گرامر آزمون HSK و سطوح آن

گرامر آزمون HSK

آنچه در این مقاله می‌خوانید

گرامر آزمون HSK :

برای آزمون زبان چینی HSK، می‌توانید از چند قسمت مختلف گرامری استفاده کنید:

  1. فعل و افعال در زبان چینی

فعل ها اکثرا به صورت یک کاراکتر نوشته می‌شوند. برای نمونه، “吃” به معنای “خوردن” است. در زبان چینی، افعال به عنوان فعل، صفت، یا حتی اسم استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، “红” به معنای “قرمز” می‌تواند به عنوان صفت استفاده شود و “走” به معنای “رفتن” می‌تواند به عنوان فعل استفاده شود.

  1. جمله‌های مثبت و منفی در زبان چینی

برای تشکیل جمله مثبت، فعل باید بعد از فاعل قرار گیرد. برای نمونه، “我喜欢吃饭” به معنای “من دوست دارم غذا بخورم” است. برای تشکیل جمله منفی، عبارت “不” به معنای “نه” قبل از فعل قرار می‌گیرد. برای نمونه، “我不喜欢吃饭” به معنای “من دوست ندارم غذا بخورم” است.

  1. صفت‌ها

صفت‌ها در زبان چینی معمولاً به صورت یک کاراکتر نوشته می‌شوند. برای نمونه، “高” به معنای “بلند” است. صفت‌ها معمولاً قبل از اسم قرار می‌گیرند، مگر اینکه عبارت خاصی از آن بعد از اسم قرار گرفته باشد. به عنوان مثال، “红色的鞋子” به معنای “کفش قرمز رنگ” است.

  1. حروف ربط حروف ربط در زبان چینی

حروف ربط (Conjunctions) در زبان چینی به عنوان وسیله‌ای برای اتصال کلمات، عبارات و جملات به کار می‌روند.

در زبان چینی، حروف ربط می‌توانند به دو دسته عمده تقسیم شوند: حروف ربط ارتباطی و حروف ربط شرطی.

  1. حروف ربط ارتباطی (Coordinate Conjunctions) به کلمات، عبارات یا جملات مجزایی اشاره می‌کنند که معنای مشابهی دارند و قصد داریم آنها را به هم وصل کنیم. برخی از حروف ربط ارتباطی عبارتند از: “和” (و)، “但是” (اما)، “或者” (یا)، “所以” (پس) و “因为” (زیرا).

مثال:

我喜欢看电影和听音乐。من دوست دارم فیلم ببینم و موسیقی گوش کنم.

她很聪明,但是有点内向。او خیلی باهوش است، اما کمی خجالتی است.

我要去商店或者银行。من می‌خواهم به فروشگاه یا بانک بروم.

 

  1. حروف ربط شرطی حروف ربط شرطی (Subordinating Conjunctions) به کلمات، عبارات یا جملات مستقلی اشاره می‌کنند که با یک کلمه یا عبارت دیگر به هم وصل شده‌اند و از نظر معنایی به یکدیگر وابسته هستند. برخی از حروف ربط شرطی عبارتند از: “如果” (اگر)، “虽然” (اگرچه)، “因为” (زیرا)، “直到” (تا زمانی که) و “所以” (پس).

مثال:

  • 如果你有时间,请来我家喝茶اگر وقت دارید، لطفا به خانه من بیایید و چای بنوشید.
  • 虽然我很忙,但是我会尽快回复你的邮件اگرچه من خیلی سرگرم هستم، اما سعی می‌کنم.
  • 因为今天下雨,所以我没有去爬山زیرا امروز باران می‌بارد، من نرفتم کوهنوردی.
  • 我会等你直到你回来من تا زمانی که شما برگردید، منتظر شما خواهم بود.

 

لازم به ذکر است که حروف ربط در زبان چینی ممکن است قبل یا بعد از جمله قرار گیرند، و بسته به جایگاهشان در جمله، معنای متفاوتی را ایجاد می‌کنند. همچنین در زبان چینی، حروف ربط معمولاً در ابتدای جمله نمی‌آیند و بعد از عبارت یا جمله‌ای قرار می‌گیرند که به آن وصل شوند.

گرامر آزمون HSK

 

نکته‌هایی که در مورد حروف ربط در زبان چینی باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  1. ترتیب حروف ربط در جمله: در زبان چینی، حروف ربط معمولاً بعد از کلمه یا جمله‌ای که به آن وصل می‌شوند قرار می‌گیرند.
  2. تنوع حروف ربط: در زبان چینی، متفاوت بودن حروف ربط می‌تواند به معنای تغییر معنی یک جمله باشد، بنابراین بهتر است از حروف ربط مناسب برای مفهوم مورد نظر استفاده کنید.
  3. استفاده از حروف ربط در مکالمه: در زبان چینی، استفاده از حروف ربط در مکالمه بسیار مهم است و می‌تواند به دقت و صحت بیشتر جملات کمک کند.
  4. مطالعه جملات نمونه: برای بهبود مهارت در استفاده از حروف ربط در زبان چینی، می‌توانید به مطالعه جملات نمونه توجه کنید و با تمرین کردن نوشتن و تلفظ آن‌ها، مهارت خود را در این زمینه بهبود دهید.

به طور کلی، آشنایی با حروف ربط در زبان چینی مهم است و می‌تواند به بهبود مهارت در ساخت جملات درست و منظم کمک کند. با مطالعه و تمرین در این زمینه، می‌توانید به طور کلی مهارت خود را در زبان چینی بهبود دهید.

 

همچنین در گرامر زبان چینی، باید به نکات دیگری نیز توجه کرد. به عنوان مثال:

  1. ترتیب کلمات: ترتیب کلمات در زبان چینی بسیار مهم است و ترتیب صحیح آن‌ها می‌تواند به تغییر معنی جملات کمک کند. در زبان چینی، کلمات معمولاً قبل از فعل و بعد از صفت قرار می‌گیرند.
  2. اسم‌های مفعول: در زبان چینی، اسم‌های مفعول با استفاده از حرف “的” به کلمات اضافه می‌شوند و معمولاً در جملاتی که به صورت صفتی هستند، استفاده می‌شوند.
  3. صفت‌ها و قیدها: در زبان چینی، صفت‌ها قبل از اسم و قیدها قبل از فعل قرار می‌گیرند.
  4. جملات شرطی: در زبان چینی، جملات شرطی با استفاده از کلمات “如果” (اگر) و “就” (آنگاه) ساخته می‌شوند.
  5. جملات منفی: در زبان چینی، برای ساخت جملات نفی از کلمه “不” قبل از فعل استفاده می‌شود.

این نکات فقط چند مثال از مواردی هستند که در گرامر زبان چینی باید به آن‌ها توجه کرد. بهتر است برای بهبود مهارت در زبان چینی، به صورت منظم درس بخوانید و تمرین کنید. همچنین، تماشای فیلم‌ها و شنیدن موسیقی چینی نیز می‌تواند به بهبود مهارت در زبان چینی کمک کند.

در زبان چینی، یکی از مهم‌ترین موارد برای یادگیری آن،

  • فراگیری نوشتار و خواندن کاراکترهای چینی است. در زبان چینی بیش از ۳۰۰۰۰ کاراکتر وجود دارد که هر کدام به یک معنی خاص اشاره می‌کنند. برای نوشتن کلمات چینی، باید از این کاراکترها استفاده کرد. بهترین راه برای یادگیری نوشتار چینی، تمرین بر روی کاراکترهای چینی است. برای شروع، می‌توانید با یادگیری کاراکترهای پایه‌ای شروع کنید و سپس به تدریج به کاراکترهای پیشرفته‌تر بپردازید.
  • همچنین، یکی دیگر از مواردی که باید در یادگیری زبان چینی به آن توجه کنید، یادگیری تلفظ صحیح کلمات است. تلفظ صحیح کلمات چینی ممکن است برای افرادی که از زبان‌هایی مثل انگلیسی و زبان‌های اروپایی دیگر به چینی منتقل شده‌اند، کار سختی باشد. برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات، بهتر است با گوش دادن به نویسندگان و صحبت کنندگان چینی و تمرین کردن تلفظ، مهارت خود را بهبود دهید.

به طور کلی، یادگیری زبان چینی نیازمند صبر، تمرکز و تلاش است. باید به صورت منظم درس بخوانید و تمرین کنید و با توجه به نکاتی که در اینجا گفته شد، بهبود مهارت خود را در زبان چینی حاصل کنید.

  • در زبان چینی، فراگیری گرامر نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال، در زبان چینی، فعل به عنوان کلمه آخر جمله قرار می‌گیرد، در حالی که در زبان انگلیسی، فعل بعد از فاعل قرار دارد. همچنین، ترتیب کلمات در جمله نیز با ترتیب انگلیسی متفاوت است. برای فراگیری گرامر زبان چینی، باید به یادگیری ساختار جملات، فعل‌ها، حروف اضافه و کلمات اسمی توجه کرد.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در یادگیری زبان چینی به آن توجه کنید، فرهنگ چینی است. فرهنگ چینی شامل مسائلی مانند تاریخ، فلسفه، هنر و فرهنگ عمومی است. به عنوان مثال، با یادگیری درباره تاریخ چین و اهمیت آن در فرهنگ چین، به یادگیری زبان چینی کمک می‌کند. همچنین، با مطالعه کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی چینی، می‌توانید بهترین راه برای درک فرهنگ چین و بهبود مهارت خود در زبان چینی را پیدا کنید.

در مورد مهم‌ترین واژگان و عبارات چینی

نیز می‌توان گفت که باید با آن‌ها آشنا شوید. برای مثال، عبارات رایج مانند “نام من …” یا “خوشحالم که با شما آشنا شدم” باید به خوبی بلد باشید. همچنین، اصطلاحات رایج در زبان چینی نیز باید به خوبی بلد باشید. به عنوان مثال، “Nǐ hǎo ma?” به معنی “چطوری؟” است و “Xièxiè” به معنی “ممنون” است.

 

گرامر HSK سطح یک

گرامر HSK سطح یک، شامل مباحث زیر است:

جملات مثبت و منفی: ساختار جملات ساده مثبت و منفی با استفاده از فعل “是” (shì) و “不是” (bù shì) به عنوان فعل “بودن” (to be) یا فعل “نبودن” (not to be).

صرف اسم: درس صرف اسم به تشخیص صحیح جنس اسم، تعداد، صفت‌ها و تعداد صفات برای اسم‌ها می‌پردازد.

صفات: معنی و کاربرد صفات در جملات ساده را می‌آموزید.

صفات تفضیلی: در این سطح، با صفات تفضیلی (مثل “大”، “小”، “好”، و “不好” و …) و کاربرد آن‌ها در جملات آشنا می‌شوید.

افعال: گرامر ساده فعل با افعال مختلف از قبیل “喜欢” (xǐ huān)، “想” (xiǎng) و “会” (huì) را می‌آموزید.

جملات سؤالی: ساختار جملات سؤالی با استفاده از “吗” (ma) یا “呢” (ne) را یاد می‌گیرید.

جملات بیانیه: در این درس، با جملات بیانیه با ساختار “是。。。的” (shì…de) و کاربرد آن‌ها در جملات آشنا می‌شوید.

جملات افعال دو قسمتی: درس جملات افعال دو قسمتی با استفاده از “要” (yào)، “可以” (kě yǐ) و “会” (huì) را می‌آموزید.

صفات تفضیلی بیشتر: ادامه درس صفات تفضیلی با تمرین برای تشخیص کاربرد آن‌ها در جملات.

جملات مقایسه‌ای: درس جملات مقایسه‌ای با استفاده از “比” (bǐ) و “比较” (bǐ jiào) را یاد می‌گیرید.

جملات شرطی: ساختار جملات شرطی با استفاده ا

گرامر HSKسطح 2

گرامر HSK سطح دو، شامل مباحث زیر است:

افعال: درس افعال با استفاده از افعال مختلفی مانند “吃” (chī)، “喝” (hē)، “看” (kàn)، “听” (tīng)، “说” (shuō) و “学” (xué) را می‌آموزید.

حروف ربط: حروف ربط از قبیل “和” (hé)، “但是” (dàn shì)، “因为” (yīn wèi) و “所以” (suǒ yǐ) و کاربرد آن‌ها در جملات ساده را یاد می‌گیرید.

اسم های ملکی: درس اسم های ملکی با استفاده از “的” (de) را یاد می‌گیرید.

افعال پیشین: افعال پیشین (گذشته) با استفاده از “了” (le) را یاد می‌گیرید.

صفات تفضیلی بیشتر: در این درس، با صفات تفضیلی بیشتری مانند “漂亮” (piào liang)، “好看” (hǎo kàn)، “好听” (hǎo tīng)، “好吃” (hǎo chī) و “好喝” (hǎo hē) آشنا می‌شوید.

افعال جدید: درس افعال جدید با استفاده از افعال مانند “去” (qù)، “来” (lái)، “回” (huí)، “住” (zhù) و “工作” (gōng zuò) را یاد می‌گیرید.

اسم های شمارشی: درس اسم های شمارشی با استفاده از “个” (gè) را یاد می‌گیرید.

جملات مستقیم و غیر مستقیم: درس جملات مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از “问” (wèn)، “告诉” (gào sù) و “想” (xiǎng) را یاد می‌گیرید.

جملات ناقص: جملات ناقص با استفاده از “有的” (yǒu de) و “没” (méi) را یاد می‌گیرید.

افعال جایگزین: درس افعال جایگزین با استفاده از “会” (hu

گرامر HSK سطح 3

گرامر HSK سطح سه، شامل مباحث زیر است:

افعال دوجمله‌ای: درس افعال دوجمله‌ای با استفاده از “让” (ràng)، “使” (shǐ)، “跟” (gēn) و “带” (dài) را یاد می‌گیرید.

جملات با “把” (bǎ): جملات با “把” (bǎ) را یاد می‌گیرید که بیانگر آن هستند که چه چیزی مورد نظر را در چه مکانی قرار دهید.

افعال با حرف جداکننده: افعال با حرف جداکننده مانند “起来” (qǐ lái)، “下去” (xià qù)، “回来” (huí lái) و “出去” (chū qù) را یاد می‌گیرید.

صفات با حرف جداکننده: صفات با حرف جداکننده مانند “不错” (bù cuò)، “好玩” (hǎo wán)، “好用” (hǎo yòng) و “方便” (fāng biàn) را یاد می‌گیرید.

اسم های پیچیده: اسم های پیچیده مانند “大使馆” (dà shǐ guǎn)، “火车站” (huǒ chē zhàn)، “机场” (jī chǎng) و “医院” (yī yuàn) را یاد می‌گیرید.

جملات مشروط: درس جملات مشروط با استفاده از “如果” (rú guǒ)، “就” (jiù)، “要是” (yào shì) و “能” (néng) را یاد می‌گیرید.

افعال موجب: افعال موجب مانند “让” (ràng)، “叫” (jiào) و “使” (shǐ) را یاد می‌گیرید.

افعال جدید: درس افعال جدید با استفاده از افعال مانند “做饭” (zuò fàn)، “洗澡” (xǐ zǎo)، “打扫” (dǎ sǎo)، “睡觉” (shuì jiào) و “喜欢” (xǐ huān) را یاد می‌گیرید.

جملات قیاسی: درس جملات

گرامر HSK سطح چهار

گرامر HSK سطح چهار شامل مباحث زیر است:

صفت های وصفی: درس صفت های وصفی با استفاده از “的” (de) را یاد می‌گیرید.

صفات توصیفی: درس صفات توصیفی مانند “高” (gāo)، “矮” (ǎi)، “漂亮” (piào liang) و “丑” (chǒu) را یاد می‌گیرید.

افعال شناور: درس افعال شناور با استفاده از “着” (zhe) و “了” (le) را یاد می‌گیرید.

افعال ترکیبی: درس افعال ترکیبی مانند “看见” (kàn jiàn)، “听见” (tīng jiàn)، “认识” (rèn shi) و “找到” (zhǎo dào) را یاد می‌گیرید.

جملات با “被” (bèi): درس جملات با “被” (bèi) را یاد می‌گیرید که بیانگر این هستند که کسی تحت تأثیر واقع شده است.

جملات با “如果…就” (rú guǒ… jiù): درس جملات با “如果…就” (rú guǒ… jiù) را یاد می‌گیرید که بیانگر شرطی است که در صورت برقرار شدن آن، عملی صورت خواهد گرفت.

جملات با “虽然…但是” (suī rán… dàn shì): درس جملات با “虽然…但是” (suī rán… dàn shì) را یاد می‌گیرید که بیانگر مقایسه دو نتیجه است.

جملات با “除了…还” (chú le… hái): درس جملات با “除了…还” (chú le… hái) را یاد می‌گیرید که بیانگر این هستند که علاوه بر یک چیز، چیز دیگری نیز وجود دارد.

جملات با “一边…一边” (yī biān… yī biān): درس جملات با “一边…一边” (yī biān… yī biān) را یاد می‌گیرید که بیانگر این هستند که دو کار به صورت همزمان ا

گرامر HSK سطح 5

گرامر HSK سطح 5 شامل موارد زیر است:

افعال با “着” (zhe) و “了” (le) و “过” (guò) و “起来” (qǐ lái) و “上” (shàng) و “下” (xià): درس افعال با این حروف جریان را یاد می‌گیرید.

افعال دوقطبی: درس افعال دوقطبی مانند “让” (ràng)، “使” (shǐ)، “叫” (jiào)، “挑” (tiāo) و “招” (zhāo) را یاد می‌گیرید.

صفات نسبی: درس صفات نسبی مانند “先进” (xiān jìn)، “落后” (luò hòu)، “有用” (yǒu yòng) و “无用” (wú yòng) را یاد می‌گیرید.

قیدهای ترکیبی: درس قیدهای ترکیبی مانند “一下子” (yī xià zi)، “无论” (wú lùn)، “纷纷” (fēn fēn) و “总共” (zǒng gòng) را یاد می‌گیرید.

جملات شرطی: درس جملات شرطی “如果… 就” (rú guǒ… jiù) و “既然… 就” (jì rán… jiù) و “要是… 的话” (yào shì… de huà) را یاد می‌گیرید.

جملات با “不但…而且” (bù dàn… ér qiě): درس جملات با “不但…而且” (bù dàn… ér qiě) را یاد می‌گیرید که بیانگر این هستند که دو نتیجه یکسان دارند.

جملات با “除非…否则” (chú fēi… fǒu zé): درس جملات با “除非…否则” (chú fēi… fǒu zé) را یاد می‌گیرید که بیانگر شرطی است.

جملات با “越来越” (yuè lái yuè): درس جملات با “越来越” (yuè lái yuè) را یاد می‌گیرید که بیانگر تغییرات در طول زمان هستند.

جملات با “不管…都” (bù guǎn… dōu): درس جملات با “不管…都” (bù guǎn… dōu)

گرامر HSK سطح 6

گرامر HSK سطح 6 شامل موارد زیر است:

جملات با “是…的” (shì… de): درس جملات با “是…的” (shì… de) را یاد می‌گیرید که بیانگر تأکید و توضیح بیشتری درباره چیزی است.

جملات شرطی با “要是” (yào shì) و “假如” (jiǎ rú) و “倘若” (tǎng ruò): درس جملات شرطی با “要是” (yào shì) و “假如” (jiǎ rú) و “倘若” (tǎng ruò) را یاد می‌گیرید که بیانگر شرطی است.

جملات با “无论…都” (wú lùn… dōu) و “不管…都” (bù guǎn… dōu): درس جملات با “无论…都” (wú lùn… dōu) و “不管…都” (bù guǎn… dōu) را یاد می‌گیرید که بیانگر عدم تأثیر شرایط دیگر بر نتیجه هستند.

جملات با “不是…就是” (bù shì… jiù shì): درس جملات با “不是…就是” (bù shì… jiù shì) را یاد می‌گیرید که بیانگر گزینه های متضاد هستند.

جملات با “虽然…但是” (suī rán… dàn shì) و “尽管…但是” (jǐn guǎn… dàn shì): درس جملات با “虽然…但是” (suī rán… dàn shì) و “尽管…但是” (jǐn guǎn… dàn shì) را یاد می‌گیرید که بیانگر مقایسه و مقایسه نتایج هستند.

جملات با “除了…以外” (chú le… yǐ wài) و “除了…还” (chú le… hái): درس جملات با “除了…以外” (chú le… yǐ wài) و “除了…还” (chú le… hái) را یاد می‌گیرید که بیانگر استثناء هستند.

جملات با “不仅…而且” (bù jǐn… ér qiě): درس جملات با “不仅…而且” (bù jǐn… ér qiě) را یاد می‌گیرید که بیانگر دو

 

سطوح آزمون HSK
سطوح آزمون HSK

اهمیت یادگیری گرامر HSK

یادگیری گرامر HSK در تقویت مهارتهای زبان چینی بسیار مهم است. با آشنایی با گرامر HSK، شما قادر خواهید بود که جملات پیچیده تری را بسازید، مفاهیم را به صورت دقیق تری بیان کنید، مکالمات را بهتر فهمیده و با قواعد گرامری صحیح، از اشتباهات کمتری در استفاده از زبان چینی برخوردار شوید.

همچنین، یادگیری گرامر HSK در کنار یادگیری واژگان و تمرین مهارتهای شنیداری و گفتاری، به شما کمک می‌کند تا به راحتی در مواجهه با امتحانات HSK قادر به عبور از آنها با نتایج مطلوب باشید. به عنوان یک زبان آموز، اگر می‌خواهید در آزمون HSK موفق باشید و در محیط‌های کاری و تحصیلی به زبان چینی روان و ماهر صحبت کنید، باید به گرامر HSK توجه کافی را داشته باشید.

یادگیری گرامر HSK در واقع مانند ساختن یک پایه قوی برای زبان چینی است. با آموزش قواعد گرامری مختلف در هر سطح، شما می‌توانید به سرعت از سطح پایه تا سطح پیشرفته زبان چینی پیشرفت کنید.

مهم‌ترین مزایای یادگیری گرامر HSK

از جمله مهم‌ترین مزایای یادگیری گرامر HSK، افزایش خودباوری در صحبت کردن به زبان چینی است. با آشنایی با قواعد گرامری، شما می‌توانید به راحتی جملاتی را بسازید که دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید بیان کنید را انتقال دهد و نیاز به نگرانی از اینکه درست صحبت کرده‌اید یا خیر را نخواهید داشت.

با این حال، باید توجه داشت که یادگیری گرامر HSK نباید به تنهایی به عنوان راهکاری برای بهبود زبان چینی در نظر گرفته شود. برای بهبود سایر مهارت‌های زبانی خود نیز باید به تمرین‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن با حضور در کلاس‌های زبان چینی و یا به‌کارگیری منابع آموزشی گوناگون روی بیاورید.

در کل، یادگیری گرامر HSK بسیار مفید است و به شما در بهبود مهارتهای زبان چینی کمک می‌کند. با این حال، این یادگیری تنها یکی از بخش‌هایی از یادگیری زبان چینی است و برای بهبود کلی مهارت‌های زبانی خود باید به تمرین‌های مختلفی روی آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید