ثبت‌نام سری جدید کلاسها

بنیاد بین‌المللی چین

نحوه بهترین استفاده از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی

فلش کارت چینی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

فلش کارت چینی از ابزارهای آموزشی محبوبی هست، که برخی افراد آنها را دوست دارند و برخی دیگر از آنها متنفرند. هدف این مقاله این است که به شما کمک کند تا بفهمید چگونه می‌توانید از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی به بهترین شکل استفاده کنید. در اینجا مزایا و معایب اصلی فلش کارت‌ها را خلاصه می‌کنیم.

فلش کارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات را به طور مکرر مرور کنید و این باعث تقویت حافظه شما می‌شود. آنها کوچک و قابل حمل هستند و می‌توانید آنها را هر جا که می‌روید با خود ببرید. همچنین می‌توانید فلش کارت‌ها را به روش‌های مختلفی استفاده کنید، مانند استفاده از تصاویر، صداها و متون. با این حال، فلش کارت‌ها معمولاً برای یادگیری سطحی و حفظ کردن اطلاعات کوتاه مناسب هستند و ممکن است برای یادگیری عمیق‌تر کافی نباشند. تهیه و استفاده از فلش کارت‌ها نیاز به زمان و تلاش دارد و ممکن است برای برخی افراد خسته‌کننده باشد.

برای استفاده بهینه از فلش کارت چینی، از فلش کارت‌هایی با محتوای متنوع استفاده کنید تا یادگیری شما جذاب‌تر و مؤثرتر باشد. فلش کارت‌ها را به طور مکرر مرور کنید تا اطلاعات در حافظه بلندمدت شما ثبت شود. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های فلش کارت مانند Anki یا Brainscape استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا فلش کارت‌ها را به صورت دیجیتال و هوشمندانه مدیریت کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید از فلش کارت‌ها به بهترین شکل برای آموزش زبان چینی استفاده کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  آزمون زبان چینی HSKK سطح مبتدی

مزایا و معایب استفاده از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی

به مزایای استفاده از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی می پردازیم. خلاصه این است که فلش کارت‌ها برای یادگیری برخی از جنبه‌های زبان مثل آموزش محاوره زبان چینی بسیار کارآمد هستند. هیچ روش دیگری به شما این امکان را نمی‌دهد که با این همه تلاش بسیار سریع کلمات زیادی را یاد بگیرید و در عین حال مطمئن باشید که بیشتر آنها را به خاطر خواهید آورد.

اشکال اصلی فلش کارت‌ها این است که آنها را جداسازی و ساده می‌کنند تا جایی که بسیاری از مهارت‌هایی که برای استفاده از زبان چینی در دنیای واقعی به آن نیاز دارید، تمرین نمی‌شوند. دانستن کاراکترها در برنامه فلش کارت شما به معنای توانایی خواندن خوب نیست و توانایی تشخیص کلمات گفتاری به صورت مجزا نیز به خوبی به گوش دادن در دنیای واقعی منتقل نمی‌شود.

برای ثبت نام در کلاس آموزش زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

آیا می توانید زبان چینی را بدون استفاده از فلش کارت چینی یاد بگیرید؟

مطمئناً می‌توانید چینی را بدون فلش کارت چینی یاد بگیرید. فکر می‌کنم می‌توان با اطمینان گفت که اکثر افرادی که در زبان چینی یا دوره های HSK مهارت پیدا کرده‌اند، به فلش کارت‌ها اعتماد نکرده‌اند، و این احتمالاً درست است، حتی اگر افراد بومی را که به ندرت از فلش کارت استفاده می‌کنند، در نظر نگیریم. تنها جایگزین جدی برای فلش کارت‌ها مقادیر زیادی ورودی قابل درک همراه با ارتباطات متمرکز بر معناست. بعداً در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد زیرا این کاری است که باید انجام دهید بدون توجه به اینکه از فلش کارت استفاده می‌کنید یا نه، اما به طور خلاصه، شما بر همان اصولی تکیه می‌کنید که باعث می‌شود فلش کارت‌ها کار کنند: تکرار فاصله‌دار و یادآوری فعال.

اگر در مورد آن فکر کنید، خواندن و گوش دادن نیز تکراری با فاصله هستند، اما با برخی مزایای اضافی. با خواندن و گوش دادن زیاد، با واژگانی مواجه می‌شوید که باید بارها و بارها مرور کنید، بنابراین آن را یاد خواهید گرفت. تنها تفاوت این است که آنقدر سیستماتیک نیست و بنابراین به زمان بیشتری نسبت به استفاده از یک برنامه فلش کارت چینی نیاز دارد. با این حال، زمان اضافی تلف نمی‌شود، اما به خوبی صرف شنیدن و خواندن می‌شود، که به هر حال باید انجام دهید. به طور مشابه، هنگامی که از زبان چینی برای برقراری ارتباط در گفتار یا نوشتار استفاده می‌کنید، باید به طور فعال واژگانی را که قبلاً یاد گرفته‌اید به یاد بیاورید. این نیز کمتر از استفاده از یک برنامه فلش کارت سیستماتیک است، اما بار دیگر با مزایای بسیاری دیگر همراه است. به عنوان مثال، از آنجایی که شما دائماً نیاز به یادآوری معنی کلمات دارید، حتی اگر آنها را بدانید، سرعت انجام آن را افزایش می‌دهید و تسلط خود را افزایش می‌دهید، که در ادامه این مقاله نیز به آن بازخواهم گشت. این با نرم‌افزار تکرار فاصله‌دار اتفاق نمی‌افتد، جایی که دیدن یک کلمه چند ده بار در مقایسه با دیدن صدها بار کلمات رایج در یک متن طولانی‌تر، زیاد در نظر گرفته می‌شود. سخنرانان بومی برای یادگیری واژگان رایج در زبان مادری خود به فلش کارت نیاز ندارند زیرا آنها بسیار گوش می‌دهند و می‌خوانند. آنها چنان رژیم غذایی متنوع و غنی می‌خورند که به عبارت دیگر نیازی به مکمل ندارند. وقتی آنها از فلش کارت استفاده می‌کنند، معمولاً برای به خاطر سپردن اصطلاحات خاص دامنه است، مانند زمانی که به دانشکده پزشکی می‌روند.

مزایا و معایب استفاده از فلش کارت چینی

فقط به این دلیل که می توانید به طور کامل از فلش کارت چینی اجتناب کنید به این معنی نیست که کارایی ندارد

فقط به این دلیل که می‌توانید از حجم زیادی از گوش دادن و خواندن استفاده کنید و به طور کامل از فلش کارت چینی اجتناب کنید، به این معنی نیست که کارآمدترین راه برای یادگیری برای شماست. بسیاری از مزایایی که در مقاله اول این مجموعه ذکر کردم برای اکثر افرادی که این مقاله را می‌خوانند بسیار مرتبط است. همچنین مهم است که بدانیم وضعیت یادگیری شما احتمالاً با یک زبان مادری متفاوت است، بنابراین عملکرد خوب آنها بدون فلش کارت همیشه مرتبط نیست.

یک مثال خوب برای این کار نوشتن حروف چینی با دست است. کودکان در چین این کار را عمدتاً بدون کمک فلش کارت به دست می‌آورند، اما این کار را به‌گونه‌ای انجام می‌دهند که برای زبان‌آموزان بزرگسال متوسط زمان‌بر است. به سادگی هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آنچه را که آنها در مدرسه از سر می‌گذرانند در خانه تکرار کنید، بنابراین اگر می‌خواهید نوشتن کاراکترها را با دست یاد بگیرید، به روش کارآمدتری نیاز دارید، فلش کارت چینی و تکرارهای فاصله‌دار به طور منحصر به فردی برای این مناسب هستند.

بنابراین بله، البته، شما می‌توانید چینی را بدون فلش کارت یاد بگیرید، اما این بدان معنا نیست که همیشه باید این کار را انجام دهید. سوال جالب این است که در چه مواردی مزایا از معایب آن بیشتر است و استفاده از فلش کارت را ارزشمند می‌کند.

برای چه کاری باید از فلش کارت چینی استفاده کرد؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که قبل از کنار گذاشتن فلش کارت چینی باید به دقت در نظر بگیرید. همه این نکات به شدت از مزایای فلش کارت‌ها استفاده می‌کنند و در عین حال از بسیاری از معایب اجتناب می‌کنند.

