای چینی بیایید و سعی کنید ترتیب نوشتار آن‌ها را خوب به حاطر بسپارید.

HSK1 چیست ؟

HSK1 توانایی شرکت کنندگان در این آزمون را با توجه به مکالمات ساده و روزانه ارزیابی می‌کند. تعداد لغات مورد استفاده در این 150 تا هست و شما بدون فراگیری خنزه ها (کاراکترهای چینی) می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. زیرا در آزمون سطح HSK1 و سطح HSK2 علاوه بر خنزه، پین یین ها که همان حروف انگلیسی هستند و به کمک می‌کنند تا کاراکترهای چینی را بخواینم نیز نوشته میشود.

سطح HSK1 را می‌توان همان سطح A1 در دیگر زبان ها در نظر گرفت. قبول شدگان در آزمون HSK1 زبان چینی می‌توانند اصطلاحات ساده را بفهمند و صحبت کنند. این سطح برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که در یک نیم سال تحصیلی با صرف 2 الی 3 ساعت در هفته زبان چینی را فرا میگیرند. این دانش آموزان علاوه بر آن 150 لغت پرکاربرد، الگوهای اولیه گرامر را هم خواهند آموخت.

آزمون سطح یک زبان چینی شامل 20 سوال شنیداری و 20 سوال خواندن است. در مجموع این آزمون 200 نمره دارد که 100 نمره برای قسمت شنیداری و 100 نمره برای قسمت خواندن اختصاص یافته است.

هزینه آزمون HSK1 150 RMB میباشد. به عنوان گواهی زبان چینی برای ورود دانشجویان خارجی به کالج های چین، نتایج HSK به مدت دو سال (از تاریخ آزمون) معتبر است.

درک شنیداری

در قسمت اول 5 آیتم وجود دارد. صوت هر آیتم دو بار پخش خواهد شد. یک عبارت و تصویر با هر مورد ارائه می شود. شرکت کنندگان باید با توجه به شنیده‌های خود درست یا نادرست بودن را تشخصی دهند.

قسمت دوم هم شامل 5 مورد می باشد. صوت هر بخش دو بار پخش خواهد شد. با هر مورد یک جمله و 3 تصویر ارائه می شود. شرکت کنندگان در آزمون باید با توجه به آنچه می‌شنوند تصویر و عبارتی که به هم مربوط می‌باشند را انتخاب کنند.

5 مورد در قسمت سوم وجود دارد. صوت هر مورد دو بار پخش خواهد شد. یک دیالوگ و چندین تصویر با هر مورد ارائه می شود. شرکت کنندگان در آزمون باید تصاویر مربوطه را بر اساس آنچه می شنوند انتخاب کنند.

5 مورد در قسمت چهارم وجود دارد. صوت هر مورد دو بار پخش خواهد شد. در هر مورد جمله ای خوانده می‌شود. سپس شخص دیگری سؤالی می پرسد و سه پاسخ ممکن را ارائه می دهد. سه پاسخ در برگه درج شده است که شرکت کنندگان باید با توجه به شنیده های خود پاسخ درست را انتهاب کنند.

درک مطلب

5 مورد در قسمت اول وجود دارد. هر مورد یک تصویر و یک عبارت را ارائه می دهد. آزمون شونده باید قضاوت کند که آیا آنها با یکدیگر سازگار هستند یا خیر.

5 مورد در قسمت دوم وجود دارد. کاغذ تست چندین تصویر را نمایش می دهد. برای هر مورد، یک جمله ارائه خواهد شد. داوطلب باید یکی از تصاویر مربوطه را بر اساس محتوای جمله انتخاب کند.

5 مورد در قسمت سوم وجود دارد. در این بخش 5 سوال و 5 پاسخ ارائه خواهد شد. شرکت کننده باید سوال را با پاسخ مناسب مطابقت دهد.

5 مورد در قسمت چهارم وجود دارد. هر مورد یک جمله با یک کلمه نمایش داده میشود. داوطلب باید یکی از کلمات قسمت پاسخ را برای پر کردن جای خالی انتخاب کند.

 

 

 

آزمون HSK کجا برگزار می‌شود؟

آزمون زبان چینی HSK در بیش از ۱۵۰۰ مرکز و موسسه در سراسر جهان برگزار می‌شود. این آزمون در مکان‌های مختلفی از جمله دانشگاه‌ها، کنفوسیس‌ها، کالج‌های زبان، آموزشگاه‌های خصوصی زبان برگزار می‌شود. همپنین در کشور‌هایی همچون آمریکا، استرالیا، ایرلند، آذربایجان، پاکستان و …. برگزار می‌شود. در ایران نیز این آزمون در دانشگاه تهران توسط موسسه کنفسیوس برگزار می‌شود.

قوانین شرایط آزمون HSK

آزمون HSK نیز مانند هر آزمون دیگری قوانین و شرایط خاص خود را دارد که در اینجا به شرح این قوانین می‌پردازیم.

  • برای ورود به جلسه آزمون به همراه داشتن برگه ورود به جلسه، کارت شناسایی، پاک کن دو عدد مداد الزامی می‌باشد. زبان آموزان بدون کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی مجاز به ورود به جلسه آزمون نمیباشند.
  • حضور شرکت کنندگان از نیم ساعت قبل از شروع آزمون الزامی بوده و تا پایان بخش شنیداری امتحان مجاز به ترک جلسه آزمون نمی‌باشند.
  • شرکت کنندگان باید با توجه به شرایط و ضوابط آزمون در جلسه حاضر شوند. برای پاسخ گویی به سوالات امتحان کاغذی گزینه مورد نظر باید با مداد کاملا پر شود. در آزمون شفاهی باید صدای شرکت کننده ضبط شود؛ همچنین در آزمون آنلاین پاسخگویی از طرق کیبورد و موس انجام می‌شود.
  • هر شخص صندلی از پیش تعیین شده دارد و امکان جا به جایی وجود ندارد. در طی فرایند آزمون کتبی اگر متقضی قصد ترک موقت آزمون را داشته باشد باید کارت ورود به آزمون و کارت شناسایی خود را به مراقب آزمون تحویل دهد. همچنین امکان ترک موقت آزمون در زمان آزمون شفاهی وجود ندارد وترک آزمون شفاهی به منزله کناره گیری از آزمون است.
  • در صورتی که متقضی به دلایل شخصی نتواند در آزمون شرکت کند به هیچ عنوان امکان استرداد وجه وجود ندارد. اما اگر به علت مدیریت ضعیف عوامل برگزار کننده آزمون، اتفاقی رخ دهد که متقضی نتواند آزمون را به پایان برساند مرکز بین المللی آزمون هزینه را استرداد می‌کند و یا آزمون رایگان دیگری برای متقضی طراحی می‌شود.

در ادامه این مطالب می‌توانید ویدیوهای آموزش زبان چینی HSK1 را مشاهده کنید. در این ویدیو ها قصد داریم 150 لغت Hsk1 را به همراه مثال هایی برای جمله سازی با آن کلمات طبق کتاب دروس استاندارد HSK با توضیحات دقیق برای زبان آموزان مبتدی آموزش دهیم.

این ویدیو ها به شما کمک می‌کنند تا سطح پایه زبان چینی را به راحتی بیاموزید. ما هر درس را به ویدیوهای مختلف تقسیم بندی کرده ایم. زمان هر ویدیو کمتر از 3 دقیقه می‌باشد بنابراین شما میتوانید به فراگیری هر روزه یک ویدیو پیشرفت قابل توجهی با فشار کم در یادگیری زبان ماندارین داشته باشید.

در پایان این دوره شما قادر خواهید بود مکالمات ساده را انجام دهید و نهایتا در آزمون HSK1 شرکت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید