اپلیکیشن‌های چت چینی

از دیرباز برنامه‌های

آنچه در این مقاله می‌خوانید

از دیرباز برنامه‌های ساخته شده توسط متخصصان چینی چه در داخل چین و چه در خارج از چین بسیار طرفدارهای بسیاری داشته است؛ اپلیکیشن‌های چت چینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

اپلیکیشن‌های چت چینی

با پیشرفت تکنولوژی‌‌های چینی و تمایل افراد به استفاده بیشتر از گوشی‌های همراه٬ هرروزه شاهد برنامه‌های ساخته شده مختلفی هستیم که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

با معرفی تعدادی از اپلیکیشن‌های چت چینی با ما همراه باشید.

WeChat: یک برنامه همه‌فن‌حریف

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه: 1.38 میلیارد

متوسط ​​کاربران فعال روزانه: 719.6 میلیون

نرخ نفوذ: 85.5٪

WeChat چیست؟

WeChat به عنوان سردمدار اپلیکیشن‌های چت چینی شناخته می‌شود٬ که توسط Tencent ساخته‌شده است؛ WeChat شامل بازی‌ها، خرید آنلاین و خدمات مالی است؛ کاربران می‌توانند تقریبا همه‌چیز مورد نیاز خود را از تلفن هوشمند خود دریافت کنند و هرگز مجبور به ترک برنامه نخواهند شد. بنابراین ، به نظر می‌رسد به محبوب‌ترین بستر رسانه‌های اجتماعی در چین تبدیل شده است.

WeChat بسیار امکانات بیشتری نسبت به هر اپلیکیشن چت غربی در اختیار می‌گذارد زیرا ترکیبی از WhatsApp ، Facebook ، Instagram و Skype است. این برنامه همچنین حاوی ده میلیون برنامه شخصی است.

انواع مختلفی از حساب‌ها در WeChat وجود دارد. حساب‌های شخصی توسط افراد استفاده می‌شود، درحالی‌که مشاغل می‌توانند برای ارتباط با مشتریان خود و ارسال اطلاعات تبلیغاتی، حساب‌های رسمی ایجاد کنند.

چرا WeChat برای مشاغل بسیار مهم است؟

امروز WeChat بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی چین است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد . کاربران چینی به‌طور متوسط بیش از 70 دقیقه از روز خود را در این برنامه می‌گذرانند .

چینی‌ها از برنامه WeChat برای رزرو رستوران‌ها، رزرو پرواز، سرمایه‌گذاری، خرید، پرداخت قبض ، رزرو تاکسی، انتقال پول، ارسال لحظه‌ای مطالب روی صفحات خود و غیره استفاده می‌کنند.

WeChat به شرکت‌ها و افراد مشهور نیز اجازه می‌دهد تا حساب‌های رسمی ایجاد کنند تا محتوا را برای اهداف تبلیغاتی تولید کنند. مشاغل حتی می‌توانند عملکرد CRM را به حساب‌های رسمی‌WeChat خود پیاده‌سازی کنند!

علاوه بر این ، WeChat به تعامل نزدیک مابین صاحبان کسب‌و‌کار‌ها و مردم عادی سرعت می‌بخشد .

Tencent درگذشته محدودیت‌هایی در تبلیغات ایجاد می‌کرد، اما اکنون به برندها این امکان را می‌دهد تا با تبلیغات بنر، تبلیغات KOL و Moments به تبلیغ در WeChat بپردازند.

آگهی Moments به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در مقایسه با خبرخوان فیس بوک، در بخش بهتری تبلیغ کنند. این نوع آگهی برای برندها روشی آسان‌تر و مناسب‌تر برای تبلیغ است .

علاوه بر این ، کدهای QR ممکن است در جهان غرب از بین بروند، اما هنوز هم در چین بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. کاربران تلفن همراه اغلب برای ارتقا، گذرواژه‌ها یا دنبال کردن یک برند اسکن می‌کنند. برای به دست آوردن دنبال کنندگان و مشتریان بیشتر، کدهای QR ضروری هستند و پیوندی از دنیای فیزیکی به دنیای آنلاین است.

سینا ویبو: توییتر چین

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه 546: میلیون نفر

میانگین کاربران فعال روزانه 196.7 : میلیون

میانگین مدت زمان بازدید: 9 دقیقه 48 ثانیه

میزان نفوذ: 34.3٪

Weibo چیست؟

Sina Weiboیا Weibo یک سکوی میکروبلاگینگ در چین است که در سال 2009 منتشر شد. این سایت محبوب‌ترین سایت میکروبلاگینگ در چین است و می‌تواند به‌عنوان ترکیبی از توییتر و فیس بوک در نظر گرفته شود.

با استفاده از Weibo ، کاربران می‌توانند فیلم‌ها ، تصاویر و gif‌ها را بارگذاری کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند فردی را دنبال کنند و پست‌های او را بخوانند، سپس آن‌ها را لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

چرا Weibo برای تجارت شما مهم است؟

در 2018، Weibo ماهانه 400 میلیون کاربر فعال داشت که فقط از سال قبل نزدیک به 100 میلیون کاربر افزایش داشته؛ امسال نیز بالغ‌بر 150 میلیون کاربر اضافه‌شده‌اند.

این امر به‌ویژه در بین کارمندان جوان یقه‌سفید و جمعیت آنلاین شهری با تلفن‌های همراه محبوب است. کاربران Weibo بازار بزرگی را تشکیل می‌دهند که شرکت‌ها قطعا نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند.

مردم چین برای کسب اطلاعات٬ به اشتراک‌گذاری و ارتباط با سایر کاربران از Weibo استفاده می‌کنند.

ازآنجاکه Weibo یک محل وبلاگ نویسی است، حاوی منبع بزرگی از محتوای اطلاعاتی است. شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد مشهور در چین دارای حساب Weibo هستند تا با مشتریان، طرفداران و تحسین‌کنندگان خود ارتباط برقرار کنند.

به‌غیراز این، شرکت‌ها می‌توانند برای افزایش سطح ارتباط با مشتریان، صفحه‌ای ایجاد و مدیریت کنند تا کاربران در مورد هر موضوعی تعامل و بحث و گفتگو داشته باشند.

همچنین به برندها این امکان را می‌دهد تا یک استراتژی بازاریابی تولید کنند و حتی محصولات خود را به‌طور مستقیم از طریق صفحات خود بفروشند.

Tencent QQ: برنامه پیام رسانی فوریپ

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه: 953.2 میلیون نفر

میانگین کاربران فعال روزانه: 367.7 میلیون

نرخ نفوذ: 69.3٪

QQ چیست؟

QQ یکی دیگر از اپلیکیشن‌های چت چینی است که بازهم توسط Tencent ساخته‌شده است. درست مانندWeChat ، خدمات مختلفی مانند بازی، موسیقی، خرید، میکروبلاگینگ، فیلم، چت گروهی و گفتگوی صوتی را به کاربران ارائه می‌دهد.

QQ یک نسخه دسکتاپ دارد که برای کارمندان یقه‌سفید بسیار محبوب است.

یکی از مزیت‌های QQ برای ثبت‌نام این است که مانند WeChat به شماره تلفن نیاز ندارد. کاربران هرکدام یک شناسه عددی منحصربه‌فرد برای حساب‌های خوددارند.

درحالی‌که QQ هنوز هم برای ارتباطات شرکت‌ها و در بین کارمندان یقه‌سفید استفاده می‌شود ، میانگین سنی استفاده کنندگانش نسبت به مابقی پلتفرم‌ها جوان تر است.

چرا QQ برای تجارت شما مهم است؟

طبق گفته FoxBusiness.com ، QQ بیش از 950 میلیون کاربر دارد، بازار غول پیکر دیگری برای تبلیغ کنندگان.

با QQ می‌توانید تبلیغات و پست‌هایی را برای دوستان خود و یا در گروه‌های بحث و گفتگو منتشر کنید. علاوه بر این، می‌توانید یک حساب سازمانی باز کنید که به QZone معروف است.

علاوه بر این، Tencent برنامه‌های بازاریابی مخصوص خود را ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها و پرداخت مبالغی به شرکت Tencent، از آن‌ها بخواهید که محتوای مناسب برای کسب‌‌و‌کار شما را ایجاد کنند، سپس آن را در بازی‌های QZone، پنجره‌های پاپ آپ و غیره منتشر کنند.

Youku Tudou: YouTube

برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنیدآمار کاربر:

کاربران ثبت نام شده: 680 میلیون

میانگین کاربران فعال روزانه: 59.6 میلیون نفر

میانگین مدت زمان بازدید: 4 دقیقه 57 ثانیه

Youku Tudou چیست؟

Youku بهترین برنامه اشتراک گذاری ویدیو در چین بود، در حقیقت، یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوی چینی معادل یوتیوب٬ با این حال در یکی دو سال گذشته Youku شروع به عقب رفتن از رقبای خود کرده است.

در حال حاضر آن را در 10 برند برتر خواهیم گذاشت، زیرا هنوز این برند به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های اشتراک گذاری ویدیو در چین وجود دارد.

Youku حاوی محتوای حرفه‌ای‌تر از محتوای تولید شده توسط کاربر است. کاربران حتی می‌توانند فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی را مستقیماً در Youku پخش و بارگیری کنند.

چرا Youku برای تجارت شما مهم است؟

طبق گفته منابع آماری،Youku بالغ بر 600 میلیون کاربر فعال دارد . همچنین ادعا می‌شود بیش از 800 میلیون بازدید در روز برای ویدیو‌های آن ثبت می‌شود! به همین دلیل، این راهی مؤثر است که شما بتوانید به مخاطبان هدف خود برسید.

Youku یک ابزار تجزیه و تحلیل مشاهده آنلاین ارائه می‌دهد، که شرکت‌ها را قادر می‌سازد مخاطبان خود را با ارائه اطلاعاتی مانند جمعیت، محل سکونت، مرورگر و زبان در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

Youku انواع مختلفی از تبلیغات مانند تبلیغات بنر از جمله استاتیک و متحرک، پیوندهای متنی٬ ویدیوهای محبوب روز و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد.

از سال 2019 ،Youku موقعیت بازار خود را به عنوان رتبه اول در ویدیوی آنلاین از دست داده است و Tencent Video سلطنت را به دست گرفت.

Baidu Tieba انجمن موتور جستجو

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه 665 میلیون

میانگین کاربران فعال روزانه 148 میلیون

میانگین مدت زمان بازدید: 5 دقیقه 52 ثانیه

نرخ نفوذ بازار: 4.8٪

بایدو تیبا چیست؟

Baidu Tieba بزرگ‌ترین بستر ارتباطی در چین است که توسط شرکت موتور جستجو Baidu ارائه شده است. در اصل، Baidu Tieba یک انجمن بحث و گفتگو مبتنی بر کلمات کلیدی است که در آن کاربران می‌توانند از طریق نوار جستجو اطلاعاتی را جستجو کنند.

این تالار گفتگو تقریبا در مورد هر موضوعی که قابل تصور شما است مطالب دارد. اگر مجبور بودید آن را با چیزی در غرب مقایسه کنید ، احتمالا با انجمنی مانند Reddit قابل مقایسه است.

چرا بایدو تایبا برای تجارت شما مهم است؟

طبق گفته منابع آماری، این سرویس 660 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد .

کاربران به‌ویژه مشاغل نیز می‌توانند محتوای خود را ایجاد کرده و گروه‌های خاصی را از طریق این پلتفرم مورد هدف قرار دهند. مشاغل می‌توانند در موضوعات مختلف ارسال کنند و از این بستر برای تعامل با سایر کاربران استفاده کنند.

دوبان: بستر زندگی و بحث اجتماعی

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه 300 میلیون

میانگین مدت زمان بازدید: 4 دقیقه 28 ثانیه

دوبان چیست؟

دوبان یک بستر شبکه‌های اجتماعی است که در بیان زندگی افراد و سبک زندگی متمرکز است. کاربران غالبا برای گفتگو درباره کتاب، فیلم، موسیقی و رویدادها روی دوبان می‌نویسند.

Douban این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بلیت فیلم‌ها و کنسرت‌ها را خریداری کنند، کتاب‌های الکترونیکی را دریافت کنند و حتی از طریق رابط کاربری خود به رادیو douban.fm گوش دهند.

کاربران همچنین می‌توانند بر اساس سلایق و علاقه‌های مشابه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .

از نظر جمعیتی، این پلتفرم بیشتر توسط شهروندان ردیف 1 و ردیف 2 استفاده می‌شود. دوبان در مقایسه با سایر سیستم‌ها دارای پایگاه کاربر نسبتا کمتری است.

Zhihu یا همانQuora چین

آمار کاربر:

کاربران ثبت نام شده: 240 میلیون

میانگین کاربران فعال روزانه 9.05 میلیون

میانگین مدت زمان بازدید: 4 دقیقه 56 ثانیه

Zhihu چیست؟

Zhihu درست مثل معادل انگلیسی Quora یک سایت پرسش و پاسخ است. در آخرین سرمایه گذاری 100 میلیون دلار جمع‌آوری کرده و منجر به تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های تک شاخ چین با بیش از 1 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

کاربران Zhihu بسیار در حال فعالیت هستند و تعداد بسیاری از پست‌ها ده‌ها هزار رأی مثبت و منفی و صدها نظر را در برمی‌گیرند.

در این وب‌سایت بسیاری از کاربران درباره موضوعات بخصوصی از بعد تکنولوژی با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

Momo یا همان تیندر چین

آمار کاربر:

کاربران فعال ماهانه 198 میلیون

میانگین کاربران فعال روزانه 26.8 میلیون

نرخ نفوذ بازار: 8.5٪

برنامه تیندر چیست ؟

برنامه یتیندر یکی از برترین اپلیکیشن‌‌های دوست‌یابی می باشد که امکان چت و دوست‌یابی را بر مبنای موقعیت مکانی کاربر فراهم می نماید.

قبول داشته باشید یا خیر ، امروزه روش‌های ملاقات زوجین برای ازدواج یا دوست‌یابی بسیار متفاوتو گوناگون به نظر می‌رسد. اپلیکیشن‌های زیادی به این منظور ساخته و طراحی شده‌اند که به صورت آنلاین با افراد گوناگون در سرتاسر جهان و یا حتی در نزدیکی موقعیت مکانی کاربر می‌توانید ارتباط برقرار کنید. اما رقابت زیادی بین این اپلیکیشن‌های دوست‌یابی وجود دارد که Tinder همچنان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در جهان می باشد و به نظر نمی‌رسد که تغییری در جایگاهش به وجود خواهد افتاد. مومو چیست؟

Momo یکی از اپلیکیشن‌های چت چینی و همچنین یک برنامه دوست‌یابی در چین است . در حقیقت ، این سومین برنامه بزرگ کاملا موبایلی پس از WeChat و QQ است.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس علایق و موقعیت مکانی با افراد غریبه ارتباط برقرار کنند.

Maimai یا همان LinkedIn چین

آمار کاربر:

کاربران ثبت نام شده: 200 میلیون

میانگین کاربران فعال روزانه 20.05 میلیون

maimai که به نوعی به معنی اتصال به زبان چینی است، یک پلتفرم حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی در چین است دقیقا مشابه LinkedIn در غرب.

این شرکت در سال 2013 توسط فن لین با دفتر مرکزی در پکن تأسیس شد. میامی فقط امسال به وضعیت تک‌شاخ (ارزش بیش از 1 میلیارد دلار) دست یافت و قصد دارد افزایش سرمایه عظیمی انجام دهد.

در این بستر، می‌توانید اطلاعات مختلفی در مورد شغل خود پیدا کنید و بحث و گفتگوهایی درباره شغل‌های مختلف داشته باشید.

با توجه به این‌که پلتفرمی جدید است و در ابتدای راه خود توانسته این تعداد کاربر را جذب کند٬ احتمال می‌رود که تعداد متخصصین بیشتری به این سامانه متصل شوند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های چت چینی در زمره پر دانلودترین‌های فروشگاه‌های موبایل قرار دارند و هر روزه بر تعداد این موارد افزوده می‌شود.

منابع :

scmp

quora

 

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید