شروع یادگیری زبان چینی

زبان چینی یکی از بزرگترین زبان‌های زنده جهان است که در پر جمعیت‌ترین کشور جهان یعنی کشور چین تکلم می‌شود. مطمئن هستیم مقاله شروع یادگیری زبان چینی برای افرادی که تمایل دارند با این زبان عجیب آشنا شوند جذاب خواهد بود. پس با ما همراه باشید. با این کشور و مردم دوست داشتنی که تاریخ […]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زبان چینی یکی از بزرگترین زبان‌های زنده جهان است که در پر جمعیت‌ترین کشور جهان یعنی کشور چین تکلم می‌شود. مطمئن هستیم مقاله شروع یادگیری زبان چینی برای افرادی که تمایل دارند با این زبان عجیب آشنا شوند جذاب خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

با این کشور و مردم دوست داشتنی که تاریخ و فرهنگ و پیشینه تاریخی درخشانی برخوردارند، در ابتدا ممکن است سوالات گوناگون و متعددی در ذهن زبان آموزان به وجود بیاید. این کشور به دلیل موقعیت تجاری معتبر و نقش استراتژیکی که در سطح بین المللی ایفا می‌کند، یکی از پر‌بازدیدترین کشورهای جهانگردی جهان است.

آیا تاکنون با افرادی آشنا شده‌اید که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان چینی کنند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند؟ همچنین ممکن است خودتان در یادگیری زبان مشکل داشته باشید به طوری که فکر می‌کنید در وسط یک دیوار سنگی بلند گیر افتاده‌اید و قادر به بیرون آمدن نیستید.

اگر اینگونه احساس می‌کنید، باید به شما بگوییم که ما این مطلب را برای شما و سایر یادگیرندگانی که مشکلاتی مشابه مشکلات شما دارند، نوشته‌ایم.

 

شروع یادگیری زبان چینی
شروع یادگیری زبان چینی

شروع یادگیری زبان چینی برای افراد مبتدی

یادگیری زبان چینی برای مبتدیان به طور عمده به چند روش ارائه می‌شود:

استفاده از کتابچه‌های راهنمای معتبر زبان چینی یا کتابهای مرجع

می‌توانید این کتاب‌ها را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنید. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید، از جمله خرید و سفارش آنلاین.

اگر فکر می‌کنید به هر دلیلی نمی‌توانید این منابع را تهیه کنید، می‌توانید برای تهیه این کتابها به کتابخانه عمومی شهر بروید. البته بهتر است منابع بهبودی و به اصطلاح بخور دادن را برای بهبود روند یادگیری زبان چینی خود فراهم کنید.

مبانی یادگیری زبان چینی را بیاموزید

با تمرکز روی صداها و تلفظ کلمات مختلف می‌توانید درک بهتری از زبان چینی بدست آورید. این بهترین روش برای یادگیری کلمات است.

به یاد داشته باشید که آموزش زبان چینی با سایر زبان‌ها بسیار متفاوت است، بنابراین باید زمان بیشتری را صرف یادگیری اینرزبان کنید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا صداهای بیشتری کار کنید و نتایج موردنیاز خود را بگیرید.

حفظ کلمات کلیدی و عبارات چینی

منظورم از کلمات و جملاتی است که در مکالمات روزمره بین شما و دیگران رد و بدل می شود؛ لازم است آن عبارات را به خاطر داشته باشید که به نوعی برای ارتباط شما با دیگران ضروری است، از جمله سلام،سلام،یا خداحافظی،و غیره که در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهید.

روی گرامر زبان و دستور زبان چینی متمرکز شوید

نکته دیگری که باید در یادگیری زبان چینی مورد توجه قرار‌گیرد، استفاده از قوانین گرامری زبان و دستور زبان در جملات چینی است. این امر همچنین باعث می‌شود روند یادگیری زبان ضمن ایجاد نظم در ساختار جمله، تسهیل شود.

با چینی‌ها صحبت کنید

نکته دیگری که می‌تواند مکالمه را تقویت و بهبود دهد‌، بودن شما در موقعیت‌های مختلف در جایی است که گویندگان چینی حضور دارند. شما میتوانید با حضور و تعامل با افرادی که در آنجا هستند مکالمه حضوری داشته باشید و به تقویت مهارت گوش‌دادن و صحبت‌کردن کمک کنید.

همچنین می‌توانید علاوه بر پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی، از سایتهای مختلف ایجاد شده در این زمینه برای مکالمات اینترنتی نیز استفاده کنید.

پادکست‌های صوتی آموزش زبان چینی

یکی از بهترین راه‌هایی که فهم زبان آموزان را در مقاطع مختلف از یک زبان ارتقا می‌دهد استفاده از فایل‌های شنیداری و جذاب می‌باشد.

در زمینه آموزش زبان چینی نیز پادکستهای زیبا و محبوبی وجود دارند، که می‌توانند رضایت شما را در این زمینه جلب نمایند.

پادکست‌های صوتی آموزش زبان چینی
پادکست‌های صوتی آموزش زبان چینی

 

برنامه‌ها یا وب سایت‌های پر کاربرد برای افراد مبتدی

italki

این وب سایت مورد علاقه بسیاری از طرفداران زبان چینی بوده است؛ همچنین می‌توانید از طریق این وب سایت با مردم چین آشنا شوید؛ این امر به بهترین شکل ممکن مکالمه را تقویت می‌کند. بنابراین یکی از منابع مهم آموزش زبان چینی این است که ما آن را به کسانی که عاشق یادگیری این زبان هستند توصیه می‌کنیم.

Fluent

یک منبع عالی با فایل‌های مختلف برای آموزش زبان‌های مختلف به ویژه آموزش زبان چینی است؛ در حقیقت به عنوان یک کتابخانه جامع عمل می‌کند که می‌تواند در زمینه آموزش زبان چینی منابع دیگری را در اختیار شما قرار دهد.

این یک پیشنهاد ویژه برای معلمان و متخصصان زبان چینی برای تقویت نوشتار چینی است؛ این نرم افزار بسیار جذاب است و شما در طی مراحل یادگیری نوشتن خسته نمی‌شوید.

HelloTalk

همچنین یکی از برنامه‌های آموزش زبان چینی این برنامه است، که میلیون ها نفر از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار محبوب می‌تواند در تقویت و یادگیری چینی به شما کمک کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید برای مدت کوتاهی به سرعت دوستان خوبی را برای مکالمه به زبان چینی پیدا کنید.

Pleco

به گفته برخی از کارشناسان، یکی از بهترین فرهنگ لغت‌های یادگیری زبان چینی در جهان است. این برنامه به صورت آفلاین در‌دسترس است و سرشار از اصطلاحات و واژگان جامع چینی است که می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری این زبان محبوب باشد.

امیدواریم بتوانید با این روش‌های پیشنهادی به راحتی به یادگیری زبان چینی بپردازید.

منابع

languagesland

aftabir

دیدگاهتان را بنویسید

آزمون YCT برای چه سطحی از زبان آموزان می باشد و چه ویژگی هایی را دارد؟
اگر به تسلط بر زبان ماندارین می اندیشید، امتحان YCT...
آزمون HSK چیست و چه اهمیتی دارد؟
سلام به علاقمندان زبان! آیا مشتاق صعود به کوه مهارت...
روش های یادگیری زبان چینی برای کودکان
چگونه به کودکان خود در یادگیری زبان چینی کمک کنیم؟...
یادگیری زبان چینی چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟
در دهکده جهانی امروزی، توانایی برقراری ارتباط بین فرهنگ‌ها بیش...
مهارت های چینی کودکان
معرفی آموزش زبان چینی به کودکان آموزش زبان چینی به...
بلاگ
از بلاگ ما دیدن کنید
جدید ترین و بروز ترین اطلاعات
اینجا کلیک کنید
آموزش زبان چینی
بنیاد بین المللی چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان با بهره‌گیری از مدرسین کار آزموده و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران، توانسته است رتبه نخستِ آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
آموزش با بروز ترین متد ها
اینجا کلیک کنید
خدمات ترجمه
با بنیاد ملی چین میتوانید متون خود را یه سریع ترین شکل و با کیفیت بالا ترجمه کنید.
کیفیت و زمان
را با ما تجربه کنید
اینجا کلیک کنید