به عنوان پله‌ای برای خواندن بیشتر: یکی از چالش‌های اصلی هنگام یادگیری خواندن به زبان چینی، تعداد زیاد کاراکترها و کلمات ناشناخته است. قبل از اینکه به سطح خواندن مناسب در زبان چینی برسم، برای تقویت درک غیرفعال خود از کاراکترها و کلمات نوشته شده به فلش کارت‌ها تکیه می‌کردم. این کار بسیار کمتر از تمرکز روی دست‌خط زمان‌بر است، زیرا می‌توانید از طریق بررسی‌ها به آن توجه کنید. ایده در اینجا این است که برای یادگیری معنی اصلی به فلش کارت‌ها تکیه کنید و سپس به طور گسترده بخوانید تا نحوه استفاده از واژگان را بیاموزید. این رویکرد را بدون مطالعه زیاد دنبال نکنید!

برای یادگیری نوشتن کاراکترها با دست: همانطور که قبلاً ذکر شد، فلش کارت چینی و تکرارهای فاصله‌دار به طور منحصر به فردی برای یادگیری نوشتن حروف چینی با دست مناسب هستند. با این حال، قبل از اینکه شروع کنید و یاد بگیرید که 5000 کاراکتر را با دست بنویسید، باید میزان دستخط مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. در دنیای مدرن و دیجیتالی، دست‌خط از ارزش عملی کمی برخوردار است، بنابراین یادگیری نوشتن با دست هر چیزی که می‌توانید بخوانید تقریباً به طور قطع یک اشتباه است. پیشنهاد من این است که یک مجموعه اصلی از کاراکترها را با دست یاد بگیرید و برای بقیه روی خواندن و تایپ تمرکز کنید.

برای امتحان کردن در یک دوره رسمی؛ اگر در دوره‌ای هستید که دانش صریح واژگان شما را آزمایش می‌کند و به نمرات خود اهمیت می‌دهید، باید از فلش کارت چینی استفاده کنید. لازم نیست برای همه چیز به آنها تکیه کنید، اما به سادگی راه کارآمدتری وجود ندارد تا مطمئن شوید که می‌دانید چگونه کاراکترها را با دست بنویسید، تعاریف کلمات را ارائه دهید و پینیین را در امتحان بنویسید. برای یادگیری طولانی مدت، باید از تکرارهای فاصله‌دار نیز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که پر کردن فلش کارت‌ها می‌تواند در کوتاه مدت گزینه مناسبی باشد. شما مجبور نیستید از فلش کارت‌هایی با تکرار طولانی مدت استفاده کنید. احتیاط آشکار در اینجا این است که یک دوره رسمی که مهارت چینی شما را با آزمایش دانش واژگان صریح ارزیابی می‌کند، احتمالاً خیلی خوب نیست.

برای تسخیر مناطق جدید زبان؛ اگر دیگر مبتدی نیستید و در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید بتوانید سریعاً زبان چینی خود را در یک منطقه جدید گسترش دهید، فلش کارت‌ها می‌توانند مکمل خوبی برای خواندن و گوش دادن بیشتر باشند. به عنوان مثال، زمانی که شروع به مطالعه فونتیک به زبان چینی کردم، لازم بود چند صد کلمه مخصوص آن حوزه را یاد بگیرم. بله، می‌توانستم آن را با خواندن کتاب، گوش دادن به سخنرانی و غیره یاد بگیرم، که این کار را هم انجام دادم، اما فلش کارت‌ها به من کمک کردند تا کلمات را سریع یاد بگیرم. گاهی اوقات، پیدا کردن مطالب خواندن و شنیدن نیز می‌تواند بسیار دشوار باشد، مانند زمانی که تمرین ژیمناستیک را به زبان چینی شروع کردم و می‌خواستم واژگان کلیدی را یاد بگیرم. کلمات و عبارات مهم را از مربی و هم‌تیمی‌هایم جمع‌آوری کردم و از فلش کارت چینی استفاده کردم تا مطمئن شوم آنها را فراموش نکرده‌ام. یادگیری این موضوع با قرار گرفتن در معرض خالص زمان زیادی طول می‌کشید.

همانطور که تا به حال مشخص است، فلش کارت‌ها زمانی بهترین کار را دارند که در یک رویکرد متعادل برای یادگیری زبان چینی و آموزش بازرگانی زبان چینی به طور کلی ادغام شوند. آنها باید مکمل یک رژیم غذایی کامل باشند، نه غذای اصلی. این بدان معنی است که برای درک نحوه استفاده از فلش کارت چینی لازم است، کمی بزرگنمایی کنید و به کارهای دیگری که باید انجام دهید نیز توجه کنید.

یادگیری چینی فلش کارت چینی

چه مقدار از یک رویکرد متعادل برای یادگیری زبان چینی شامل فلش کارت است؟

مشکل اصلی اتکای بیش از حد به فلش کارت چینی این نیست که آنها به خودی خود بد هستند، بلکه این است که وقت شما را از فعالیت‌هایی که ممکن است مفیدتر باشند، می‌گیرند. اگر تمام روزهای خود را با خیره شدن به یک برنامه فلش کارت بگذرانید، فرصت‌های یادگیری دیگر را از دست خواهید داد. فلش کارت‌ها می‌توانند برای یادگیری زبان چینی مفید باشند، اما بسیاری از چیزهای دیگر مهم‌تر هستند.

مفیدترین چارچوب برای متعادل کردن فعالیت‌های یادگیری زبان، مدل چهار رشته‌ای Paul Nation است. سه رشته از چهار رشته مربوط به فعالیت‌های متمرکز بر معنا هستند که هدف آن انتقال یا دریافت اطلاعات واقعی است، نه تمرین مصنوعی جنبه‌های زبان، مانند فلش کارت چینی. این همه فعالیت‌هایی را که به صراحت بر روی زبان چینی تمرکز می‌کنند، مانند یادگیری در مورد گرامر، واژگان، تلفظ، کاراکترها و غیره، به مجموع یک چهارم کل زمان مطالعه شما محدود می‌کند. می‌توان استدلال کرد که باید کمتر باشد، اما من با اطمینان خاطر می‌گویم که نباید بیشتر باشد.

تعیین مقدار زمانی که باید برای سایر فعالیت‌های متمرکز بر زبان ذکر شده در پاراگراف قبل انجام دهید دشوار است، اما منطقی به نظر می‌رسد که بگوییم فلش کارت‌ها نباید به طور متوسط بیش از 10٪ از زمان مطالعه شما را تشکیل دهند. اگر دلیل خاصی دارید که برای مدت کوتاهی از آن بالاتر بروید، خوب است، اما این باید یک استثنا باشد، نه قاعده.

اگر از فلش کارت چینی متنفر باشید باید به هر حال باید از آنها استفاده کنید؟

یکی از نکات منفی فلش کارت چینی  برخی افراد آنها را خسته‌کننده می‌دانند. دیگران آنها را خسته‌کننده می‌دانند، اما به دلیل مزایایی که به ارمغان می‌آورند، حاضرند آنها را تحمل کنند. تعداد کمی از آنها عاشق مرور فلش کارت‌ها هستند، حتی اگر من هم با چنین افرادی برخورد کرده باشم. من خودم یک جایی وسط هستم.

اینکه چقدر فلش کارت‌ها را دوست دارید، صرف نظر از مزایا و معایب دیگر آنها، فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر از فلش کارت متنفرید، رویکرد پیش‌فرض باید این باشد که از آنها استفاده نکنید. اگر خود را مجبور به استفاده از آنها کنید، خطر بی‌انگیزگی خود را دارید که بر سایر زمینه‌های یادگیری نیز تأثیر می‌گذارد. یک روش فقط در صورتی می‌تواند خوب باشد که بخواهید از آن استفاده کنید. من این مشکل را در اینجا با جزئیات بیشتری بررسی کردم: آیا باید از یک روش کارآمد برای یادگیری زبان چینی استفاده کنید، حتی اگر از آن متنفر باشید؟

اگر فقط فلش کارت چینی را دوست ندارید، به جای اینکه از آنها متنفر باشید، ممکن است همچنان از آنها برای برخی موارد خاص استفاده کنید، اگر شرایط مطالعه شما این کار را بکند. به عنوان مثال، اگر دوره شما نیاز دارد که بتوانید تعداد زیادی کاراکتر را با دست بنویسید، ممکن است ارزش استفاده از فلش کارت‌ها را فقط برای این برنامه خاص داشته باشید، زیرا اکثر گزینه‌های دیگر بسیار ناکارآمد هستند. حتی ممکن است بتوانید فلش کارت‌های خود را به گونه‌ای تغییر دهید که سرگرم‌کننده‌تر شود. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، Skritter را امتحان کنید!

برای ثبت نام در دوره های HSK زبان چینی یا مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید

چه چیزهایی در یادگیری زبان چینی مهمتر از فلش کارت چینی هستند؟

برای اینکه بفهمیم برای چه چیزی باید از فلش کارت چینی استفاده کنید و از روش‌های دیگر برای چه کاری باید استفاده کنید، بیایید در وهله اول به آنچه برای یادگیری یک زبان نیاز دارید توجه کنیم. این یک موضوع بزرگ است که به طور منظم در یک لیست کوتاه نمی‌گنجد، اما من تمام تلاشم را می‌کنم و دوباره از چهار رشته پل نیشن استفاده می‌کنم:

ورودی متمرکز بر معنا زمانی است که شما با درک بالایی با هدف درک، در مقابل یادگیری لغات جدید، دستور زبان و امثال آن، گوش می‌دهید و می‌خوانید. احتمالاً کتاب درسی شما حساب نمی‌شود (خیلی سخت است و بر آموزش واژگان و دستور زبان تمرکز دارد)، اما یک خواننده درجه‌بندی شده یا متن دیگری در سطح مناسب ممکن است کارساز باشد. توصیه‌های شنیداری برای همه سطوح را می‌توانید در اینجا پیدا کنید، و توصیه‌های خواندن برای همه سطوح را می‌توانید در اینجا بیابید.

خروجی متمرکز بر معنا زمانی است که برای برقراری ارتباط با زبانی که از قبل می‌دانید صحبت می‌کنید و می‌نویسید. صحبت کردن در تمرین‌ها و نوشتن جملات مثال به حساب نمی‌آید، اما صحبت کردن در مورد موضوعاتی که برای شما آشنا است مهم است. نوشتن یک دفتر خاطرات نیز مهم است. به طور طبیعی، ورودی و خروجی متمرکز بر معنا در مکالمات ترکیب می‌شوند، بنابراین نمی‌گویم که باید آنها را از هم جدا نگه دارید!

یادگیری متمرکز بر زبان شامل هر چیزی است که بر خود زبان تمرکز دارد، از جمله، اما نه محدود به، فلش کارت چینی من در اینجا به آن اشاره می‌کنم نه به این دلیل که باید بیشتر از فلش کارت‌ها استفاده کنید، بلکه به شما یادآوری می‌کنم که چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید انجام دهید، مانند یادگیری اصول تلفظ، خواندن مقالات در مورد هک چینی شاید در مورد نحوه کار کاراکترها بیشتر بدانید.

توسعه روانی به معنای بهتر و سریعتر شدن در آنچه قبلاً می‌دانید است. این اغلب توسط دانش‌آموزان و معلمان نادیده گرفته می‌شود، و معمولاً تصور می‌شود که اگر دائماً کاراکترها و کلمات جدید را یاد نمی‌گیرید، مشکلی وجود دارد. هیچ چیز نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. خوب بودن در استفاده از آنچه قبلاً آموخته‌اید هنگام استفاده از چینی در دنیای واقعی بسیار مهم است! درباره توسعه روانی اینجا بیشتر بخوانید.

فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی

نحوه بهترین استفاده از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی

اکنون که به پایان این سری از مقالات با تمرکز بر فلش کارت نزدیک می‌شویم، زمان آن فرا رسیده است که عملی‌تر شویم و سعی کنیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه باید از فلش کارت‌ها برای یادگیری زبان چینی استفاده کنیم. همانطور که دیدیم، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، بنابراین هیچ پاسخ واحدی که من می‌دهم برای همه دانش‌آموزانی که این مطلب را می‌خوانند جواب نمی‌دهد، اما من به شما ایده می‌دهم که چگونه شروع کنید:

در نظر بگیرید که چرا چینی را چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت یاد می‌گیرید: اهداف خود را مشخص کنید و بدانید که چرا می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید. آیا برای سفر، کار، تحصیل یا دلایل شخصی است؟

بنویسید که برای رسیدن به هدف خود به چه دانش، مهارت و توانایی نیاز دارید: لیستی از مهارت‌ها و دانش‌هایی که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید تهیه کنید. این می‌تواند شامل واژگان، گرامر، تلفظ و توانایی خواندن و نوشتن باشد.

لیست خود را با چهار رشته مقایسه کنید تا مطمئن شوید همه چیز پوشش داده شده است: مطمئن شوید که لیست شما شامل ورودی متمرکز بر معنا، خروجی متمرکز بر معنا، یادگیری متمرکز بر زبان و توسعه روانی است.

به لیست استفاده‌های پیشنهادی من برای فلش کارت‌ها نگاه کنید و هر کدام را ارزیابی کنید: بررسی کنید که فلش کارت‌ها چگونه می‌توانند به شما در یادگیری واژگان، نوشتن کاراکترها و دیگر مهارت‌ها کمک کنند.

توجه داشته باشید که کدام یک از فلش کارت‌ها ممکن است در استراتژی یادگیری کلی شما باشد: تصمیم بگیرید که فلش کارت چینی را برای چه مواردی استفاده کنید و چگونه آنها را در برنامه یادگیری خود بگنجانید.

برنامه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چقدر با استراتژی شما هماهنگ هستند: برنامه‌های مختلف فلش کارت مانند Anki یا Skritter را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

حواستان باشد که زیاد از فلش کارت چینی استفاده نکنید: به یاد داشته باشید که فلش کارت‌ها نباید بیش از 10٪ از زمان مطالعه شما را تشکیل دهند. از آنها به عنوان مکمل استفاده کنید، نه به عنوان روش اصلی یادگیری.

با افزایش سطح و تغییر وضعیت، نحوه استفاده از فلش کارت‌ها را به روز کنید: با پیشرفت در یادگیری و تغییر نیازهایتان، نحوه استفاده از فلش کارت‌ها را بازبینی و به روز کنید.

افراد مختلف پس از طی این مراحل به نتایج متفاوتی می‌رسند. برخی از شما به این نتیجه خواهید رسید که خواندن و گوش دادن گسترده بهتر از فلش کارت است، که عالی است. دیگران به استفاده از فلش کارت برای کاربردهای خاص، مانند اطمینان از کسب نمرات خوب یا دانستن نحوه نوشتن کاراکترها با دست، پایبند هستند. این هم عالی است.

اگر فلش کارت چینی خیلی بیشتر از آنچه در اینجا پیشنهاد می‌کنم تکیه می‌کنید، لزوماً کار اشتباهی انجام نمی‌دهید، اما امیدوارم این مجموعه حداقل به شما فرصت فکری داده باشد!

بیشتر بخوانید  0 تا 100 موفقیت در آزمون MCT

سخن پایانی

در پایان این مجموعه مقالات درباره استفاده از فلش کارت چینی برای یادگیری زبان چینی، مهم است که به یاد داشته باشیم که هیچ روش واحدی برای همه مناسب نیست. هر فرد باید بر اساس اهداف و نیازهای خود، رویکرد مناسبی را انتخاب کند. فلش کارت‌ها می‌توانند ابزار مفیدی باشند، اما نباید تنها روش یادگیری شما باشند. ترکیب فلش کارت‌ها با روش‌های دیگر مانند خواندن و گوش دادن گسترده، تمرین مکالمه و نوشتن، می‌تواند به شما کمک کند تا به طور جامع‌تری زبان چینی را یاد بگیرید. امیدوارم این مقالات به شما کمک کرده باشند تا بهترین راهکارها را برای یادگیری خود پیدا کنید و از مسیر یادگیری زبان چینی لذت ببرید.

11 پاسخ

    1. بله داریم فقط کافیه با کارشناسان ما در تماس باشید به شما هم دسترسی انلاین و هم هزینه دریافت این پیکیج رو کامل در اختیارتون می‌گذارند
      02175201000-140
      09307714484

  1. برای یادگیری زبان چینی چه اپلیکیشن‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ آیا برنامه‌ای دارید که با آنها هماهنگ باشد؟

  2. آیا امکان شرکت در کلاس‌های حضوری شما برای افراد شاغل نیز وجود دارد؟ زمانبندی این کلاس‌ها چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی

دکتر ایرج وثوقی هستم، فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی از چین با بیش از بیست و چهارسال سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایران و چین، بنیانگذار بنیاد چین،مولف و مترجم کتاب‌های چینی و برگزارکننده دوره های تخصصی تجارت با چین

آموزش اسامی خویشاوندان به چینی
اسامی خویشاوندان به چینی یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین جنبه‌های...
تاثیر سلسله‌ی هان بر ادبیات چین
ادبیات چین در دوران سلسله هان (206 ق.م. - 220...
چطور زبان بخوانیم که فراموش نکنیم
یادگیری یک زبان جدید یک تجربه هیجان‌انگیز و در عین...
ورزش تای چی چوان
تای چی چوان، یکی از هنرهای رزمی کهن چینی است...
مو یان رمان‌نویس چینی
مو یان رمان‌نویس چینی، یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان معاصر در...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد بین‌المللی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید