زبان چینی بازرگانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زبان چینی بازرگانی و یادگیری آن به وضوح برای انجام کسب و کار یا تجارت با چین مفید است؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم زبان چینی ماندارین را یاد بگیرید و فرهنگ چینی را درک کنید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای در بزرگ‌ترین بازار دنیا، ارتباط حرفه‌ای برقرار کنید.

 

 

 

آشنایی با زبان چینی بازرگانی

ابتدا از زبان چینی ماندارین شروع کنید و مهارت‌های زبانی خود را گسترش دهید تا بتوانید به طور موثر در تجارت چین ارتباط برقرار کنید. ما سه درس تلفظ را به شما خواهیم داد که به شما کمک می‌کند به راحتی و به طور موثر در یک محیط کسب‌وکار ارتباط برقرار کنید.دانش اولیه زبان چینی ماندارین مورد نیاز است. چیزی که شما یاد‌می‌گیرید عبارات زبان چینی بازرگانی برای مذاکرات تجاری می‌باشد.

 

 

 

زبان چینی بازرگانی بهترین زبان برای تجارت، زبان‌ چینی بازرگانی برای پیدا کردن شرکای تجاری، شبکه سازی، امضای قرارداد، و حفظ روابط تجاری است. چرا زبان چینی بازرگانی آن قدر در دنیای کسب‌وکار مهم است؟

اقتصاد چین در سال‌های اخیر شاهد شکوفایی نجومی بوده‌است و به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران اقتصاد جهانی تبدیل شده است.دومین اقتصاد بزرگ در جهان چین محسوب می‌شود و توانسته میانگین نرخ رشد را در ۳۰ سال گذشته ثبت کرده است. با دارا بودن بزرگ‌ترین بخش تولید، بیش‌ترین تعداد کالاهای صادراتی و سریع‌ترین بازار مصرف کنندگان جهان، چین یک ابرقرت محسوب می‌شود.

 

 

 

فن بیان و خوش‌زبان برای هر نیروی کاری، یک مهارت ضروری محسوب می‌شود

بازار چین ریشه‌های خود را در صنایع سراسر جهان گذاشته است که ارتباطی بین قاره اروپا برای دوره اقتصاد کرده است. از تکنولوژی گرفته تا داروسازی، آی تی گرفته تا مهندسی، کالاهای مصرفی برای خودرو، بخش شرکت‌های چینی یک غول فوق‌العاده قدرتمند از نظر دنیای بین‌المللی کسب‌وکار محسوب می‌شود و داشتن توانایی برقراری ارتباط و زبان چینی بازرگانی به شما به عنوان یک رهبر در هر زمانه‌ای کمک خواهد کرد.

بیش از ۱.۲ میلیارد سخنران بومی، به زبان رسمیِ چینی، در چین، هنگ‌کنگ، ماکایو و تایوان صحبت می‌کنند. این زبان در سراسر جهان گسترش‌یافته است و در حال تبدیل شدن به یک انتخاب زبانی محبوب برای اتباع غربی است که زبان را درک می‌کنند.

در حالی که زبان چینی ممکن است به عنوان یک فرد تازه‌وارد از نظر اهمیت شرکت در نظر گرفته شود، واضح است که این زبان چینی بازرگانی برای ماندن در اینجا وجود دارد و به شکوفایی در زمینه‌های کسب‌وکار، دانشگاهی و سفر ادامه خواهد داد.

 

 

چین نقشی است که به گسترش و تقویت شیوایی در زبان یک جز اساسی برای موفقیت آینده شما ادامه خواهد داد خودتان را به عنوان یک فرد پیشتاز در زمینه مورد نظر قرار دهید و یک دنیای جدید از فرصت‌ها را در هر دو حس شخصی و حرفه‌ای باز کنید.

ماندارین، طیف وسیعی از کلاس‌های زبان چینی بازرگانی، چینی خاص را در سنگاپور فراهم می‌کند تا نیازهای همه مشتریان بالقوه و مشتریان را برآورده کند. از گروهی از دوستانی که می‌خواهند با یکدیگر درس بخوانند و یا یک حرفه‌ای کار جدید که نیاز به یادگیری چینی دارد، تلاش خود را برای برآورده کردن نیازهای شما امتحان خواهیم کرد. کلاس‌های ماندارین ما نه تنها موثر و انعطاف‌پذیر هستند، بلکه همچنین لذت بخش تر و مهیج نیز هستند. ما بجای استفاده از روش‌های معمول آموزش چینی تکنیک‌های اثبات شده را به کار می‌گیریم که به شما کمک می‌کند سریع‌تر پیشرفت کنید.

ما بر روی توسعه روی مهارت‌های ارتباطی شفاهی و مهارت‌های نوشتاری در زبان چینی بازرگانی تمرکز می‌کنیم. برای اطمینان از اینکه دانش آموزان ما تحصیلات جامع را دریافت می‌کنند، ما تاریخ و فرهنگ چینی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم. در این صنعت کسب‌وکار درس‌های ما بسیار مفید خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا با شرکای چینی یا مشتریان ارتباط برقرار کنند. علاوه بر مهارت‌های زبان محاوره‌ای چینی، شما می‌توانید عبارات تکنیکی بیشتری را یاد بگیرید که معمولا در صنعت تجارت به کار می‌روند. یادگیری شرایط فنی ضروری است چون به جلوگیری از هر گونه سو تفاهم که ممکن است روابط تجاری را محدود کند، کمک خواهد کرد. با دانستن نحوه ارتباط دقیق‌تردر زبان چینی، رسیدن به اهداف تجاری برای شما آسان‌تر خواهد بود.

جاناتان سردبیر وبلاگ یادگیری چینی

اگرچه یادگیری خوب زبان بازرگانی چینی برای انجام کسب‌وکار در چین و یا با چین مفید است، در واقع انجام این کار به حدی دشوار است که بسیاری از یاد گیرنده‌ها تسلیم شده‌اند یا فقط در اندیشه این هستند که آیا ارزشش را دارد یا نه.

این یک پست از جاناتان است. جاناتان سردبیر وبلاگ تجاری چینی یادگیری چینی و کارولینا‌های چینی است. اگرچه یادگیری خوب زبان چینی بازرگانی برای انجام کسب‌وکار در چین و یا با چین مفید است، اما انجام این کار به حدی دشوار است که بسیاری از یاد‌گیرنده‌ها تسلیم می‌شوند یا فقط در اندیشه این هستند که آیا آموختن زبان چینی بازرگانی ارزشش را دارد یا نه.

من از جاناتان خواستم یک پست درباره مزایا و معایب یادگیری زبان چینی بازرگانی بنویسد، چرا که وبلاگ معروف چینی اش اغلب در مسایل مربوط به فرهنگ تجاری چین کاوش می‌کند. این سمت جاناتان است:

در نظر بگیرید که چین در حال حاضر دومین قدرت اقتصادی در جهان است، که این سوال را مطرح می‌کند که زبان چینی ماندارین چه زمانی برای افراد مشتاق تجارت بین‌المللی که ارزش خود را دارند، اجباری می‌شود. بیایید نگاهی به مزایا و معایب اینکه آیا زبان چینی ماندارین را یاد بگیر‌یم یا نه، بیندازیم.

یارانه‌های دولتی آموزش زبان ماندارین

در دولت چین برای خارجی‌ها آسان‌تر است که زبان چینی را یاد بگیرند، به عنوان بخشی از یک کمپین بسیار سازمان‌یافته برای تقویت “قدرت نرم” خود در خارج. مدارج عالی ایالات‌متحده در حال حاضر از سوی دولت چین دریافت می‌شوند و از ابتکارات یادگیری ماندارین حمایت می‌کنند، که معمولا تحت عنوان sometimes موسسه کنفسیوس عمل می‌کنند.

ماندارین رایج‌ترین زبان روی زمین است

ماندارین زبان رسمی پرجمعیت‌ترین کشور روی کره زمین است. این به این معنی است که ماندارین به راحتی به عنوان رایج‌ترین زبان در میان گویشوران بومی رتبه‌بندی می‌شود. میلیون‌ها نفر دیگر از گویشوران بومی چینی هم در تایوان و اطراف جهان زندگی می‌کنند که از زبان برای انجام امور عادی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

قوی‌تر شدن روابط

برای توسعه یک رابطه قوی با شرکای تجاری چینی معمولا قبل از جلسه در سر میز مذاکره رسمی مقدم است و در بسیاری از موارد برای خود معامله بسیار مهم است. یادگیری برای صحبت کردن با شرکای تجاری چینی در زبان بومی خود همیشه یک مزیت ویژه به هر کسی دارد که بخواهد زبان را برای کسب‌وکار یاد بگیرد.

این نشان می‌دهد که چه کسی از این موضوع قدردانی نمی‌کند؟ علاوه بر این، خارجیانی که کار خود را با چینی‌ها انجام می‌دهند ممکن است یک شریک یا مترجم زبان چینی بازرگانی داشته باشند، اما اتکا بیش از حد به آن‌ها می‌تواند تجارب “پیوند” حیاتی را با تصمیم گیرندگان مهم چین از بین ببرد.

دانستن کمی از ماندارین در بیشتر موارد به این معنا نیست که نیازی به مترجم وجود ندارد، اما می‌تواند به گویشوران غیر بومی کمک کند که در طول مذاکرات اشتباه نکنند.

تجار آمریکایی اغلب اشتباها فکر می‌کنند که هر کسی در چین انگلیسی را یاد می‌گیرد و همه چیز با ترجمه انگلیسی انجام می‌شود. این ممکن است تا حدی درست باشد آن هم در شهرهایی مانند پکن و شانگهای، اما فرصت‌های تجاری بیشتری در سه و ۴ شهر دیگر در دسترس قرار می‌گیرند، که در آن انگلیسی بیشتر کمیاب است.

 

 

 

 

معایب زبان چینی

لازم است که یاد بگیرد. این بحث بارها و بارها انجام شده‌است که فراگیری زبان بازرگانی چینی برای خارجی‌ها خیلی سخت است. بسیاری از کسانی که به طور جدی با زبان ماندارین سر و کار دارند با این احساس سروکار دارند که، این کار را به خاطر دلایل شخصی انجام می‌دهند.

اگر چه نسبتا آسان است که دبیرستان اسپانیایی coursework را در خارج از کشور بگیریم و در واقع از آن برای اهداف تجاری استفاده کنیم، تقریبا غیر ممکن است که انتظار استفاده مشابه از همان مقدار زمان صرف آموزش زبان چینی را داشته باشیم. سال‌ها تحصیل و تمرین برای شروع دوباره و پردازش از طریق لایه‌های پیچیدگی یک چهار تن، پنجاه به علاوه هزار زبان کاراکتر طول می‌کشد.

زمانی که در چین کاری انجام می‌دهید، برای تمام مقاصد، یک بیگانه هستید؛ حتی یک عبارت وجود دارد که احتمالا می‌شنوید که شما به آن اشاره می‌کنید: Wai گیو (外国人).

مهم نیست که زبان ماندارین چقدر است، شما هرگز مثل یک چینی نخواهید دید. این بدان معنی است که ممکن است شما در مذاکرات و رفتار ترجیحی که دولت چین برای شرکت‌های چینی در نظر گرفته می‌شود، از دست رفته باشید. بنابراین، در حالی که دانستن ماندارین می‌تواند فوایدی برای افراد تجاری بین‌المللی داشته باشد، می‌تواند شما را تا این حد جذب کند.

تفاوت‌های فرهنگی منطقه‌ای “زبان چینی بازرگانی” چیزی است که بیشتر زبان شناسان زبان چینی مطالعه می‌کنند. این چیزی است که رسما در پکن صحبت می‌شود و ظاهرا در بقیه کشور چین نیز هست. اما هرچه بیشتر از شهر پایتخت سفر کنید، احتمالا ماندارین استاندارد کارساز نخواهد بود، بنابراین چیزی که ممکن است برای ماندارین مناسب باشد، احتمال دارد در شانگهای قابل‌فهم نباشد، خیلی کم‌تر، در برخی مناطق روستایی که ماندارین با لهجه محلی تلفیق می‌شود که ممکن است به زبان چینی ساخته نشده باشند.

گرچه بسیاری از فضایل یادگیری چینی برای آماده شدن برای واقعیت اقتصاد جهانی جدید تسلط چین را تعیین می‌کنند، چون زبان ماندارین فقط توسط گویشوران بومی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چون به سختی یادگیری و استانداردسازی است، بعید است که “انگلیسی” به عنوان زبان ارجح برای ارتباطات تجاری جهانی جایگزین شود.

با وجود “مزایا و معایب” در ذهن، ممکن است خوانندگان هنوز سردرگم باشند که چه کار باید بکنند. آیا شما زبان چینی را یاد می‌گیرید یا نه؟ برای افرادی که در حال حاضر در چین زندگی می‌کنند و یا در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن مدت‌زمان قابل‌توجهی با چینی‌ها هستند، قطعا ارزشش را دارد. برای آن‌هایی که قصد دارند در طول یک عمر یک معامله انجام دهند، این کار عملی نیست.

برای اهداف شخصی توریسم، از برنامه‌های فرار از بازنشستگی، ایجاد دوستان بین‌المللی، و یا فقط گسترش دیدگاه جهانی خود تصور کنید که اگر شما همان زمان زبان بازرگانی چینی را در یادگیری زبان دیگری مطالعه کنید، تصور کنید که زبان چینی یاد گرفتن به اندازه مهارت آموختن در یک مهارت دیگرارزشمند باشد. پس همه چیز بستگی به اهداف شما دارد.

منابع

edx

sprachcaffe

lindamandarin

chinalawblog

کد مطلب: 1230-1/980703-1000/م ح/ت/98

دیدگاهتان را بنویسید

تسلط کامل روی پین یین ها + راهنمای جامع برای زبان آموزان چینی
یادگیری زبان چینی می‌تواند یک مسیر هیجان‌انگیز باشد، اما تسلط...
آزمون BCT + اطلاعات جامع و هزینه ها
آیا در نظر دارید آزمون های زبان چینی را انجام...
0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT
آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی همواره اهمیت زیادی داشته و...
آزمون HSKK چیست و بر چه مهارتی تمرکز دارد؟
  آیا به تسلط بر زبان چینی توجه کرده اید؟...
آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان چینی اندیشید، آزمون YCT ممکن...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید