جستجو کردن

0 تا 100 آشنایی با آزمون BCT A

BCT A
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آزمون BCT A سطح اول آزمونBCT که مخفف ” “Business Chinese Test (A) است . از آزمون های معتبر زبان چینی است که  برای ارزیابی مهارت های افراد  در محیط کسب و کار،برقراری ارتباط در دنیای واقعی تجارت و سمینار ها و سناریو های مرکزی استفاده میشود . برای همسویی با این هدف یک سری واژگان مرکز که 600 کلمه است در نظر گرفته شده است .میتوان با  قبولی در آن مسیر زندگی را عوض کرد. در ادامه با صفر تا صد و جزئیات این آزمون آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید  آزمون های زبان چینی

هدف آزمون BCT A

آزمون BCT(A) برای سنجش مهارت‌های زبان چینی افرادی طراحی شده است که در سطوح پایه و میانی آموزش زبان چینی هستند و می‌خواهند مهارت‌های زبانی خود را در محیط‌های تجاری ارزیابی کنند. و در بحث دوره های آموزش بازرگانی زبان چینی فعال هستند . این آزمون بر خلاف دوره های hsk که جنبه تحصیلی و بورسیه تحصیلی دارد این آزمون بیشتر برای کسانی مناسب است که تصمیمشان کارهای تجاری و بازرگانی است .

ساختار آزمون BCT A

آزمون BCT A  مانند دیگر آزمون های زبان های خارجی از 3 بخش اصلی تشکیل شده است  که برای قبولی در این آزمون باید در سه بخش این آزمون خود را تقویت کنیم.

  • شنیداری (listening)
  • خواندن (reading)
  • نوشتاری (writing)

برای ثبت نام در کلاس آموزش زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

شنیداری (listening)

بخش اول آزمون BCT A  قسمت شنیداری آن است که از 3 بخش تشکیل شده است . هر بخش 10 سوال دارد و از سوالات مختلفی تشکیل شده است کل زمان پاسخگویی به این سوالات 25 دقیقه است . که در ادامه با هر بخش آن به صورت جدا گانه آشنا میشیم .

بخش اول

این بخش 10 سوال اول را پوشش میدهد که شامل 10 فایل صوتی است که هر فایل 2 بار پخش میشود و زبان آموزان باید تشخیص بدهند که آیا این فایل صوتی آیا با تصویر هماهنگ هستند یا خیر.

آزمون BCT A

بخش دوم

مانند قسمت قبل این بخش هم شامل 10 سوال است که هر فایل صوتی 2 بار پخش میشوند و زبان آموزان باید بین سه گزینه تصویری تشخیص بدهند کدام یک با فایل صوتی مرتبط هست و آن را انتخاب کنند.

بخش سوم

این بخش هم مانند قبلی ها 10 سوال دارد و شرکت کنندگان باید به فایل های صوتی که هرکدام 2 بار پخش میشوند خوب گوش دهند . این فایل صوتی یک گفتگو است که پس از گوش دادن به این بخش شرکت کننده ها باید از بین 3 گزینه به یکی پاسخ بدهند.

کل بخش شنیداری (listening)  20 دقیقه و شامل 30 سوال است که در نهایت 5 دقیقه هم وقت پاسخگویی برای این بخش در نظر گرفته شده است .

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع آزمون YCT سطح مبتدی

خواندن (reading)

بخش خوانداری از 2 قسمت تشخیص شده است که شامل 30 سوال در کل و 30 دقیقه زمان که در  ادامه این مطلب به هر بخش جداگانه میپردازیم .

بخش اول:

این بخش 10 سوال دارد و از 2 سوال تشکیل شده. سوال اول 5 تست است که یک دیالوگ یا چند جمله است و داوطلبان باید جواب درست را برای تکمیل جمله و دیالوگ را انتخاب کنند. و سوال دوم هم 5 جای خالی دارد که آزمون دهندگان باید گزینه درست برای پر کردن جای خالی را از بین جواب ها انتخاب کرده و وارد پاسخنامه کنند.

بخش دوم:

این قسمت از آزمون 20 سوال دارد و یک سری اطلاعات مانند : تصاویر، پاراگراف ها ، نمودار ها ، دیالوگ های دو یا چند نفره و مقالات به شرکت کنندگان داده میشود . هر یک از این مثال هایی که گفته شد یک تا سه سوال متناسب دارد که شرکت کننده باید از بین گزینه های جواب ، پاسخ مورد نظر ومتناسب با سوالات را پیداکرده  و داخل پاسخنامه وارد کنند.

بخش نوشتاری آزمون BCT A

نوشتاری (writing)

این قسمت از آزمون BCT A کلا یک بخش دارد که از 10 سوال تشکیل شده است.

این قسمت یک مقدار دشوار تر از 2 قسمت قبل است که داوطلبان باید حروف چینی صحیح را بر اساس پیین یین ارائه شده که در آموزش زبان چینی یاد میگیرید در هر جمله هر سوال بنویسید و وقت این بخش در کل هم 10 دقیقه است که یعنی برای هر بخش نهایتا 1 دقیقه وقت دارید .

در کل آزمون bct(a) شامل 70 سوال از در سه بخش اصلی است و 65 دقیقه زمان برای پیدا کردن پاسخ ها دارد و در انتهای زمان این آزمون 5 دقیقه وقت است تا جواب هارا در پاسخنامه پر کنید .

برای ثبت نام در دوره های HSK یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

نمره دهی آزمون BCT A

همانطور که گفته شد این آزمون زبان چینی 3 بخش دارد که برای قبولی در این آزمون باید مانند یک مترجم زبان چینی مطالعه مستمر داشته باشید . حال میخواهیم به بخش نمره دهی یا همان امتیاز دهی این آزمون بپردازیم تا بفهمیم با چه آزمونی سرو کار داریم.

طبیعتا هر بخش این آزمون یک سری نمره و امتیاز دارد که بین هر سوال پخش میشود ولی بر خلاف آزمون های دیگر زبان چینی مانند آزمون hsk هر بخش امتیاز متفاوتی ندارد و هر کدام از بخش های این آزمون 100 امتیاز دارد که در بخش نوشتاری هر سوال 10 امتیاز دارد که مهم ترین بخش این آزمون بشمار میرود. در نهایت این آزمون 70 سوال و 300 امتیاز یا نمره دارد معمولا پس از شرکت در این آزمون جواب نمرات خود را بین 1 ماه یا بیشتر دریافت خواهید کرد .

بازار کار آزمون BCT A

خب اول از همه اینکه وقتی شما به قدری مسلط هستید به زبان چینی که قادر به اخذ یکی از مدارک معتبر و بین المللی این زبان شده اید پس با توجه به گسترش روابط کشور چین با دنیا و تبدیل شدن به یکی از قدرت های بزرگ تجاری و اقتصادی جهان طبیعتا برای شما با این توانایی بازار کار گرم و پر رونقی وجود دارد که میتوانید در آن مشغول شوید.

  • مترجم زبان چینی (ترجمه کتب وزمقالات یا مترجم قرار های بازرگانی و تجاری یا سیاسی)
  • تجارت و بازرگانی
  • تحصیل در چین
  • تدریس زبان چینی
  • تاسیس شرکت در چین و…

خب میشه نتیجه گرفت این آزمون در دسته آزمون های زبان چینی از مزایا و آینده خوبی برخوردار است ولی این آزمون در کشور ما برگزار نمیشود و زبان آموزان زبان چینی برای اخذ این مدرک باید برای امتحان به کشورهای مجاور سفر کنند و آزمون بدهند .سخن پایانی:

آزمون BCT A از دسته آزمون های زبان چینی است که بیشتر برای بازرگانان طراحی شده است ولی برای همه مناسب است و میتوانند در این آزمون شرکت کنند و تنها مشکل ولی اصلی ترین مشکل آن این است که در کشور ما یعنی ایران برگذار نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای آموزش زبان چینی با بنیاد چین تماس حاصل فرمایید.

8 پاسخ

  1. آیا بنیاد دوره های برگزاری این آزمون رو هم برگزار میکنه؟ نحوه ی تدریس به چه صورت هست؟

  2. آیا دوره‌های آموزشی شما شامل آموزش تخصصی برای تجار و بازرگانان نیز می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی هستم، فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی از چین با بیش از بیست و چهارسال سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایران و چین، بنیانگذار بنیاد چین،مولف و مترجم کتاب‌های چینی و برگزارکننده دوره های تخصصی تجارت با چین

15 اصطلاحات چینی بازرگانی
در دنیای تجارت بین‌المللی، آشنایی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف...
چینی محاوره‌ای و حمل و نقل در زبان چینی
چینی محاوره‌ای یکی از پیچیده‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های دنیاست که...
بیان احساسات به چینی
در هر زبانی بیان احساسات بخش مهمی از مکالمات روزانه...
بازی ماژونگ چینی
بازی ماژونگ یکی از قدیمی‌ترین، پرطرفدارترین و محبوب ترین تفریحات...
آموزش اسامی خویشاوندان به چینی
اسامی خویشاوندان به چینی یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین جنبه‌های...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد بین‌المللی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید