بنیاد بین‌المللی چین
جستجو کردن

فواید یادگیری زبان چینی

فواید یادگیری زبان چینی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

برخی افراد معتقدند که از جمله فواید یادگیری زبان چینی آشنا شدن با ساختار اکثر زبان‌های شرق آسیا است؛ چرا که دشوارترین آن‌ها، زبان چینی است. کشور چین سریع‌ترین رشد اقتصاد را در 2 دهه گذشته داشته است که تجارت و سیاست و حتی سرگرمی را در سراسر جهان شکل می‌دهد.

یادگیری زبان چینی فواید بسیاری برای رشد شخصی و حرفه‌ای را به همراه دارد و با یادگیری این زبان می‌توانید درک بهتری از غنی‌ترین فرهنگ جهان داشته باشید.

افراد زیادی برای دیدن حرم‌ها به چین سفر می‌کنند، بر روی دیوار بزرگ چین قدم می‌زنند و در شهرهایی مانند بیژنگ به دلیل وجود بازارهای شگفت انگیز غذا سرگرم می‌شوند.

 

16 دلیل برای یادگیری زبان ماندارین آورده‌ایم.

1- می‌توانید با بیش از 1 میلیارد انسان ارتباط برقرار کنید

همانطور که اشاره کردیم، زبان چینی گسترده‌ترین زبان دنیا است. در هر کجا که سفر کنید شما یک چینی زبان را در اطراف خود خواهید دید.

آموزش زبان چینی توانایی برقراری ارتباط با بیش از 1 میلیارد آدم را فراهم می‌کند.  حدود 14 درصد از جمعیت جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند.

2- فرصت‌های شغلی جدید را در همه جا فراهم می‌کند

توانایی برقراری ارتباط با بیش از یک میلیارد نفر در بازار کار ارزش بسیاری دارد. البته، این شامل شرکت‌هایی می‌شود که در چین و سایر کشورهای ماندارین زبان وجود دارد که می‌توانید برای آنها درخواست کاری بفرستید.

شرکت‌های زیادی در سراسر جهان در تلاش هستند تا وارد بازار چین شوند و اگر بتوانید به زبان ماندارین صحبت کنید، خود را متمایز خواهید کرد.

3- کشورهایی که به زبان ماندارین صحبت می‌کنند

علاوه بر چین، زبان ماندارین در کشورهایی مانند مالزی، تایوان، سنگاپور، اندونزی، تایلند، برونئی، فیلیپین و مغولستان صحبت می‌شود، بنابراین اگر در این کشورها تجارت می‌کنید، صحبت به زبان ماندارین برای شما سودمند خواهد بود.

فواید یادگیری زبان چینی

4- می‌توانید وارد دنیای تجارت چین شوید

در طول 35 سال گذشته، چین خود را تبدیل به بزرگترین اقتصاد جهانی كرده است، با رونق چین و جایگاه آن به عنوان یك ابرقدرت رو به رشد جهانی كه بازرگانان ماندارین غربی اجازه می‌دهد تا بتوانند ثروت ملل را رونق دهند.

از جمله فواید یادگیری زبان چینی این است که علاوه بر آنکه در حرفه‌ی خود پستی کسب می‌کنید، وارد کسب و کار جالبی نیز می‌شوید. آینده تجارت در چین خواهد بود. خواه آن را دوست داشته باشید یا نه، چین اولین جایی است که هر تجارتی اگر بخواهد بین المللی شود به آن چشم دارد.

5- با تاریخ و فرهنگ چین آشنا شوید

تاریخ و فرهنگ چین را می‌توان یکی از ثروتمندترین و قدیمی‌ترین‌ فرهنگ‌های جهان دانست.

بیشتر بخوانید  حروف الفبای چینی به فارسی

 

شما می‌توانید با خواندن رمان‌های چینی، شعر و زندگینامه‌‌ها و همچنین دیدن فیلم و سریال‌های چینی که اخیر بسیار مشهور شده‌اند با فرهنگ و تاریخ این کشور بیشتر ارتباط برقرار کنید و درک بیشتری از این زبان داشته باشید.

6- با فرهنگهای مختلف دوست شوید

چین با تقریبا 1.28 میلیارد نفر جمعیت بیشترین جمعیت جهان را دارد بنابراین یادگیری زبان ماندرین به شما این امکان را می‌دهد تا با بسیاری از افراد ارتباط برقرار کنید. برای بهبود نوشتن و درک زندگی خانوادگی در چین، یک قلم چینی بدست آورید.

فواید یادگیری زبان چینی

7- از فیلم‌های چینی، برنامه‌های تلویزیونی و موسیقی به طور اصیل لذت ببرید

با وجود شرکت‌های تولیدی مانند Alibaba Pictures، Tencent Pictures و موارد دیگر که وارد صحنه جهانی می‌شوند، سرگرمی‌های چینی با سرعت بسیار بیشتری شتاب می‌گیرند. این امر با ظهور کانال‌های توزیع مانند Netflix وPrime Video سریعتر رشد می‌کند و به آموزش محاوره زبان چینی شما کمک میکند.

در حالی که زیرنویس برای فیلم چینی وجود دارد اما با این حال شاید نتواند حس دقیق را به طور کامل ارایه دهد دهد اگر می‌خواهید به طور واقعی از این سرگرمی‌ها با بالاترین کیفیت خود لذت ببرید، بهترین شرط شما یادگیری زبان است.

8- سفری با اعتماد به نفس به هر نقطه

آیا در آینده نزدیک قصد سفر به آسیا دارید؟ درست است، یادگیری چینی همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی سفر کنید و مترجم زبان چینی شوید. حتی اگر قصد سفر به کشوری را دارید که زبان ماندارین، زبان رسمی آن‌ها نیست، مردم چین همیشه از سایر کشور بازدید و یا مهاجرت می‌کنند.

همچنین به هر جا آسیا که می‌روید می‌فهمید که نشانه‌ها، منوها و سایر ارتباطات با ترجمه چینی برای پذیرایی میلیون‌ها مسافر چینی فراهم شده است.

وقتی به سراسر جنوب شرقی آسیا سفر می‌کنید، اطمینان خواهید داشت که می‌توانید با افراد محلی به زبان چینی صحبت کنید، حتی ممکن است برای تهیه غذاهای خانگی از شما دعوت کنند، در اینصورت زندگی واقعی چینی را تجربه خواهید کرد.

مسافرت به دور دنیا خیلی لذت بخش است اگر بتوانید با افراد بومی ‌دوست شوید و ارتباط برقرار کنید.

برای ثبت نام در دوره های HSK زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

 

9- مهارت‌های هنری خود را بهبود بخشید

در چین نمادها و شخصیت‌هایی وجود دارد که برای ایجاد آنها به یک دست قوی احتیاج است. کلمات نوشته شده در واقع شخصیتهای نمادین هستند نه حروف. این نمادها و شخصیت‌ها با استفاده از “ضربه” ایجاد می‌شوند و نقاشی نیستند.

بیشتر بخوانید  سطوح استاندارد چینی کودکان

10- قدرت مغز خود را بهبود بخشید

مطالعات نشان داده است که ماندارین زبان‌ها از هر دو طرف مغز خود استفاده می‌کنند. این مطمئناً باعث قوی تر شدن مغز خواهد شد.

با توجه به اینکه شخصیت‌ها، لهجه‌ها و تاریخچه چینی‌ها از زبان مادری شما کاملا متفاوت است، به همین دلیل این یک تمرین عالی برای مغز شماست. بنابراین ذهن شما را به چالش می‌کشد و با یادگیری این زبان بی نظیر، قدرت مغز خود را بهبود می‌بخشید.

11- یادگیری زبان ماندارین خیلی سخت نیست

به این دلیل که در زبان چینی هیچ افعال، مضارب، تنش، توافق موضوعی، فعل وجود ندارد. حدود 80،000 کاراکتر چینی وجود دارد که شما تنها با یادگیری 3500 کلمه می‌توانید به این زبان به راحتی صحبت کنید همچنین زبان چینی ساده‌ترین گرامر را در بین زبان‌های دیگر دارد.

در کنار فواید یادگیری زبان چینی چالش‌هایی وجود دارد. احتمالاً به این دلیل است که در زبان انگلیسی از نوشتن آوایی استفاده می‌شود ولی زبان چینی‌ها از تصاویر و ایده‌های نیمه آوایی تشکیل شده است.

خبر خوب این است که این سخت‌ترین چیز در مورد چینی‌هاست. همچنین مواردی وجود دارد که شما نیازی به یادگیری آن ندارید، مانند زمان‌ها، موارد، جنس‌ها یا گرامرهای ساده دیگر که برای بیشتر زبان‌های دیگر لازم است.

با توجه به اینکه یک زبان‌آموز جدید به طور معمول در یادگیری جنس، تنش و سایر قوانین دستور زبان صرف می‌کند، وقتی تصمیم می‌گیرید تا از فواید یادگیری زبان چینی بهره‌مند شود، تمام این موارد را دور می‌ریزد.

12- منابع یادگیری چینی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد

به عنوان نمونه برنامه Rype، شما را با معلمان واقعی چینی که زبان مادریشان است متصل می‌کند که می‌توانید به صورت زنده و فقط با چند کلیک با معلمی ارتباط برقرار کنید که این روش بهترین حالت برای یادگیری زبان چینی است.

سپس برنامه‌های رایگانی مانند Duolingo، فیلم‌های YouTube و پادکست‌هایی وجود دارد که می‌توانید در قالب فواید یادگیری زبان چینی از آن استفاده کنید.

13- غذای عالی بخورید

بازارهای مواد غذایی در سراسر چین وجود دارد که می‌توانید در آنجا غذاهای خاصی را پیدا کنید که در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شوند.

بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید با اطمینان در یک رستوران چینی سفارش دهید، لازم است اصول چینی را یاد بگیرید.

برای ثبت نام در  آموزش بازرگانی  زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

14- یادگیری زبان ماندارین به پیشرفت شنوایی دقیق و تفسیر صداها کمک می‌کند

یادگیری زبان‌های تونی برای کودکان آسان‌تر است. این امر به این دلیل است که کودکان خردسال نسبت به تفاوت صداها حساس‌تر هستند.

بیشتر بخوانید  خواندن زبان چینی

هرچه کودک در سن کمتری شروع به یادگیری کند، دقیق‌تر می‌تواند این صداها را تکرار کند. این آشنایی با لحن‌ها و صداها در واقع به پرورش توانایی موسیقی در کودکان کمک می‌کند.

یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، ارتباط مستقیمی بین تسلط به یک زبان تنشی و توسعه پیشرفت عالی نشان داده است. بنابراین نه تنها یادگیری زبان ماندارین به نفع مغز است بلکه باعث می‌شود کودک بهتر آواز بخواند.

15- یادگیری ماندارین به تفسیر بهتر نمادها کمک می‌کند

زبان ماندارین از نوشتن بیش از هزاران شخصیت ساخته شده است. زبان آموزان ماندارین باید بتوانند تعداد زیادی از نمادهای تصویری را بخوانند و تفسیر کنند. احتمالاً با انجام این کار، کودکان مناطق بیشتری از مغز را نسبت به انگلیسی فعال می‌کنند که به الفبای آوایی متکی است.

با یادگیری زبان ماندارین، کودکان می‌توانند در ارتباطات تصویری مهارت بیشتری کسب کنند و با اشتیاق بیشتری به تفسیر نمادها در هنرهای تجسمی و درک تمایزها در نمادگرایی و ارتباطات تصویری بپردازند.

16- مهارت‌های ریاضی قوی‌تری با یادگیری زبان ماندارین چینی بدست می‌آید

مطالعات نشان می‌دهد که در واقع یک ارتباط علمی بین یادگیری ماندارین و بهبود توانایی ریاضی وجود دارد. دانشمندان براساس مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند، مفاهیم ریاضی به تسلط زبانی متصل هستند و بخش دیگری از مغز را فعال می‌کند.

در واقع شما در زبان ماندرین صداها، ترسیم و ریاضیات را یاد می‌گیرید به همین دلیل قسمت‌های بیشتری از مغز فعال می‌شود که رشد شناختی را بهبود می‌بخشد،

این امر در مورد بزرگسالان نیز صدق می‌کند. در حقیقت، ماندارین زبان‌ها برخلاف انگلیسی زبان‌ها بیشتر از مغز خود در هر زمان استفاده می‌کنند. از نظر تئوری، این باعث می‌شود مغز متعادل‌تر بتواند به خلاقیت بیشتر، افزایش حل مسئله و افزایش هوش هیجانی منجر شود.

آیا فواید دیگری از یادگیری چینی وجود دارد که می‌توانید به آنها فکر کنید؟

این‌ها فقط یک لیست کوتاه از مزایایی بودند که ما می‌خواستیم به عنوان فواید یادگیری زبان چینی به شما نشان دهیم.

اکنون می‌خواهیم از شما بشنویم. دلایل یادگیری چینی چیست و چه چیزی شما را بیشتر هیجان‌زده می‌کند؟

 

موسسه بین‌المللی بنیاد چین تمامی خدمات مربوط به کشور چین، در ایران را انجام می‌دهد. برخی از این خدمات شامل: آموزش زبان چینی، ثبت برند در چین، ثبت شرکت در چین، واردات از چین، صادرات به چین، تبدیل ارز چینی، تحصیل در چین و … است.

آموزش‌زبان‌چینی    ۰۲۱۶۶۱۲۳۰۸۶
ثبت‌شرکت‌در‌چین   ۰۲۱۶۶۱۲۷۹۹۸
تحصیل‌درچین        ۰۲۱۸۸۰۶۰۶۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی هستم، فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی از چین با بیش از بیست و چهارسال سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایران و چین، بنیانگذار بنیاد چین،مولف و مترجم کتاب‌های چینی و برگزارکننده دوره های تخصصی تجارت با چین

10 تا از پرکاربرد ترین اصطلاحات چینی بازرگانی
اصطلاحات چینی بازرگانی بخشی جدا نشدنی از یادگیری زبان کسب...
معرفی گویش چینی شنگ های
چینی ماندارین یا چینی استاندارد زبان رسمی چین است. با...
رشته‌های مختلف فرهنگ و هنر به زبان چینی +مقاله جامع
فرهنگ و هنر نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به هویت...
آموزش زبان چینی برای تجارت
در دنیای امروز، تسلط به زبان‌های خارجی به‌ویژه زبان چینی...
انواع لباس‌ها به زبان چینی + 5 نوع لباس
لباس‌ها بخش مهمی از فرهنگ و زندگی روزمره انسان‌ها را...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد بین‌المللی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید