اهمیت زبان چینی در تجارت امروز جهان چقدر است؟

اهمیت زبان چینی اکنون به دلیل افزایش حضور در دنیای تجارت، به عنوان یک زبان مهم در سراسر جهان مطرح شده است. چینی‌ها در بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از جمله هالیوود شرکت دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید در دنیای تجارت روابطتان را افزایش دهید، باید چینی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرید. اهمیت […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اهمیت زبان چینی اکنون به دلیل افزایش حضور در دنیای تجارت، به عنوان یک زبان مهم در سراسر جهان مطرح شده است. چینی‌ها در بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از جمله هالیوود شرکت دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید در دنیای تجارت روابطتان را افزایش دهید، باید چینی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرید.

اهمیت زبان چینی

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما و حتی مارک زاکربرگ از فیس‌بوک نیز زبان چینی را، به عنوان زبان دوم خود آموختند.

یادگیری زبان چینی بهترین راه برای بازشدن درهایی به سوی فرصت‌های شغلی دیگر خواهد بود.

مطالعات اخیر نشان داده است که زبان چینی به یک انتخاب محبوب برای زبان دوم در بین دانشجویان تبدیل شده است.

مانند پیشی‌گرفتن از مواردِ مورد علاقه قبلی که شامل زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی بوده است.

این محبوبیت روزافزون از آنجایی که جذابیت روزافزون فرهنگ چینی در غرب و سراسر جهان رواج دارد، تعجب‌آور نیست.

دولت‌های ایالات متحده و انگلیس به طور فزاینده اهمیت ارائه کلاس‌های زبان چینی در سیستم‌های مدارس را دریافته‌اند.

یک نظرسنجی در مورد کارفرمایان در انگلستان در سال 2008، که توسط کنفدراسیون صنعت بریتانیا انجام شده بود، کشف کرد که 38 درصد از کارفرمایانی که به این نظرسنجی پاسخ می‌دهند می‌خواهند افرادی را که به زبان ماندارین یا کانتونی صحبت می‌کنند، استخدام کنند.

گویندگان فرانسوی و گویندگان آلمانی به ترتیب با 52 درصد و 43 درصد از بالاترین رتبه‌ها بودند. و اسپانیایی 28 درصد مورد نظر کارفرمایان بود.

یکی ازدبیران مدارس انگلستان، در نتیجه این نظرسنجی گفت: او تا حدودی دوست دارد که هر نوجوانی فرصتی برای یادگیری ماندارین داشته باشد.

او همچنین دوست دارد ژاپنی‌، عربی‌، پرتغالی‌ و اندونزیایی‌ را گسترده‌تر از آنچه در حال حاضر ارائه می‌شود، ببیند. یک مدرسه متوسطه در انگلیس در حال حاضر زبان ماندارین را آموزش می‌دهد.

در این دهه جدید روابط با اقتصادهای نوظهور مانند چین، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و بسیار مهم است که جوانان به مهارت‌های مورد نیاز خود و مشاغل انگلیس، برای موفقیت در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، مجهز شوند.

مانند بسیاری از زبان‌های دیگر در سراسر جهان، چینی‌ها لهجه‌های بسیاری دارند که رایج‌ترین گویش چینی، چینی ماندارین است.

ماندارین نسخه برجسته چینی است که با چیزی حدود 885 میلیون نفر از 1.3 میلیارد نفر که به نوعی چینی صحبت می‌کنند استفاده می‌شود.

در ایالات متحده، علاقه به یادگیری چینی از والدین آسیایی ناشی می‌شد که از فرزندانشان می‌خواستند از فرهنگ آن‌ها، پیروی کنند.

اکنون، والدین آسیایی یادگیری بیشتر زبان چینی را ابزاری مفید برای فرزندان خود می‌دانند، این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا برای مشاغل برتر رقابت کنند.

لیست کشورهایی که چینی (ماندارین) صحبت می‌کنند:

چین، هنگ‌کنگ، ماکائو

تبت (منطقه خودمختار تبت در روابط عمومی چین)

سنگاپور

تایوان (جمهوری چین)

کشورهایی که تعداد قابل توجهی از جمعیت چینی زبان را دارند (بیش از 5 میلیون نفر):

اندونزی (جاوا و بالی)

مالزی (شبه جزیره)

تایلند

ماندارین یک زبان گفتاری رسمی در چین، تایوان و سنگاپور است. کانتونی یک زبان گفتاری رسمی در هنگ‌کنگ و ماکائو است.

اهمیت زبان چینی فارغ از این است که شما این کار را برای تفریح یا حرفه خود یا حتی فقط برای سفر شخصی انجام دهید. هنگام تلاش برای کشف اهمیت زبان چینی برای یادگیری نمی‌توان زبانی جذاب و چالش برانگیزتر کشف کرد.

همه‌ی زبان‌ها با گذشت زمان تکامل می‌یابند و چینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بدون شک اهمیت زبان چینی را متوجه شوید، باید زبان واقعی خودتان را یاد بگیرید تا به شما در دریافت کامل مزیت این زبان شگفت انگیز در آینده کمک کند.

در حقیقت، آخرین تحقیقات نشان داده است که یادگیری زبان دوم به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می‌کند و اثرات پیری مغز را کاهش می‌دهد.

چینی ماندارین، دارای بیشترین سخنگوی زبان در جهان است و اهمیت زبان چینی

یكی از بزرگترین دلایل یادگیری چینی باید به این دلیل باشد كه چینی ماندارین تقریباً در حدود یک چهارم از جمعیت جهان صحبت می‌شود كه حدود دو میلیارد گویندگان چینی تخمین زده می‌شود.

همه‌ی آن‌ها در سرزمین اصلی چین زندگی نمی‌کنند بلکه در بخش‌هایی از تایوان، سنگاپور و در سراسر جنوب‌شرقی آسیا زندگی می‌کنند.

نفوذ چینی‌ها در فرهنگ‌های بین‌المللی

فرهنگ سنتی چینی، از کنفوسیسیسم و چینی بودیسم گرفته تا هنرهای رزمی و غذاهای چینی، تأثیر بسزایی در ملل شرق و جنوب‌شرقی آسیا دارد. فرهنگ چینی همچنین از طریق مارکوپولو ، GW لایبنیتس، ماکس وبر، فرانتس کافکا، آندره مالرو، برتولت برشت، عزرا پوند و لوئیس بورخس، جهان غربی را بسیار الهام بخش کرده است.

تاریخ غنی فرهنگی چینی در جهان

یادگیری زبان چینی بلافاصله با یادگیری فرهنگ چینی مرتبط است. یادگیری به یک تجربه خارق‌العاده‌ و لذت‌بخش تبدیل می‌شود. چینی دارای سیستم نوشتن ایدئولوژیک منحصر به‌فرد است، که درک بصری را فراهم می‌کند.

ساختار دستوری چینی نه تنها منطقی بلکه عملی است، و مربوط به روش خاص تفکر چینی است. آگاهی از زبان نوشتاری فرهنگ یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان را باز می‌کند.

فرصت‌های بورس تحصیلی برای مطالعات چین وجود دارد

به دلیل تقاضای بیشتر افرادی که به زبان چینی صحبت می‌کنند، بسیاری از دولت‌ها و آژانس‌های جهان برای افرادی که به تحصیلات چینی و یادگیری زبان چینی علاقه‌مند هستند، بورسیه و فرصت‌های دیگری ارائه می‌دهند.

سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در جهان

در حال حاضر چین سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در جهان است و در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار جهانی را دارد. بازار چین بزرگ‌ترین بازار رو به رشد حتی در این رکود اقتصادی است.

تخصص در زبان چینی برای کل اقتصاد جهانی به طور فزاینده‌ای اهمیت یافته است .

بسیاری از دارندگان مشاغل به دنبال ورود به این بازار بین‌المللی هستند. هر تاجر در قرن بیست و یکم تلاش خواهد کرد که در چین تجارت انجام دهد و با این کار ملزم به مذاکره درمورد توافق‌ها و توسعه این معاملات تجاری با گویندگان چینی می‌شوند.

اقتصادانان پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2020، چین بدون شک از ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین ابر قدرت بین‌المللی پیشی خواهد گرفت. زبان چینی، زبان رسمی در شش کشور است و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است.

ورزش مغز در اهمیت زبان چینی

آیا می‌دانید که یادگیری چینی از مناطقی از مغز استفاده می‌کند که زبان‌های دیگر از آن استفاده نمی‌کنند؟ مطالعاتی در این مورد انجام شده است، این بدان معناست که یادگیری چینی قدرت فکری مغز را می‌گیرد.

انگلیسی زبانان از لوب تمپورال چپ استفاده می‌کنند. سخنگو‌های ماندارین از هر دو استفاده می‌کنند! گفته می‌شود علاوه بر استفاده از هر دو طرف لوب تمپورال شما، افراد دو زبانه در اولویت‌بندی و چند وظیفه بهتر از افراد تک زبانه هستند.

منابع

lindamandarin

importanceoflanguages

keatschinese

موسسه بین‌المللی بنیاد چین تمامی خدمات مربوط به کشور چین، در ایران را انجام می‌دهد. برخی از این خدمات شامل: ثبت شرکت در چین، ثبت برند در چین، آموزش زبان چینی، واردات از چین، صادرات به چین، تبدیل ارز چینی، تحصیل در چین و … است.

آموزش زبان‌چینی ۰۲۱۶۶۱۲۳۰۸۶
ثبت‌شرکت در چین ۰۲۱۶۶۱۲۷۹۹۸
تحصیل در چین ۰۲۱۸۸۰۶۰۶۰۱

سوالات متداول

چرا زبان چینی اینقدر مهم است؟

چینی در حال حاضر به دلیل افزایش حضور در دنیای تجارت به عنوان یک زبان مهم در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. چینی ها در بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از جمله هالیوود مشارکت دارند. بنابراین، اگر می خواهید فرصت ها را در دنیای تجارت افزایش دهید، باید زبان چینی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرید

چرا یادگیری زبان چینی برای مغز مفید است؟

محققان دریافتند که یادگیری زبان چینی بیش از هر زبان دیگری مغز شما را تمرین می دهد. تسلط بر لحن‌ها و کاراکترها در زبان چینی به بخش‌های زیادی از مغز برای عملکرد نیاز دارد، بنابراین قدرت مغز بیشتری مصرف می‌شود. به عنوان یک امتیاز، نوشتن به زبان چینی مهارت های حرکتی و تشخیص بصری شما را نیز بهبود می بخشد

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید